Sender du febersykt barn i barnehagen?

Mine barn er helt like. Har gitt beskjed til skolen om det fordi de da forstår at det er vanskelig å vurdere. Men stort sett merket jeg forskjell på om det er feber på grunn sv for lite søvn eller fordi de er syke. Jeg tenker at det er OK å sende når man vet at det er søvn som er grunnen og så lenge barna er oppegående på dagen. I allefall slik jeg har gjort det. Heller holdt de hjemme dersom de har feber på morgenen

Ja, merker helt klart når det er sykdom og når det er bare feber uten sykdom. Det er jo fordi jeg kjenner barnet mitt, men for andre kan det kanskje virke uansvarlig å sende ett barn tilbake i barnehagen dagen etter barnet ble sent hjem med feber ;)
 
Ja, merker helt klart når det er sykdom og når det er bare feber uten sykdom. Det er jo fordi jeg kjenner barnet mitt, men for andre kan det kanskje virke uansvarlig å sende ett barn tilbake i barnehagen dagen etter barnet ble sent hjem med feber ;)
Men er ikke så mange som har hørt om det å få feber ved for lite søvn. Bhg og skole har vært forståelsesfull for dette og ber alltid om at de har lav terskel for å ringe om det skjer. Kommer det en forelder med dette problemet på min jobb vil kanskje de andre ansatte reagere men jeg vet jo førstehånd hva det går i :)
 
Syke barn er hjemme.
 
Nå starter ikke min i barnehage før i august men har han feber holder jeg han hjemme. Kunne ikke falt meg inn å sende han i barnehagen med feber
 
Som lærer må jeg si at vi sender hjem barn om de har feber av en grunn. Hold de hjemme! :)
 
Jobber selv på skole så nei jeg ville aldrig ha sendt mitt barn på skole/barnehage med feber... Syns det er rimelig egoistisk av de som gjør det og ser alt for ofte at barn vi sender hjem kommer tilbake dagen etter i samme "tilstand" som vi sendte de hjem i.... Selv om almenntilstanden er ok så har de feber, de blir fortere slitne og burde få være hjemme. Smitte er jo også noe å tenke igjennom, både for andre barn men også oss voksne.... Ikke rart det er mye sykdom i skole og barnehage...
 
Er alltid hjemme viss de har feber. Begge 2 blir slappe og trøtte med en gang de får feber, så de orker ikke noe annet enn å holde senga/sofaen.
 
Opplevde en gang en far som leverte i bhg og sa at barnet hadde "kastet opp litt i natt, men hun ville i barnehagen". Ble litt paff da gitt... Og de fikk selvsagt beskjed om å ta med barnet hjem igjen.
 
Om allmenntilstand er bra og barnet har 38.3 f.eks i temperatur, ,sender du det i barnehagen?
Eller om det ikke passer å være hjemme, putter du paracet i barnet?

* inspirert av diskusjon en annen plass*

Om almentilstand er god, natta har vært god og feberen er bare 38 så sender jeg barnet i barnehagen.
Hos oss kommer det egentlig mest ann på hvor høy feberen er og om natta har vært god.
 
Back
Topp