Sender du febersykt barn i barnehagen?

Er barnet sykt, ja, så er det sykt. Da blir man hjemme!
 
Værste jeg seg som barnehageansatt er barn som blir sendt i Bhg og har fått Paracet ( ja, det merker vi faktisk fort). Da tenker jeg på de barna som overhode ikke har noe der å gjøre fordi de ikke er bra i det heletatt.

Men det er nye regler i forhold til feber. Barnet kan være i Bhg så lenge det kan være med på alle aktiviteter i løpet av en dag og allmentilstand er bra.
Men dette innebærer faktisk også at vi kan sende barn med redusert allmentilstand hjem uten feber.

Skal love det er mye diskusjon rundt de nye reglene :p
 
Jobber i bhg og det er utrolig mange som levere syke barn i bhg:/ har mer enn en gang funnet rester etter stikkpiller i bleiene til ungene... Hadde også en bestemor en gang som forsnakket seg og sa at barnebarnet hadde kastet opp hele helga som var.. Og han kom i bhg på mandagenda var det foreldrene som hadde levert på morgenen og de hadde ikke sagt noe om at barnet hadde kastet opp hele helga.. Og ja barna mine blir holdt hjemme når de har feber og er syke
Kjenner dette dilemmaet veldig godt igjen i vår Bhg også :(
 
Nei, sender ikke febersykt barn i barnehagen, og putter heller ikke i dem paracet for å ha dem i bhg. Syns faktisk det er utrolig dårlig gjort mot barna å bare putte i dem febernedsettende å sende dem av gårde :(
 
Nei, det håper jeg da ingen gjør. Selv om barnet virker kvikt kan det være ubehagelig å ha feber. I tillegg fare for smitte til andre barn og personalet.
Er nok ganske mange som gjør det desverre. Vanskelig å få bukt med sykdom på jobben fordi det er noen foreldre som hele tiden sender sine syke barn i Bhg, selvom vi kanskje har sendt det barnet hjem dagen før.
 
Værste jeg seg som barnehageansatt er barn som blir sendt i Bhg og har fått Paracet ( ja, det merker vi faktisk fort). Da tenker jeg på de barna som overhode ikke har noe der å gjøre fordi de ikke er bra i det heletatt.

Men det er nye regler i forhold til feber. Barnet kan være i Bhg så lenge det kan være med på alle aktiviteter i løpet av en dag og allmentilstand er bra.
Men dette innebærer faktisk også at vi kan sende barn med redusert allmentilstand hjem uten feber.

Skal love det er mye diskusjon rundt de nye reglene :p
Jeg som mamma hadde forventa å få barnet mitt hjem hvis hun hadde nedsatt allmenntilstand:p forstår meg ikke på foreldre som kan gi de stikkpille om morgenen og sende de avgårde. Blir irritert :(
 
Nei. Men som lærer så opplever jeg at foreldre sender syke barn på skolen...
Jeg opplevde faktisk på skolen til mine barn at det ble sure miner fordi jeg holdt ene gutten min hjemme da han hadde ganske dårlig allmentilstand. Er kanskje bare jeg som føler det men tenkte da det var høyere terskel for å holde dem hjemme fra skole enn Bhg :s
 
Blir irritert vi også når foreldre sender syke barn i bhg og later som ingenting. Irritert på barnas vegen aller mest.. De hadde pokker meg mest sannsynlig ikke gått på jobb sjøl hvis de hadde feber og var syk. Hvorfor skal det være annerledes for barna. I dag blei ett barn sendt hjem med feber faktisk fra ene avdelingen. Vi var ute med vår avdeling når denne pappaen kom ut med sin syke sønn. Så sier far: du ser jo ikke så veldig syk ut da.. kjente det kokte litt i meg da altså
 
Værste jeg seg som barnehageansatt er barn som blir sendt i Bhg og har fått Paracet ( ja, det merker vi faktisk fort). Da tenker jeg på de barna som overhode ikke har noe der å gjøre fordi de ikke er bra i det heletatt.

Men det er nye regler i forhold til feber. Barnet kan være i Bhg så lenge det kan være med på alle aktiviteter i løpet av en dag og allmentilstand er bra.
Men dette innebærer faktisk også at vi kan sende barn med redusert allmentilstand hjem uten feber.

Skal love det er mye diskusjon rundt de nye reglene :p

Burde være en selvfølge at man er hjemme ved redusert allmenntilstand selv om man ikke har feber! Men er sikkert et problem rundt om :eek:
 
Burde være en selvfølge at man er hjemme ved redusert allmenntilstand selv om man ikke har feber! Men er sikkert et problem rundt om :eek:
Definitivt! Og opplevd foreldre som blir illsint når vi ringer og barnet ikke har feber.
 
Definitivt! Og opplevd foreldre som blir illsint når vi ringer og barnet ikke har feber.

Er jobben virkelig så viktig? Lille poden her har vært syk nå, og hadde aldri klart å sende han i bhg (har ikke startet ennå i bhg) om han var syk. Han liker å bli dullet med hjemme når han har det sånn og jeg liker også å "varte" han opp :)
 
Holder henne hjemme :) Men sender av og til dagen etter feber om feberen gir seg utover kvelden og er borte på morgenen. Har blitt oppringt 3 ganger av barnehagen for å hente, og syns så synd på lille jenta vår:-( Jeg vil være den som passer på henne når hun er syk, vil ikke sende henne fra meg :-/
 
Er jobben virkelig så viktig? Lille poden her har vært syk nå, og hadde aldri klart å sende han i bhg (har ikke startet ennå i bhg) om han var syk. Han liker å bli dullet med hjemme når han har det sånn og jeg liker også å "varte" han opp :)
Holdet mine hjemme fra skolen om de er veldig sliten da de blir veldig lett syk når de er utslitt. Jobben er viktig for meg meg ikke viktigere en barna. Ofte derfor jeg sliter med å forstå de foreldre som bevisst sender sykt barn i Bhg eller på skole.
 
Men hva med feberbarn?
Nå sender ikke jeg barna mine i barnehage/skole om de har feber, men jeg har ett feberbarn som får feber av å sove lite f.eks. Så barnet legger seg med feber å står opp uten feber om natten var fin. Kan fint ha feber 1-2 ganger i uken og barnet er friskt, masse energi og ingenting som tyder på sykdom.
Jeg sender da barnet i barnehagen/skole dagen etter, når barnet var liten hadde vi legeerklæring på at det kunne vi. Hva tenker dere om slike barn? Bør de holdes hjemme? :)
 
Jeg sender i bhg hvis han hadde feber om kvelden, og er feberfri om morgenen. Sender ikke i bhg hvis han har feber, det er slitsomt nok å ikke være i form om han ikke skal ha alt stresset i bhg i tillegg.
 
Back
Topp