Sender du febersykt barn i barnehagen?

Nei, det gjør jeg ikke.
 
Om jeg hadde vist at ungen hadde feber hadde ungen vært blitt igjen hjemme.
 
Nei! Og de er hjemme en ekstra dag etter feberen er over også! Tenk hvor slitsomt det er å ha feber. Barn kan være i god form for plutselig å ligge rett ut, har hatt veslefrøkna hjemme nå i to dager, feberen slapp i går og nå skal hun få prøve seg i bhg i morgen.
 
Er mange som sender syke barn i barnehagen. Desverre går det bare utover barn og andre personale. De siste 8 månedene har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt syk å måtte holde meg hjemme pga smitte fra syke barn som er sendt i barnehage "/
 
Selvfølgelig gjør jeg ikke det.
Går heller ikke på jobb dersom jeg har feber....
 
Nei, det håper jeg da ingen gjør. Selv om barnet virker kvikt kan det være ubehagelig å ha feber. I tillegg fare for smitte til andre barn og personalet.
 
Nei, det er ikke riktig å sende dem i bhg da. Enten pga mulig smitte, men også fordi at selv om allmenntilstand virker grei så kan barn gjerne "glemme" seg litt og leke selv om de ikke er helt bra. De bruker også lenger tid på å bli frisk, og de kan plutselig bli verre.
Syke barn hører hjemme hos omsorgsperson med kos og god pleie.
 
Skal få slippe å gå i bhg med feber. Paracet går ut etter noen timer, så da ender man bare med å få en telefon fra bhg, med en unge som gjerne er enda dårligere.
 
Nei, sender ikke feber sykt barn i barnehagen. Sender heller ikke barnet i bhg om allmentilstanden ikke er bra heller...
Jobber i bhg og ser altfor mange foreldre sender syke barn i bhg fordi de ikke har feber....
 
Nei, da er de hjemme.

Har holdt frøkna hjemme på 37.8 og jeg, for da vet jeg at hun blir syk. Har merket det på allmentilstanden også.
 
Nei, det har jeg aldri gjort, hverken i barnehage eller på skolen. Men opplevde at barn ble levert syke da jeg jobbet i barnehage før jeg fikk barn selv. Holder mine hjemme om de har feber på kvelden også. Barn er ofte feberfri om morgenen, også stiger det utover dagen.
 
Nei da er de hjemme, de er og hjemme en feberfri dag. Minste går ikke i barnehagen ennå, men har det slik med skolebarnet og blir likt med minste.
 
Nå har ikke mini begynt i bhg enda, men vi kommer aldri til å sende ham i vei med feber, nedsatt almentilstand eller sykdom!

Vi vet selv hvordan det er å måtte jobbe når man ser syk, og vi vet begge gjennom jobb i bhg hvor dumt det er for alle andre om man tar den sjansen..

Merkelig hvordan det stort sett er foreldre som gjør slikt, som klager på lite personale, mye vikarer og andre syke barn...
 
Jobber i bhg og det er utrolig mange som levere syke barn i bhg:/ har mer enn en gang funnet rester etter stikkpiller i bleiene til ungene... Hadde også en bestemor en gang som forsnakket seg og sa at barnebarnet hadde kastet opp hele helga som var.. Og han kom i bhg på mandagenda var det foreldrene som hadde levert på morgenen og de hadde ikke sagt noe om at barnet hadde kastet opp hele helga.. Og ja barna mine blir holdt hjemme når de har feber og er syke
 
Nei, det gjør jeg ikke. Tvilstilfeller er mellom 37 og 37,5, da ser jeg an allmenntilstand, alt over 37,5 er feber og da blir hun hjemme.
 
Back
Topp