Sender du febersykt barn i barnehagen?

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Kengu, 1 Mar 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Kengu Forumet er livet VIP

Om allmenntilstand er bra og barnet har 38.3 f.eks i temperatur, ,sender du det i barnehagen?
    Eller om det ikke passer å være hjemme, putter du paracet i barnet?

* inspirert av diskusjon en annen plass*

2. Nekinna2402 Gift med forumet Julimammaer 2016

Holder mini hjemme om jeg vet hun har feber.

3. Vifsla Elsker forumet

Herregud nei! Da holder jeg barnet hjemme, det passer så og si aldri med sykt barn, men slik er det bare.

4. ☆ Lilletrille ☆ Lykkelig mamma ♡Junigull 2016♡

Nei holder hun hjemme :)

5. Parmadilien April 2013's alvemamma ♥♥♥ VIP

Nei i all verden! Selvsagt ikke!!! :-O

6. ☆ Lilletrille ☆ Lykkelig mamma ♡Junigull 2016♡

Nei holder hun hjemme :)

7. Pandaklem Flørter med forumet

Nei, da er hun hjemme! :)

8. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Nei. Min går ikke i bhg, startet i august. Skal ikke I bhg ved feber. Barnet har ikke noe i bhg å gjøre da! Ofte blir de dårligere utover dagen også. Barnehagen har ikke mulighet til å være en til en på de heller, som de kanskje krever når de er syke. De har det best hjemme med mor eller far elle andre. Og selv om man ikke skal bli hysterisk, så er det jo greit mtp smitte

• Liker Liker x 1
  9. Krösa Maja Forumet er livet

Nei, da er vi hjemme :)

10. Daim Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP

Nei, jeg ville vært hjemme selv så selvfølgelig skal barnet være hjemme.

11. Lillelo Flørter med forumet Septembermødre <3

Det kunne ikke falle meg inn. I dag hadde sønnen min 38.1 da vi sto opp, så da ble vi hjemme. Utover dagen har han blitt bare verre, og alt han er i form til nå er å ligge på brystet til meg eller pappaen å slappe av. Tør ikke tenke på hvordan dag han hadde hatt om han hadde blitt sendt i barnehage.

12. K+N=ML Forumet er livet

Nei, har han feber, er han hjemme. Selv om han ofte bare har feber i et par timer, så er han hjemme.

13. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Selvfølgelig ikke.

14. MaiTjohei Forumet er livet MAI 2013

Nei og nei!

15. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Selvfølgelig ikke!

16. Ruli Forumet er livet VIP Sensommerlykke 2017 * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Holder oss hjemme om det er feber i bildet.. kommer til å gjøre det samme når bhg starter.

17. nøttelitenitreet Fjompenisse Tilgangsansvarlig Sommerfuglene VIP August 2018

Nei, selvfølgelig ikke.

18. lillerypa Forumet er livet

Nei. Men som lærer så opplever jeg at foreldre sender syke barn på skolen...

• Enig Enig x 1
  19. Hvitveisen Forumet er livet Sensommerbarna 2016

Nei. Uansett kan den stige utover dagen, eller almenntilstanden blir dårlig plutselig.

Men jeg jobber i barnehage, og det er visst mange som ikke tenker sånn. Enten leverer de og later som ingenting, og noen ganger har barna vært store nok til å si at de har fått paracet selv. Har ringt foreldre og bedt dem hente før de har rukket fram til toget, fordi barnet åpenbart har feber...

• Enig Enig x 1
  20. Hønemor <3 Forumet er livet Desemberglede 2015

Har ikke barn i barnehagen enda, men vil ikke sende snuppa i barnehagen når hun har feber...

Del denne siden