Sender du febersykt barn i barnehagen?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Om allmenntilstand er bra og barnet har 38.3 f.eks i temperatur, ,sender du det i barnehagen?
Eller om det ikke passer å være hjemme, putter du paracet i barnet?

* inspirert av diskusjon en annen plass*
 
Herregud nei! Da holder jeg barnet hjemme, det passer så og si aldri med sykt barn, men slik er det bare.
 
Nei holder hun hjemme :)
 
Nei i all verden! Selvsagt ikke!!! :-O
 
Nei holder hun hjemme :)
 
Om allmenntilstand er bra og barnet har 38.3 f.eks i temperatur, ,sender du det i barnehagen?
Eller om det ikke passer å være hjemme, putter du paracet i barnet?

* inspirert av diskusjon en annen plass*

Nei. Min går ikke i bhg, startet i august. Skal ikke I bhg ved feber. Barnet har ikke noe i bhg å gjøre da! Ofte blir de dårligere utover dagen også. Barnehagen har ikke mulighet til å være en til en på de heller, som de kanskje krever når de er syke. De har det best hjemme med mor eller far elle andre. Og selv om man ikke skal bli hysterisk, så er det jo greit mtp smitte
 
Nei, jeg ville vært hjemme selv så selvfølgelig skal barnet være hjemme.
 
Det kunne ikke falle meg inn. I dag hadde sønnen min 38.1 da vi sto opp, så da ble vi hjemme. Utover dagen har han blitt bare verre, og alt han er i form til nå er å ligge på brystet til meg eller pappaen å slappe av. Tør ikke tenke på hvordan dag han hadde hatt om han hadde blitt sendt i barnehage.
 
Nei, har han feber, er han hjemme. Selv om han ofte bare har feber i et par timer, så er han hjemme.
 
Nei og nei!
 
Holder oss hjemme om det er feber i bildet.. kommer til å gjøre det samme når bhg starter.
 
Nei, selvfølgelig ikke.
 
Nei. Men som lærer så opplever jeg at foreldre sender syke barn på skolen...
 
Nei. Uansett kan den stige utover dagen, eller almenntilstanden blir dårlig plutselig.

Men jeg jobber i barnehage, og det er visst mange som ikke tenker sånn. Enten leverer de og later som ingenting, og noen ganger har barna vært store nok til å si at de har fått paracet selv. Har ringt foreldre og bedt dem hente før de har rukket fram til toget, fordi barnet åpenbart har feber...
 
Har ikke barn i barnehagen enda, men vil ikke sende snuppa i barnehagen når hun har feber...
 
Back
Topp