Sender dere fødebrev til sykehuset?

Nei, føler ikke noe behov for det. Hatt 2 helt forskjellige opplevelser før, og tror jeg ville blitt skuffet om fødselen ikke ble som jeg planla - noe den garantert ikke ville blitt:p
Men jeg er en planlegger og liker kontroll, men fødsel velger jeg å høre på kroppen og ikke minst jordmor og intuisjon!
Lykke til:)

Fødebrev er vel noe du kanskje har med deg når du kommer på føden ?
At du lar brevet ligge sammen med de andre papirene du har med deg :)

Her har er det ingen vits å skrive fødebrev da jeg har raske fødsler.

Nei, gjør ikke det. Men fikk et skjema med diverse personopplysninger av jordmor. Det skal jeg fylle ut og legge ved helsekortet og levere til føden når jeg kommer dit. Der skal det stå hva jeg ønsker og ikke ønsker under fødselen blant annet. :)

Nei, gjør ikke det. Men fikk et skjema med diverse personopplysninger av jordmor. Det skal jeg fylle ut og legge ved helsekortet og levere til føden når jeg kommer dit. Der skal det stå hva jeg ønsker og ikke ønsker under fødselen blant annet. :)

Det skjemaet har ikke vi!

Veldig usikker enda... Vet jo ikke hva jeg går til og har derfor heller ikke så mange andre ønsker.,. Tenker kanskje det er nok å fortelle hva man ønsker av smertelindring osv...

Det skjemaet har ikke vi!
Veldig greit. Der står det om man er allergisk for noen typer medisin f.eks. Jeg som er allergisk for penicilin blir det ganske viktig for. ;)

Der skreiv jeg også at jeg ikke ønsket petidin, epidural eller at en student skulle sy meg. Skreiv også at jeg ønsket badekar, akupunktur og lystgass. Gjør det samme denne gangen. :)

Kommer til å skrive, har litt på hjertet etter forrige fødsel:) Her står det at det skal sendes til sykehuset (AHUS)

• Liker
Reactions: Iam
Veldig greit. Der står det om man er allergisk for noen typer medisin f.eks. Jeg som er allergisk for penicilin blir det ganske viktig for. ;)

Der skreiv jeg også at jeg ikke ønsket petidin, epidural eller at en student skulle sy meg. Skreiv også at jeg ønsket badekar, akupunktur og lystgass. Gjør det samme denne gangen. :)

Blir endel av det samme som jeg har skrevet :) + jeg skrev veldig kort om de to andre fødslene mine og hvordan jeg opplevde dem!

Nei! Sendte kun inn skjema om helseopplysninger etc,hvor det også kunne noteres litt før fødsel, som var med i svangerskapspapirene:-)

Nei. Er det noen opplysninger jeg føler de trenger skriver jeg det på helsekortet. Mannen er også helt klar over hvilke ønsker jeg har og formidler for meg hvis jeg ikke kan snakke for meg selv.

Jeg snakket litt om fødebrev med JM igår og fikk noen gode tips jeg tenkte var greit å dele. Hun sa at selv om man ikke skrev fødebrev for sykehuset så anbefaler hun å skrive et selv bare for å faktisk tenke gjennom hva man føler. Et fødebrev bør kort si noe om deg som person, hva irriterer deg, hvordan er du når du er redd, hvor mye informasjon ønsker du på forhånd, hva med smertestillende, hva kan hjelpe deg og føle deg trygg. Dette bør skrives til eller sammen med partner også slik at du slipper å være alene om å huske. For sykehus som ikke har rutiner for fødebrev (de fleste store) så anbefalte hun ta med fødebrev og levere det fra deg til jordmor på føden. Dette vil hjelpe både deg og JM underveis. Et annet tips er at selv om man ikke ønsker medisinstudenter så bør man uansett si ja til jordmor student om man vil ha tett og god oppfølging. JM student vil være hos deg nesten hele tiden og forklare, prate og hjelpe deg så mye som du ønsker. Dette er i tillegg til vanlig JM oppfølging.
Legger ved et eksempel på fødebrev som jeg fikk om noen har nytte av det :)

Vedlegg

• 1454519286855.jpg
    1454519286855.jpg
    125,8 KB · Visninger: 54
Eg kommer skriva med den tar eg med meg nær eg skall på inskrivning 4 uker før termin :-)

Fikk i oppgave å skrive et "fødselsbrev" til enste kontroll pga dårlig fødselsopplevelse sist gang og angst/depresjon i forhold til alt som skjedde sist graviditet og slikt.

Aldri vært på innskriving jeg her.. Hva gjør du der da? :)

De tilbyr innskrivning ved fødeavdelingen fire uker før termin. Papirarbeidet i forkant av fødselen vil da bli klargjort . Slipper man gjør det nær du reiser in før å føda

Back
Topp