Sender dere barna i barnehagen når dere selv har ferie? *inspirert*

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Spør i en ny tråd jeg;) Ble bare nysgjerrig..

Barna har jo også krav på ferie;) Men er det sånn at dere selv tar feks 4 uker ferie sammenhengende.. mens barnet deres drar tilbake i barnehagen etter 2-3 uker?

Jeg er alenemamma.. bf skal ha henne i 2 uker sammenhengende.. Den ene uken jobber jeg.. den andre har jeg ferie alene;)

Så kommer hun hjem til meg.. da har jeg fotsatt 3 uker ferie igjen.. og hun blir hjemme med meg hele tiden;) Har liksom ikke hjerte til å sende henne i barnehagen når jeg er hjemme i ferie selv;) Så hun får 5 uker sammenhengende ferie i år hun;)

Kan jo bli en smule lenge det.. med tanke på å ikke være i barnehagen på så lang tid..

Ungene her har krav på 4 uker ferie og 3 av ukene skal være sammenhengende :)
Alle dei 4 ukene har vi ferie sammen med dei.
Men den 5. ferieuka mi skal jeg ta alene i høst for å muligens male huset innvendigt :)
Da skal barna være i bhg-en :)

Nei, ferie har vi sammen. Dvs i morgen og tirsdag skal hun ha korte dager i barnehagen, selv om vi har fri. Vi skal få gjort en del praktisk hjemme som det ikke er like lett å ha henne med på. Men sånn generelt - feire er familietid, for hele familien. 

Her skal hun være 3 uker hos meg, og 3 uker hos faren. Da har hun ferie fra bhg, totalt 6 uker. Jeg har sommerferie fra 1. juni til 20. august (er student), og det er ikke snakk om at hun skal ha fri fra bhg like lenge. Da tror jeg både hun og jeg hadde gått på veggen til slutt ;)

Edit; hun får selvfølgelig noen fridager innimellom, og korte dager.

her er de hjemme når vi har ferie ja.  en barnehagehverdag er kjempetravel, og de trenger fri.  jeg har fri en dag i uken , og de tar som regel fri de også.

Kommer helt an på hvor lenge ferien varer, hva vi gjør i ferien, og ungenes behov.
Hvis de vil i barnehagen istedet for å være hjemme, så får de da det.
Men i utgangspunktet tar vi ferie alle sammen.

mammatileijente skrev:
Spør i en ny tråd jeg;) Ble bare nysgjerrig..

Barna har jo også krav på ferie;) Men er det sånn at dere selv tar feks 4 uker ferie sammenhengende.. mens barnet deres drar tilbake i barnehagen etter 2-3 uker?

Jeg er alenemamma.. bf skal ha henne i 2 uker sammenhengende.. Den ene uken jobber jeg.. den andre har jeg ferie alene;)

Så kommer hun hjem til meg.. da har jeg fotsatt 3 uker ferie igjen.. og hun blir hjemme med meg hele tiden;) Har liksom ikke hjerte til å sende henne i barnehagen når jeg er hjemme i ferie selv;) Så hun får 5 uker sammenhengende ferie i år hun;)

Kan jo bli en smule lenge det.. med tanke på å ikke være i barnehagen på så lang tid..

Jeg er student, og ungene mine har over 2 mnder ferie, ikke noe problem.

Jeg er delvis sykemeldt og da er hun i bhg de dagene jeg er hjemme pga sykemeldingen, men vi tar da rolige morgener og tidlige ettermiddager. Jeg tenker at det er jo en grunn til at jeg er sykemeldt og en dag hjemme kan raskt bli like slitsom som en dag på jobb eller mer.

Når vi har ferie så er hun hjemme med oss, for ferie er familietid. :-) Det må være særdeles gode grunner for å sende henne i bhg om jeg har ferie! Kommer ikke på noe nå egentlig...

De skal begge ha 4 uker sammenhengende. Hu ene har krav på 4 uker og hu andre 3 uker.

Men tar selvsagt begge 4 uker sammenhengende da :)

Skal også ha en uke i august utenom, men det er fordi hu eldste begynner på skolen, så hu minste må nok fint i bhg da ja :)

Men har vi ferie, så har alle ferie :)

Nei, han er ikke i barnehagen når vi har ferie. Nå har jeg permisjon og da er han i barnehagen hver dag, kjedelig for han å sitte og se på at jeg ammer bebisen hele dagen. Men nå har vi alle ferie i påska:)

Jeg jobbet i en barnehage en gang, og siste dagen før ferien min begynte hadde jeg senvakt. Da satt jeg en halv time på slutten med ei jente alene, fordi mora var på stranda

Nei, her er de hjemme med oss, og det tar jeg som en selvfølge :)

Men jeg jobber selv i bhg, og det er mange ferieforeldre som har ungene i barnehagen.

Hun har ikke gått i bhg mer enn fra 1.aug i fjor, så sommerfeien har vi ikke vært gjennom enda. Men regner med at vi uansett reiser bort de tre fellesferieukene, så da blir det fri på henne. Ellers har hun hatt to eller tre uker ferie fra bhg allerede. Hun vil helst være i bhg selv, og storkoser seg, så om vi skulle vært hjemme og bhg var åpen hadde jeg nok latt henne få dra et par dager hvertfall.

Nei, sommerferien blir ferie for begge to :)
Nå i påska så har jeg fri tirsdag og onsdag neste uke (i tillegg til alle de røde dagene), så da vurderer jeg om hun skal gå i bhg onsdagen sånn at jeg kan sove litt. Da har hun hatt fri i over en uke, og jeg er alenemor og hadde hatt godt av å få sove ut litt, bare en eneste dag.

Jeg var sykmeldt nesten hele første året lillegutt gikk i bhg, så han hadde korte dager, fri i høstferie, juleferie og vinterferie. Så begynte jeg å jobbe 60% i april 2011, og da ble det noen lengre dager. Sommerferien 2011 hadde han fri i 6 uker tror jeg det var. Han hadde også fri i høstferien tror jeg, iallefall noen dager. Fri i jula som var, og noen dager fri nå i vinterferien. I påska nå skal han i bhg i morgen fordi jeg jobber tom tirsdag, og pappaen må skrive skoleoppgave. Ellers får han fri. Men om det blir 6 uker ferie i sommer vet vi ikke enda. Han skal iallefall ha 4, men må se hvordan alt går med lillesøster og sånn. Han får helt sikkert feriedager ellers også. Men også mulig han får bestemme selv om han vil i bhg eller ikke utenom de 4 ukene. Han bytter avd nå rett over påske, så greit å ikke være borte fra bhg så lenge i strekk også.

Vi skal ha ferie samtidig i hele Juli måned ja.. men feks nå påsken skal han i Barnehage imorgen imens eg er 50% sykemeldt og er hjemme alene.

Han liker å være i barnehagen, og eg trenge å samle krefter.

Det har vært dager tidligere der begge har hatt fri, da har eg ikkje dårlig samvttighet for å sende han en kort dag i barnehagen imens eg får løpe til byen å gjøre ærender og ta helge-vasken

vi skal bort 1 uke tidlig i sommer, da er vi selvfølelig sammen alle sammen, så blir det 2 uker fri sent på sommeren og muligens en uke til da siden man må ha 3 uker i strekk,da må pappan være hjemme,og jeg går på jobb.....
Jobber 4 dager i uka og han går 50% i barnehage, så de dagene jeg har fri i sommer sover vi for det meste i kolonihagehytta.....
Blir nok ganske lite barnehage i sommer.....

Har hatt de hjemme når sambo også har hatt ferie, men dette året har jeg hatt de begge hjemme med meg! Så begynner ikke i bhgen igjen før til høsten evt, om vi får plass

Vi har hatt henne hjemme, men hun skal i bhg disse tre dagene nå i påsken. Jeg er ikke helt i form for tiden og sambo skal bort. Men vi har en del ferier utenom bhg-året da (tar en uke da og nå). Og i sommer så skal vi ha fri sammen :-)

Back
Topp