Sende NIPT fra nord-norge

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Hei! :love017
Jeg er ca gravid (kanskje ca 4+0) og ønsker nipt når den tiden kommer. Jeg er under 35 og får derfor ikke dette av det offentlige. Har veldig lyst til å få vite kjønn i samme slengen, og har derfor kikket litt på ultralydklinikken.dk der de kan sende et kit.

Har noen erfaring med om legekontoret sier ja til å ta blodprøve som du får med deg hjem for å sende til Danmark?

Har noen som bor i Nord-Norge tatt en slik test og kan fortelle meg om frakt osv, hvordan sendes dette? Gjennom posten eller noe annet? Blir jo usikker på om det blir å ta for lang tid siden jeg bor i nord.

Skal tilfeldigvis til Oslo en tur når jeg er rundt 10+0 og vurderte om jeg kunne tatt med meg et slikt kit dit og fått tatt prøvene der og sendt de derfra hvis det er slik at prøvene blir gamle.. men skulle jo helst gjort dette etter tul:wtf:

Tusen takk om noen orker å svare!:)

Jeg bestilte via ultralydklinikken. Bor i nordnorge. Skal sendes via DHL. :)
Gikk fint her, selv om det var uvær i usa (der prøvene analyseres) og det tok noen dager ekstra med levering. DHL leverte til Oslo på mindre enn 24t da, så DET var ikke noe stress. Lengre tid fra Oslo til California dog. :P

Spurte ikke lege dog. Mamma tok prøven på meg.

Jeg bestilte via ultralydklinikken. Bor i nordnorge. Skal sendes via DHL. :)
Gikk fint her, selv om det var uvær i usa (der prøvene analyseres) og det tok noen dager ekstra med levering. DHL leverte til Oslo på mindre enn 24t da, så DET var ikke noe stress. Lengre tid fra Oslo til California dog. :p

Spurte ikke lege dog. Mamma tok prøven på meg.
Så bra å høre! Kan jo ringe og spørre legen ang prøvene. Hvor lenge ventet du før du fikk svar?

Back
Topp