Sende bort storebror...

Maliya!

Elsker forumet
Vi tenker på å sende bort storebror når jeg skal på føden, til min søster i en uke som har tre jenter som han elsker å leke med. Han har aldri overnattet borte før så jeg er litt engstelig. Men han er utrolig krevende så jeg orker ikke ha ham hjemme...

Hva syns dere om dette? Hva tror dere han tenker når han blir sendt bort fordi det kommer en ny baby? Hva med når han kommer tilbake og babyen er der?

Jeg hadde aldri sendt bort snuppa når vi skal få en ny en!! Svigermor sa at hun kunne komme å være hos dem når babyen kom, men det kommer ikke på tale!! 

Vi sendte bort Marcus da vi venta Jenny. Vi hadd eingen til å passe han her nede, så han var hjemme hos mine foreldre (de bor 10 timer unna)
Gikk veldi greit, han hadde ikek sovet borte han heller før da.

Men han var bare 20 mnd, så han skjønte ikke så mye da han kom hjem og babyen var kommet..
Men det var utrolog godt å få slappet av litt og kost seg sammen med minien før storebror kom hjem.

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Jeg hadde aldri sendt bort snuppa når vi skal få en ny en!! Svigermor sa at hun kunne komme å være hos dem når babyen kom, men det kommer ikke på tale!! 

Skal du ha ungene med når du føder?

Hadde aldri sendt bort Morgan når Mina kom til verden.
Det er slitsomt når det står på, men det handler om familien, og da bør også storebror være inkludert.

ORIGINAL: Puffen

Tror det var snakk om litt mer en bare fødsel her[;)]

Nei det hadde jeg aldri gjort..

Her var vi heldigvis hos svigers når min forje fødsel begynte, så da ble han der siden det var på kvelden..
Men han kom å besøkte oss på sykehuset..

Denne gangen kommer svigers opp til oss når det skal skje, for nå bor vi i samme hus om 14 dager[:D]

det ville jeg ikke gjort, skal ha pass under selve fødselen, men jeg og baby blir jo på sykehuset noen dager før baby kommer hjem. du sier han er krevende, og da tror jeg ikke det er så lurt heller, pga søskensjalusi og sånt. her skal vi være sammen alle 4 i to uker når baby har kommet.

Det er en avgjørelse dere bestemmer dere for, hva dere mener er best for dere samlet sett, og for storebror. Nå vet ikke jeg hva du mener med krevende, men er det det at han er aktiv og full fart hele dagen, eller masete og sutrete?
Jeg har selv en aktiv gutt som er født året etter din gutt, og kan forstå litt av det, men igjen, dere kjenner situasjonen deres best selv...

Hmmmmm, ikke alle som har foreldrene 10 min unna.................okey ser at jeg gikk på en smell her!!! [:D][:D][:D]

Mulig vi lar ham være noen dager for å se babyen for så og sende ham til min søster sånn at jeg får slappet litt av etter at vi har kommet hjem.

Han er krevende ved at han alltid skal ha vilja si, sutrer og griner hvis han får et nei og må ha oppmerksomhet og bli lekt med hele tida...

Hmmmmm, ikke alle som har foreldrene 10 min unna.................okey ser at jeg gikk på en smell her!!! [:D][:D][:D]

Det vet jeg alt om,foreldrene min og sambo sine bor 10 timer unna så....hehe. Selvsagt skal ikke snuppa være med på fødsel, men hun skal få være med på den prosessen å få en ny i hus!! [;)]

ORIGINAL: Maliya!

Mulig vi lar ham være noen dager for å se babyen for så og sende ham til min søster sånn at jeg får slappet litt av etter at vi har kommet hjem.

Han er krevende ved at han alltid skal ha vilja si, sutrer og griner hvis han får et nei og må ha oppmerksomhet og bli lekt med hele tida...

Mulig jeg er vrang nå, hehe, men da ville jeg heller ha sendt han bort før, slik at han ikke får følelsen av at det kommer en ny baby i hus også sender dere han bort mens dere og storesøster(om jeg forstår det rett på signaturen din) er hjemme med babyen. Men det spørs jo på gutten å da, og hvordan han oppfører seg i forhold til det. Dere blir vell sikker på hva som er best når situasjonen er der![;)]

Tror ikke jeg ville gjort det. Ja, det er slitsomt med mange barn, men det er nå sånn hverdagen skal være i maaange år fremover da! Tror det er viktig at storesøsken får være med fra starten av.

Å få søsken kan sammenlignes slik (hvertfall opptil en viss alder, før de virkelig skjønner hva et søsken innebærer):

Se for deg at mannen din kommer hjem med et nytt og sprekt kvinnfolk og sier: Se så fin hun er a! Hun skal bo sammen med deg, kose med deg og meg, ofte sove i sengen vår! Du er HELDIG du, som får henne hit til deg!

Har en følelse av at dette blir en tråd med mange "jeg hadde aldri.." [:D] (eller kanskje jeg drepte den nå?)

Vi har også en aktiv gutt[:D] Som løper rundt hele dagen[8D] Vi ville ha han med fra dag 1 med snuppa i huset. Sambo begynte å jobbe mandag. Jeg var hjemme fra sykehuset lørdag. Så han var hjemme 1 dag før han dro på jobb.
Dei dagane sambo jobba seint (15-21) sørga jeg for å få besøk i leggetida så jeg fikk legge storebror[;)] Greit med litt hjelp dei første dagane, men vi kom fort inn i rutina[:)]

Kunne ikke falt meg inn å gjøre,di to eldste var hos pappen sin når jeg fikk minsta,men kom hjem til meg den dagen jeg kom hjem fra sykehuset med henne.

For storebror sin del så tror jeg ikke det gjør opplevelsen til noe svært og fantastisk.
Han reiser bort- kommer hjem , og noen andre har tatt hans plass hos mamma.

Han har heller ikke fått funnet sin plass som storebror, mens dere andre har funnet deres plasser som babyforeldre.
Det kan skape masse unødvendig sjalusi og styr.
Føles nok rett og slett ut som noen har tatt plassen hans i hjemmet hans.

La han være der, så heller send han på overnatting når du blir sliten.
Da kan det hende han også trenger tid for seg selv med andre, uten babyen der.

kan bare tenke viss det hadde vært jeg som hadde blitt sendt bort å kom hjem til en helt ny hverdag, hadde nok blitt utrolig såret og ikke minst sjalu.. Viktig å inkludere alle med en gang er nå min mening iallefall

ORIGINAL: StinkiStini

For storebror sin del så tror jeg ikke det gjør opplevelsen til noe svært og fantastisk.
Han reiser bort- kommer hjem , og noen andre har tatt hans plass hos mamma.

Han har heller ikke fått funnet sin plass som storebror, mens dere andre har funnet deres plasser som babyforeldre.
Det kan skape masse unødvendig sjalusi og styr.
Føles nok rett og slett ut som noen har tatt plassen hans i hjemmet hans.

La han være der, så heller send han på overnatting når du blir sliten.
Da kan det hende han også trenger tid for seg selv med andre, uten babyen der.

veldig enig med deg.

Back
Topp