Sende barn på ferie med venner

Kengu

Forumet er livet
VIP
Når tenker dere det er greit å sende avgårde barna i 12 dager på ferie med kompis og foreldrene?
hvor mye penger ville dere sendt med?
 
Når tenker dere det er greit å sende avgårde barna i 12 dager på ferie med kompis og foreldrene?
hvor mye penger ville dere sendt med?
Det spørs hvor godt jeg kjenner foreldrene og hvor mye vi har vert sammen med de. Foreldrene til beste kameraten til min sønn er så trygge på, kjenner godt og vet veldig hvordan de er, da hadde det ikke vert problem å sendt han avgårde med de på ferie og min sønn er 9 år. Det hadde jeg avtalt med de voksne om at de hadde fått med en sum til mat osv, og avtalt hvor mye sønnen deres hadde fått i ferie penger, og gitt det samme til min sønn :)
 
Nei jeg vet egentlig ikke det. Min eldste er nå snart 10 år og hun har nettopp fått tilbud om å Være med bestevenninna og familien på hyttetur i 4 dager i høstferien. Det vil hun veldig gjerne og jeg syns det er ok. Men lengre tid enn det kjenner jeg blir en stund til altså. Kjenner mor godt men ikke far. Hadde tenkt og sende med 300 kr.
 
Det spørs hvor godt jeg kjenner foreldrene og hvor mye vi har vert sammen med de. Foreldrene til beste kameraten til min sønn er så trygge på, kjenner godt og vet veldig hvordan de er, da hadde det ikke vert problem å sendt han avgårde med de på ferie og min sønn er 9 år. Det hadde jeg avtalt med de voksne om at de hadde fått med en sum til mat osv, og avtalt hvor mye sønnen deres hadde fått i ferie penger, og gitt det samme til min sønn :)
her er både de store og barna venner så vi kjenner hverandre godt.
 
Nei jeg vet egentlig ikke det. Min eldste er nå snart 10 år og hun har nettopp fått tilbud om å Være med bestevenninna og familien på hyttetur i 4 dager i høstferien. Det vil hun veldig gjerne og jeg syns det er ok. Men lengre tid enn det kjenner jeg blir en stund til altså. Kjenner mor godt men ikke far. Hadde tenkt og sende med 300 kr.
sånne småturer har han vært med på med de før men da 3 dager
nå har Han fått tilbud om 12
 
her er både de store og barna venner så vi kjenner hverandre godt.
Jeg er litt opptatt av å vite hvilke grenser og hvor opptatte foreldrene er av barna. Hvis det er slik at jeg stoler på de og vet hvor jeg har de, så hadde jeg sendt min på ferie med de i 12 dager.

Hvordan gammel er din sønn?

Og I tillegg kan det være viktig å være sikker på at din sønn vil takle å være borte så lenge med en annen familie.
 
Jeg er litt opptatt av å vite hvilke grenser og hvor opptatte foreldrene er av barna. Hvis det er slik at jeg stoler på de og vet hvor jeg har de, så hadde jeg sendt min på ferie med de i 12 dager.

Hvordan gammel er din sønn?

Og I tillegg kan det være viktig å være sikker på at din sønn vil takle å være borte så lenge med en annen familie.
jeg hadde selvsagt ikke vurdert å sende om jeg ikke var trygg på både foreldre og at han klarer det
 
sånne småturer har han vært med på med de før men da 3 dager
nå har Han fått tilbud om 12
Hvor gammel er han da? Jeg tenker jo litt sånn at vist han har Vært med de på flere kortere turer Før og du kjenner og stoler på at han er trygg på de så er han jo gjerne klar for en lang tur med de. Lommepenger kommer også andre på reisemål tenker jeg. Min jente skal være med på hyttetur en litt avsides plass, så dermed er det ikke vits å sende med så mye penger heller
 
Min er 11 og 12 dager hadde vært for lenge for han..
en uke også.. men unger er ulike :)
Ang penger kommer det an på hvor de skal og hva de skal gjøre der, og så blitt enige med de andre foreldrene..
 
Jeg tenker at det er noe man må føle selv på :) Jeg har ingen jeg kjenner så godt, annet enn mine egne foreldre, at det ville vært aktuelt å tenke på. (Begge foreldrene mine har jevnaldrende barn, og kunne godt sendt ungen med dem såpass lenge allerede nå. Hun er snart 8.)
Å sende med venner og deres foreldre ellers, er derimot såpass fjernt akkurat nå, at jeg vil si 25 år, under tvil [emoji28]

Nei, men altså. Om dere føler det er greit, så er det jo bare det som betyr noe. Og penger, spørs vel helst på hvor de skal, økonomi og hva de vanligvis bruker pengene på :)
Hyttetur, der de KANSKJE drar et par ganger på butikken krever nok litt mindre enn om de skal på shopping i London, f.eks.
 
Back
Topp