Senabort

Absolutt bra det blir satt en grense, men jeg syns den er for høy fortsatt!!

signerer!

også skjønner jeg ikke hvorfor adopsjon ikke blir en mulighet vi får beskjed om, håper virkelig at de som sen aborterer vekk sine friske barn får bedre beskjed om det!
syns det er synd at det har skjedd så mange drap, for å la et frisk foster dø er drap og blir vel ikke så mye bedre ved å flytte grensen men 1 uke

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Enig! Jeg var på ultralyd med lillegutt i uke 11, og der sprellet det en liten baby ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Helt enig. Friske fostre bør man ikke abortere halvveis i svangerskapet.
Jeg skjønner de som oppdager store misdannelser og sånn på fosteret. Det har jeg sett med egne øyne, at mange barn.hadde hatt det bedre med å få slippe å vokse opp...

Ang det som stod med incestutsatte og sånn, så har de jo hatt et hav av tid på seg frem.til 12 uker på å bestemme seg. Synes det er for drøyt at de skal kunne gå halvveis før de bestemmer seg for å fjerne barnet..

Burde vært mer fokus på adopsjon som shadow sier.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Helt enig. Friske fostre bør man ikke abortere halvveis i svangerskapet.
Jeg skjønner de som oppdager store misdannelser og sånn på fosteret. Det har jeg sett med egne øyne, at mange barn.hadde hatt det bedre med å få slippe å vokse opp...

Ang det som stod med incestutsatte og sånn, så har de jo hatt et hav av tid på seg frem.til 12 uker på å bestemme seg. Synes det er for drøyt at de skal kunne gå halvveis før de bestemmer seg for å fjerne barnet..

Burde vært mer fokus på adopsjon som shadow sier.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
helt enig!
jeg og mannen min diskuterte dette en gang og vis abort noen gang skulle bli aktuelt for oss så vil det være pga stor mangel/sykdom hos fosteret.

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Forferdelig.. hjertet mitt blør for disse små babyene som blir drept. Skulle aldri, aldri vært lov. Tenk at det ER lov? Tror ikke de som utfører det, eller får det utført aner hva de gjør.

Jeg ble helt sjokkert når vi var på tidlig ul i uke 13 og sonografen sa at til og med furene i ørene var ferdig. Han så at om jeg skulle ha fått en sa på det tidspunktet så hadde vi sett et lite menneske på ca 7 cm. Jeg syns faktisk at grensen for å ta tidlig abort også er for høy, 9-10 uker hadde vært maksgrense for min del.

Senabort skulle vært mye strengere å få gjennomført om det ikke forelå medisinsk grunnlag for det, som f.eks. alvorlige fosterskader. Syns det er skremmende at noen som f.eks. sliter med depresjon skal kunne få en abort i uke 22, da kan man heller tilby adopsjon. Var nok mer åpen for abort før jeg selv ble gravid med eldste, men det å bli mor har virkelig endret synet mitt på det temaet her.

Jeg synes det er fint å ha fått en grense jeg og det å ta abort så seint er ikke en lek for mor. Det er en stor stor påkjenning.
Men når små barn på 13 skal bli tvunget til å bære frem barnet som er hennes far sitt. Så begynner vi å sette et ufødt liv foran et levende liv.
Det er mange situasjoner som gjør at vi må så sein Abortgrensen.
Det er ikke så enkelt å få abort så seint, som man skulle tro.
Og det kan være mange grunner til å den gravide ikke får tatt abort noe tidligere.
Det å få abort så seint som dette er ikke noe man får bare fordi man har brukt så lang tid på å bestemme seg. Og der handler ikke bare om det ufødte liv, det handler også om det livet som allerede lever...

Jeg synes det er fint å ha fått en grense jeg og det å ta abort så seint er ikke en lek for mor. Det er en stor stor påkjenning.
Men når små barn på 13 skal bli tvunget til å bære frem barnet som er hennes far sitt. Så begynner vi å sette et ufødt liv foran et levende liv.
Det er mange situasjoner som gjør at vi må så sein Abortgrensen.
Det er ikke så enkelt å få abort så seint, som man skulle tro.
Og det kan være mange grunner til å den gravide ikke får tatt abort noe tidligere.
Det å få abort så seint som dette er ikke noe man får bare fordi man har brukt så lang tid på å bestemme seg. Og der handler ikke bare om det ufødte liv, det handler også om det livet som allerede lever...
Der sa du noe som er sant.
Jeg har ikke tenkt på det på den måten før.
I disse tilfellene så er jeg enig med deg.

Og jeg håper at det ikke blir utnyttet så mye. Regner ikke med at normalt oppegående damer benytter seg av senabort.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Back
Topp