Senabort etter funn av avvik på foster uke 13.

Bkno1172530

Andre møte med forumet
Hei.
Var på riksen i går på grundigere undersøkelse av fosteret i magen, da det ble oppdaget avvik på TUL på sykehuset for noen dager tilbake.

I går kunne 4 leger konstantere alvorlige avvik på jenta vår, og mistenker alvorlig skjelettdysplasi.
Her var armer og bein for korte, bøyde knokler og misformet i form av at de var helt bøyd, som "krabbeklør".
Hake var for liten, panne for høy og ribbein for korte.

Nipt test har jeg fikk fått svar på enda, men det ble liten tvil om valget og søknad til abortnemd ble sendt.

Jeg ønsker ikke å sette ett barn til verden med så store utfordringer, og ikke vite om det flere tillegg skader i gjerne etc.
Også for oss som par, og foreldre.. så ønsker vi ikke dette.

Enda, sitter jeg med (antagelig) morsinstinktet, som henger meg helt opp i at jeg ikke spurte "nok" om hvordan livet til barnet ville bli.. jeg vet veldig godt at det her er for det beste, men får på en måte ikke "nok" bekreftelser.

Derfor er jeg ute etter kanskje å høre historien til fler med samme opplevelse?

Vi satser på at neste gang det sitter en liten spire, at det er friskt!
 
Hei,

Veldig leit å høre om hva dere går igjennom nå. Jeg hadde selv en senabort i uke 21 i januar (11 uker siden nå) på riksen pga alvorlig hjertefeil på babyen, så jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å ville ha så mye informasjon som mulig, nemd osv.

Jeg kjenner også igjen det du sier om å tenke på det beste både for baby og oss selv+de rundt. Så for oss ble det riktig valg å avbryte. For egen del har jeg ikke angrer på beslutningen vi tok.

Ønsker deg all lykke til i det du skal igjennom nå. Jeg skal ikke lyve - jeg synes dette har vært veldig tøft, men jeg kan forsikre deg om at det blir bedre etterhvert. ❤️.

Vi er så heldige å være gravide igjen i uke 5. veldig tidlig enda, men håper alt går fint denne gangen.

Jeg fant masse hjelp i å scrolle igjennom trådene i dette forumet, leste overskriften og så om det var noe jeg lurte på, og vil nesten tro at det er flere tråder jeg har lest enn jeg ikke har lest Ligger veldig mye fin info i å lese andres erfaringer synes jeg.

Ønsker deg all lykke til❤️
 
Hei, så leit å høre om deres historie også.:(
Det er så vanskelig asså..:(

Jeg kommer nok ikke til å angre på valget, men i alt som skjedde inne på riksen i går, så glemte litt å spørre nok om utsiktene for dette lille barnet. Selv om jeg skjønner at det ikke er no liv laga akkurat:(

Jeg skal i møte med abortnemd i morra, der er det jo 2 leger som kan dette.. Men er redd de skal oppfatte meg som usikker hvis jeg spør litt rundt dette,men det er kun for å føle jeg har NOK informasjon rundt dette. Det vil nok føles vanskelig uansett, man har jo sett for seg det nye livet hele veien, før man får den beskjeden rett i fleisen.

Jeg håper og trur også at dette vil føles lettere etterhvert, nå ser jeg frem til å bare bli ferdig..

Jeg skal scrolle en del å se her inne:) takk for tips!

Og så kosli å høre at dere er gravide igjen, for en lykke!
Ønsker dere masse lykke til
 
Hei, så leit å høre om deres historie også.:(
Det er så vanskelig asså..:(

Jeg kommer nok ikke til å angre på valget, men i alt som skjedde inne på riksen i går, så glemte litt å spørre nok om utsiktene for dette lille barnet. Selv om jeg skjønner at det ikke er no liv laga akkurat:(

Jeg skal i møte med abortnemd i morra, der er det jo 2 leger som kan dette.. Men er redd de skal oppfatte meg som usikker hvis jeg spør litt rundt dette,men det er kun for å føle jeg har NOK informasjon rundt dette. Det vil nok føles vanskelig uansett, man har jo sett for seg det nye livet hele veien, før man får den beskjeden rett i fleisen.

Jeg håper og trur også at dette vil føles lettere etterhvert, nå ser jeg frem til å bare bli ferdig..

Jeg skal scrolle en del å se her inne:) takk for tips!

Og så kosli å høre at dere er gravide igjen, for en lykke!
Ønsker dere masse lykke til
Ikke vær redd for å stille de spørsmålene du har for nemnden. Det er det de er til for. Du skal ta et informert valg og da trenger du informasjon. Det er kanskje lett å tenke at du skal opp til "eksamen" og må argumentere for din avgjørelse, men det er heldigvis ikke sånn det foregår når det allerede er påvist alvorlige utviklingsavvik. Du kommer ikke til å framstå som usikker hvis du stiller spørsmål, du kommer til å framstå som en mor som kun ønsker å ta det beste valget for barnet ditt og din familie.

Det er en forferdelig situasjon å være i, jeg er så lei meg for deg og ønsker deg lykke til i tiden som kommer.
 
Ikke vær redd for å stille de spørsmålene du har for nemnden. Det er det de er til for. Du skal ta et informert valg og da trenger du informasjon. Det er kanskje lett å tenke at du skal opp til "eksamen" og må argumentere for din avgjørelse, men det er heldigvis ikke sånn det foregår når det allerede er påvist alvorlige utviklingsavvik. Du kommer ikke til å framstå som usikker hvis du stiller spørsmål, du kommer til å framstå som en mor som kun ønsker å ta det beste valget for barnet ditt og din familie.

Det er en forferdelig situasjon å være i, jeg er så lei meg for deg og ønsker deg lykke til i tiden som kommer.
Tusen takk for gode ord, det hjelper meg veldig.
Jeg hadde en god lang prat med jordmor nå også, som rådet meg til det samme.. de er der for å hjelpe, og ikke bedømme❤️
 
Helt enig med ing35.

Det er jo en av nemndens viktigste oppgaver - å forsikre seg om at de det gjelder tar et informert valg, så tror man bare blir sett på som oppegående hvis man ønsker å få oppsummert dette og stille eventuelle oppfølgingsspørsmål.

lykke til ❤️
 
Helt enig med ing35.

Det er jo en av nemndens viktigste oppgaver - å forsikre seg om at de det gjelder tar et informert valg, så tror man bare blir sett på som oppegående hvis man ønsker å få oppsummert dette og stille eventuelle oppfølgingsspørsmål.

lykke til ❤️
Ja, ikke sant!

Trur det bare er overload med ting som skjer i følelsesregisteret mitt nå, og hormoner som herjer..

Da satser jeg på litt mer info i morra, og "gleder" meg til å bli ferdig med dette nå, så en kan prøve å se fremover..
 
Ja, ikke sant!

Trur det bare er overload med ting som skjer i følelsesregisteret mitt nå, og hormoner som herjer..

Da satser jeg på litt mer info i morra, og "gleder" meg til å bli ferdig med dette nå, så en kan prøve å se fremover..
Og tusen takk for så gode tips og råd fra dere! Det settes stor pris på i en vanskelig tid..❤️❤️:)
 
Ja, ikke sant!

Trur det bare er overload med ting som skjer i følelsesregisteret mitt nå, og hormoner som herjer..

Da satser jeg på litt mer info i morra, og "gleder" meg til å bli ferdig med dette nå, så en kan prøve å se fremover..
Det er ikke vanskelig å forstå at du føler det sånn :Heartred
 
Og vil bare si at det ikke er noe å grue seg for den nemnden (iallefall ut fra vår erfaring). Man har jo hørt så mye om nemnd i media, så var litt spent på det.

Det var en samtale på 10-15 minutter hvor to leger forsikret seg om at vi hadde fått tilstrekkelig informasjon og forstått informasjon vi hadde fått og at det var mitt valg. Ingen bedømming. ❤️
 
Jeg føler virkelig med deg ❤️ Er i samme situasjon selv. Vi var nok på riksen samtidig. Jeg fikk også dårlige nyheter og må igjennom abort. Send meg gjerne en melding hvis du ønsker og prate. Det er utrolig vondt dette og jeg er så lei meg for at du også må gjennom dette
 
Jeg føler virkelig med deg ❤️ Er i samme situasjon selv. Vi var nok på riksen samtidig. Jeg fikk også dårlige nyheter og må igjennom abort. Send meg gjerne en melding hvis du ønsker og prate. Det er utrolig vondt dette og jeg er så lei meg for at du også må gjennom dette
Uff, så trist å høre!
Jeg skal ned på sykehus i dag og få første pille, kjenner jeg gruer meg.. Men samtidig vil man bare bli ferdig på en måte, når utfallet er som det er:(

Masse lykke til, og bare ta kontakt om du ønsker å prate litt ❤️

Vi får håpe og tro det sitter et friskt lite barn neste gang for oss også, det syns jeg vi fortjener for dette er vanskelig..
Men dette er jo ting som kan skje.. det er bare så sjokk når det først skjer alikevel..
 
Back
Topp