Sen smokkestart

Flinkpike

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring med at ungen begynner med smokk sent, jeg tenker da sånn typ etter 3 mnd?
Lille på 3,5 mnd har bare spytta ut smokken, men er voldsom til å sutte på fingre og hender. Har bare prøvd en type smokk, den vanligste, men tenker på å prøve flere typer. Men lurer på om han er for gammel til sånt nå? Han har heller ikke vist interesse for sutteklut/kos e.l.

Erfaringer fra andre?:)

Har ikke erfaring med akkuratt det. Men lillemor bruker smokk, og har og alltid hatt et ekstremt sugebehov. Men nå som er blitt 3 mnd og oppdaget hendene sine, sutter hun heller på de. Jeg dytter i smokken, og Så sutter hun litt, også plutselig er hånda der i stedet.

Noen som har erfaring med at ungen begynner med smokk sent, jeg tenker da sånn typ etter 3 mnd?
Lille på 3,5 mnd har bare spytta ut smokken, men er voldsom til å sutte på fingre og hender. Har bare prøvd en type smokk, den vanligste, men tenker på å prøve flere typer. Men lurer på om han er for gammel til sånt nå? Han har heller ikke vist interesse for sutteklut/kos e.l.

Erfaringer fra andre?:)

Bare fortsett å prøve det, men ulike merker og typer. Noen tar heller den mam smokken som er beregnet fra 6 mnd på dette tidspunktet.
Min hadde en periode rundt 4 mnd hvor han spytta ut smokken mye selv om han ville ha den, men brukte smokk før dette da. Men sutte på og spise på hendene sine gjorde min selv om han hadde smok da.
Lykke til :)

Å spise på fingre osv kan like greit være stimulering av berøringssans og muskelkontroll som det kan være sugebehov altså :)

Min lille ville ikke ha smokk fast før hun ble rundt 4mnd.
Bortsett fra en liten 2uker rundt 2mnd.
Hun begynte i tygge og sutte så mye på fingrene, så da stappet vi inn smokken og det funket bra :)
Vi var gjennom flere merker, men landet på NUK. De var de eneste som ikke fikk henne til å gulpe.
Så jeg kan utifra hennes reaksjon på den smokken, anbefale den :)

Har forøvrig også lest at det er lettere å vende barn av smokk enn å sutte på fingre.
Naturlig nok ettersom smokken kan man "glemme".

Back
Topp