sen positiv?

honningiteen

Andre møte med forumet
Hei! jeg er ganske ny til forumet så vet ikke helt om dette er lov men jeg trenger å snakke med noen om dette

jeg og samboeren min prøver ikke aktivt! men jeg er veldig gira på å begynne å prøve så har begynt å tracke syklus og el og alt sånt, sånn at jeg kan holde meg unna alkohol osv mellom el og mens hvis jeg vet det er en sjans for at jeg kan ha blitt gravid. (vi bruker ikke prevensjon)

men så problemet: hadde el ca 9/11. som setter ikm til 23/11 - 25/11. desverre så kan jeg ikke ha tester i hus uten å teste, så har teste 1-2 ganger om dagen den siste uka. alt er negativt. (men jeg overbeviser megselv om at det er en strek hveeer gang)

jeg har ikke hatt noen symptomer som tyder på mens enda, men har hatt rare symptomer jeg ikke har opplevd før. de siste par dagene ahr Jeg har måttet tisse mye mer enn vanlig, vært kvalm av og på, hatt merkelige smerter i livmor området når jeg nyser, og veldig diffuse "stramme" krampeaktige følelser. men fremdeles negativ test?

er det mulig å få positiv test flere dager etter ikm? eller er det syklusen min som bare tuller med meg nå`? andre som har testet sent positiv?

alle råd, tanker, tips til å takle eller trøst taes i mot <3

Hvordan tracker du syklusen? Om det kun er med app, så kan det være feil - og tar (selvsagt) ikke høyde for forsinket EL/anovulatorisk syklus. EL tester gir litt bedre svar, men de indikerer bare at kroppen prøver på EL, og ikke at egget faktisk slipper. Vet at de gangene jeg har hatt forsinket eggløsning eller ingen eggløsning, har kroppen min reagert veldig med noe ala tidlige gravidsymptomer. Den blir litt i ulage av å ikke være i syklus :p

Man kan selvsagt få sent positivt og, men de fleste tilfeller er da eggløsning forsinket likevel da

jeg bruker EL tester ja! så er rimelig sikker på når jeg hadde EL :P men kan jo selvsagt ikke vite om det faktisk skjedde da :D
Nei, vet den gangen jeg ikke hadde EL (bekreftet ikke-EL av gynekolog) så hadde jeg ganske sterke tester i syklusen, samt digital EL som slo ut - men ble dog ikke 100% positiv, og jeg fikk ikke EL symptomene. Fikk tilslutt blødning uten eggløsning den syklusen.

Men klart, du er jo ikke ordentlig over ikm enda heller, såvidt jeg skjønner, så kan jo være bare litt ekstra høy progesteron denne gang som tuller med deg. :p

jeg bruker EL tester ja! så er rimelig sikker på når jeg hadde EL :P men kan jo selvsagt ikke vite om det faktisk skjedde da :D
Nei, vet den gangen jeg ikke hadde EL (bekreftet ikke-EL av gynekolog) så hadde jeg ganske sterke tester i syklusen, samt digital EL som slo ut - men ble dog ikke 100% positiv, og jeg fikk ikke EL symptomene. Fikk tilslutt blødning uten eggløsning den syklusen.

Men klart, du er jo ikke ordentlig over ikm enda heller, såvidt jeg skjønner, så kan jo være bare litt ekstra høy progesteron denne gang som tuller med deg. :p
Samme her som Lillafrosk! Da jeg hadde syklus uten EL (belreftet av gyn) fikk jeg positiv EL-test, og hadde masse symptomer frem mot IKM. Mer enn ved vanlig mens - varte flere dager og sterkere smerter. Mens kom ei uke over tida og var lettere enn vanlig. Er ekstremt frustrerende å gå over tida, men bare negative tester. :rolleyes:

Samme her som Lillafrosk! Da jeg hadde syklus uten EL (belreftet av gyn) fikk jeg positiv EL-test, og hadde masse symptomer frem mot IKM. Mer enn ved vanlig mens - varte flere dager og sterkere smerter. Mens kom ei uke over tida og var lettere enn vanlig. Er ekstremt frustrerende å gå over tida, men bare negative tester. :rolleyes:

fyflate så frustrerende greier assa :rolleyes: jeg har enda ikke fått mens, og har ikke hatt noe økning eller endring i symptomer :( det er så plagsomt!!! vil ha positiv test eller mens asap sånn at jeg vet hva som skjer :S :'(

fyflate så frustrerende greier assa :rolleyes: jeg har enda ikke fått mens, og har ikke hatt noe økning eller endring i symptomer :( det er så plagsomt!!! vil ha positiv test eller mens asap sånn at jeg vet hva som skjer :S :'(

Anbefaler temping til senere sykluser, om du har mulighet til det, og det ikke er veldig til ulempe. ❤️ Da får du tegn *etter* eggløsning, for å bekrefte.

Anbefaler temping til senere sykluser, om du har mulighet til det, og det ikke er veldig til ulempe. ❤️ Da får du tegn *etter* eggløsning, for å bekrefte.
det må jeg sjekke ut! har vurdert det tidligere, men er så fæl på å glemme det! kan prøve neste syklus hvis (når :rolleyes:)tr kommer :D

det må jeg sjekke ut! har vurdert det tidligere, men er så fæl på å glemme det! kan prøve neste syklus hvis (når :rolleyes:)tr kommer :D

Blir ofte en rutine i det, men kan ta bittelitt tid å komme inn i den i starten :) men er veldig greit når man kommer inn i det.
Selvsagt, om du har små barn fra før av eller jobber turnus med mye nattevakter, så kan det være verre å få skikkelig rutine på det, da.

Blir ofte en rutine i det, men kan ta bittelitt tid å komme inn i den i starten :) men er veldig greit når man kommer inn i det.
Selvsagt, om du har små barn fra før av eller jobber turnus med mye nattevakter, så kan det være verre å få skikkelig rutine på det, da.
har verken så jeg tror ikke det kommer i veien nei, men er hodet som ikke alltid helt henger med :P haaater å lage nye rutiner, tar så mye energi!

har verken så jeg tror ikke det kommer i veien nei, men er hodet som ikke alltid helt henger med :P haaater å lage nye rutiner, tar så mye energi!
Da er det bare å ha todesimals termometer liggende på nattbordet eller under puta, og ha på en alarm til samme tid hver morgen ❤️ Tempe og sove igjen (evt stå opp etter temping hvis jobb).
Slitsomt i starten, men når man kommer inn i det.. ❤️

Back
Topp