Sen OUL?

Sep2018

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Septemberhjertene 2018
Hei!
Er det noen her som har fått veldig sen OUL? Jeg har fått time, men ikke før den dagen jeg er akkurat 22 uker på vei. Er det flere steder det er slik, bør jeg evt få time litt tidligere? Er første gang, så litt uvitende om akkurat dette men føler 22 uker er veldig sent for en OUL?

Har fått time til oul når jeg er 18+4. Vet ikke hva som er normalt egentlig, men uke 22 er vel ganske sent? :confused004

Har fått time til oul når jeg er 18+4. Vet ikke hva som er normalt egentlig, men uke 22 er vel ganske sent? :confused004

Ja, er det jeg også tror. Har ikke tenkt så mye over det før nå, er 14+5. Las gjennom brevet fra sykehuset nå, og der står det at svangerskapskontrollene skal utføres mellom uke 17 og 20. Spørst om jeg må ta en telefon i morgen å høre :)

Jeg har fått når jeg er 20+6 i Stavanger, tenker kanskje at det ikke betyr så mye om det er mellom 17-20 eller noen uker senere? Men jeg vet ikke hvorfor det skal gjøres mellom 17-20 i utgangspunktet da

22 er litt sent.
20+ litt er seneste det bør gjøres.

Dersom det oppdages alvorlige avvik skal man ha mulighet til flere undersøkelser og kunne rekke abortnemnd før man kommer så langt at abort ikke kan innvilges.
I Norge får man bare en offentlig UL som hovedregel. Ift å beregne termin gjøres dette best mye tidligere og ift å se på organutvikling og oppdage alvorlige feil gjøres det helst omkring 18-22 uker såvidt jeg husker.
Det er derfor inngått kompromiss om at OUL er ved 17-20 uker.

Hei!
Er det noen her som har fått veldig sen OUL? Jeg har fått time, men ikke før den dagen jeg er akkurat 22 uker på vei. Er det flere steder det er slik, bør jeg evt få time litt tidligere? Er første gang, så litt uvitende om akkurat dette men føler 22 uker er veldig sent for en OUL?
22 uker seint! Jeg anbefaler deg å prøve å endre timen! Hensikten med oul er å forsikre om at fosteret er friskt og levedyktig. I sjeldne tilfeller er de dessverre ikke det og svangerskapsavbrudd blir aktuelt. Absolutt grense for senabort er 21+6..

Jeg har fått når jeg er 20+0, jeg synes det var litt i seneste laget.. men uke 22 er vel for sent. Ville prøvd å få tidligere :)

Jeg har fått time når jeg er 18+5 å det har jeg fått med begge mine, så ville nok si at du har fått sen oul av en eller annen merkelig grunn ?

Stavanger har litt seine oul. Eg har alltid fått rundt veke 20... men ta ein telefon du[emoji6]

Jeg fikk innkallelse idag, er 18+1 når jeg skal inn [emoji5] fikk den datoen jeg har gjettet meg til også, så litt deilig p bare kunne fortsette å se frem til det [emoji7]

Back
Topp