Sen Oppdatering fra oss!!

Melonen

April 2013s Støttespiller
VIP
Joda, da var Ul hos spesialist på Rikshospitalet, genetisk veiledning og ettersamtale unnagjort!

Dagen startet med den genetiske veiledningen! Den gikk i grunn bedre enn forventet, fikk vite at det er stor sjans for at vår datter kan få hhelt frisk barn, ettersom at en fremtidig partner også må ha denne sjeldne genfeilen som hun har (PCD: speilvendte organer og imotile cilier) for at evt barn også har mulighet til å arve det!!![:)]

Ultralyden gikk også bra[:)]ble undersøkt i over en time, og alle organner ble grundig sjekket; spesielt hjertet! Legen var veldig fornøyd med resultatene, men sa at magesekken kunne virke litt liten! hadde det ikke vært for at vi had den historien vi har (med to syke barn), så ville han aldri nevnt det! Han sa det var et såkalt "ikke-funn"!! dermed må vi tilbake til Oslo i mai på ny sjekk! Selv om han mente vi burde være kjempe fornøyd med UL, så er jeg likevel ganske bekymret for denne magesekken[&:] Det måtte liksom være noe.....

Ettersamtalen i forbindelse med gutten vår som døde i august 09 var faktisk en fin opplevelse[:)]! hadde grudd meg veldig til dette, da det fortsatt er vanskelig å kontrollere følelsene rundt dette! Men vi fikke en grundig gjennomgang av obduksjonsrapporten og det som skjedder rundt dødstidspunktet! mmen i dagene etterpå føler jeg liksom alle følelsene jeg hadde i forbindelse med det å gå gravid med et barn jeg visste med stor sannsynlighet ville dø, kommer tilbake! Det er nok dette som gjør at jeg ikke klarer å roe meg med tanke på resultatene av denne ultralyden!![&:]

Dette ble en veldig langt oppdatering[8|]

det blir nesten litt vanskelig å finne de rette ordene her, men tror nok et en gratulasjon er på sin plass for dere har jo et friskt lite barn i magen[:)]
Vet ikke så mye om det med magesekken, men det trenger vel ikke bety noe gale?[:-] håper ikke det for dere har vært gjennom nok. Dere fortjener en frisk liten baby uten alle disse bekyrmingene som dere må ha vært gjennom tidligere!

godt å høre fra deg[:)]

får håpe magesekken vokser seg til etter hvert[:)]

at datra deres har speilvendte organer og imotile cilier, hva har det å si for henne nå og senere? vises det på henne?

trenger ikke svar på det, vet ingenting om denne sykdommen, så jeg må bare høre[:)]

ÅHHH så happy eg asså, så kjekt , detta e jo fantastisk :)
Magesekken er jo som legen sier, ikke noe funn, tenk på alle oss andre, de sjekker vel knapt nok magesekken, ser att den er der liksom, så kanskje mangen som har liten magesekk uten å vite det, det er hvertfall min konklusjon!! :)

Nå er tida for å nyte svangerskapet vennen :) ned på skuldrene å ut med magen :)

Og kjære seg, st er inne rart at disse følelsene dukker opp! De ligger nok veldig der og en ting som legen sa var veldig liten setter i gang det vonde! Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt! Prøv og Kos deg med det gode resultatet på undersøkelsen! Bra dere får god og tett oppfølging, det bør dere!

ORIGINAL: Najja

jeg har heldigvis ingen erfaring og kloke ord, men det er vel kjempebranyehter fra UL!
Og så sender jeg dere en stooor klem!

sign[:)]

ORIGINAL: henriette24!

ORIGINAL: Najja

jeg har heldigvis ingen erfaring og kloke ord, men det er vel kjempebranyehter fra UL!
Og så sender jeg dere en stooor klem!

sign[:)]

sign[:)][:)]

Tuuuusen takk for alle gode ord og klemmer[:D] dere har helt rett, jeg skal forsøke å slappe litt mer av!!!![:)]

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

godt å høre fra deg[:)]

får håpe magesekken vokser seg til etter hvert[:)]

at datra deres har speilvendte organer og imotile cilier, hva har det å si for henne nå og senere? vises det på henne?

trenger ikke svar på det, vet ingenting om denne sykdommen, så jeg må bare høre[:)]

nei det viser ikke på henne! i henners tilfelle betyr det at flimmerhårene i luftveien ikke fungerer! hun får dermed lungefysioterapi! også må hun ha saltvannsinnhalasjoner daglig, samt en type astmamedisiner i perioder! hun er mer utsatt for infeksjoner i luftveiene, har vel gått på pensilin 15 ganger i løpet av sitt snart to årige liv[&:] men hun klarer seg bra!! eg glad og fornøyd, og legene mener symptomene vil avta med årene![:)]

Men denne sykdommen kan slå ut på mange måter! sønnen vi mistet hadde organene sine ganske hulter til bulter. lungene fungerte ikke, og hjertet var helt disfomert! Legene hadde faktisk aldri sett ett lignende hjerte! kombinasjonen av disse tingene  gjorde at han ikke kunne overlevd. Men dette er sykdommen på sitt meste alvorlige!

de aller fleste med denne sykdommen mesrke ingenting til det!!!![:)]

Så godt å høre at ultralyden gikk fint! [:D][:D]

Å gå gravid igjen etter å ha mistet babyen sin er tungt, syns ikke det er rart du får reaksjoner... Bare å skrive en PM om du vil "snakke"[:)]

Tenker på deg *klemme*

ORIGINAL: ViPrøverPåBaby

det blir nesten litt vanskelig å finne de rette ordene her, men tror nok et en gratulasjon er på sin plass for dere har jo et friskt lite barn i magen[:)]
Vet ikke så mye om det med magesekken, men det trenger vel ikke bety noe gale?[:-] håper ikke det for dere har vært gjennom nok. Dere fortjener en frisk liten baby uten alle disse bekyrmingene som dere må ha vært gjennom tidligere!

Sign! [:)]

Back
Topp