Sen motorisk utvikling?

Rose89

Andre møte med forumet
Noen som opplever at ungen er sen i den motoriske utviklingen?
Min sønn er så tilfreds og fornøyd, han stresser såå lite med det motoriske og det gjør meg litt urolig. Han er født sent i januar å begynte først å åle seg like før jul.
Hvis han skal forflytte seg på gulvet så må det være noe veldig spennende å få tak.
 
Noen som opplever at ungen er sen i den motoriske utviklingen?
Min sønn er så tilfreds og fornøyd, han stresser såå lite med det motoriske og det gjør meg litt urolig. Han er født sent i januar å begynte først å åle seg like før jul.
Hvis han skal forflytte seg på gulvet så må det være noe veldig spennende å få tak.
Har ikke erfaring, men får dere ikke oppfølging på helsestasjonen? Hva sier helsesøster?
 
Jeg kan bare fortelle om mine historier. Og de har det brått løsnet med.
Jeg har 3 barn. 2 av de var meeeeeeget treig motorisk. De gikk ikke før de var 15-16 mnder og ålte eller krabbet aldri. De rompeakte litt for å komme seg bortover.
Men plutselig en dag smalt det, og da kunne de brått veldig mange ting.
Hvordan er han ellers?
 
Har vært hos fysioterapeut med gutten og hun finner ikke noe feil, sier at han bare er noe sen og at vi kan prøve litt forskjellig for å hjelpe han litt på vei. Han er en veldig tilfreds unge, tenker noen gang at han e for tilfreds for sitt eget beste, lite klaging. Han kan ligge leeenge på gulvet å leke, da på magen. Han leker stort sett med det som er i nærheten og åler seg bort til andre leker når han ønsker det. Har sett noe utvikling den senere tid med føttene når han åler seg, de kommer litt mer opp mot kne-posisjon. Men fremgangen går i et bedagelig tempo. Tenker at han sikkert ikke går før han er mellom 1,5-2 år i dette tempoet
 
Min eldste hadde sen motorisk utvikling. Sjekket etterhvert synet hos øyelege og han hadde svært dårlig syn. Med briller ble verden mye mer oversiktlig.
 
Ååh, ja. Det kan jo være lurt å sjekke sansene, men jeg opplever at gutten ser veldig godt. Av og til bedre enn jeg ønsker. Ser han at jeg begynner å ordne med mat til han på kjøkkenet så blir han utålmodig
Det kan nevnes at han plages med astma og har vært mye tett og plaget i forhold til det. Kan jo tenkes at det ikke hjelper på det motoriske.
 
Back
Topp