Sen legetime?

Lunken

Blir kjent med forumet
Hei!
Skal på drop inn og ta blodprøve i uke 12 som man skal, men legetimen er ikke før i uke 16 :confused: Har noen andre tatt blodprøvene og så ikke hatt selve timen før flere uker senere? Syns det virket litt rart, men jeg vet jo ikke egentlig :angelic:

Hei!
Skal på drop inn og ta blodprøve i uke 12 som man skal, men legetimen er ikke før i uke 16 :confused: Har noen andre tatt blodprøvene og så ikke hatt selve timen før flere uker senere? Syns det virket litt rart, men jeg vet jo ikke egentlig :angelic:
Jeg hadde time i uke 12, men vi gjorde ikke så mye meningsfult..:joyful: eneste var en søknad til sykehuset og søknad til jobbe min. Også sjekket hun urin og blodtrykk, men man må vel egentlig ikke ha legetime for det..:happy: får du ikke time før?

Eg har fått høre hjertelyd hos lege i uke 12,men vet at det er veldig forskjellig praksis. Og så er det jm her i uke 16

Har allerede tatt blodprøver for de hun trodde var uke 12 og da satte opp den nye legetimen, men på ultralyd ble jeg satt 3 uker tilbake og måtte derfor inn for ny blodprøve i den «ordentlige» uke 12, men hun i resepsjonen syntes ikke det var noe poeng å flytte den fram fordeom :bag:

Jeg hadde første kontroll i uke 6. Legen tok blodprøver, men ikke den som kanskje var mest nødvendig med tanke på vitaminer, jern og blodprosent..(Legen mente det ikke var nødvendig for den siste prøven jeg tok 1år før jeg ble gravid var helt fin.....) Den blodprøven tok jeg i uke 16 om jeg ikke tar helt feil.(fikk påvist jernmangel og fikk beskjed om å ta tilskudd) Ellers på kontrollen snakket vi bare om kosthold, målte blodtrykk, ble i formert om at munnhygiene var veldig viktig siden gravide spiser oftere og har en tendens til å spise litt andre matvarer (syrlige, søte)

Det er ikke så mye nyttig man gjør på den første svangerskapskontrollen, annet enn blodprøvene, så det er ikke noe stress.
Men henvisning til oul, da? Ordner fastlegen det utenom? Det er jo gjerne i uke 18-20, og da blir uke 16 litt seint, i alle fall på sykehuset jeg fødte på.

Det er ikke så mye nyttig man gjør på den første svangerskapskontrollen, annet enn blodprøvene, så det er ikke noe stress.
Men henvisning til oul, da? Ordner fastlegen det utenom? Det er jo gjerne i uke 18-20, og da blir uke 16 litt seint, i alle fall på sykehuset jeg fødte på.

Jeg fikk byttet til en i uke 14, og samme dag som jeg ringte henviste hun til OUL, så den har jeg nå fått i uke 19 :happy:

Back
Topp