Sen kvalme

april 2011 og april 2013

Forelsket i forumet
Jeg er 8 uker nå, og har ikke hatt nevneverdige plager før nå denne uka.. Men nå har kvalmen plutselig slått inn.. Jeg har stor sympati med, og stor respekt for dere som har slitt med dette i flere uker allerede.. Dette er helt jævlig.. Jeg har ikke spydd enda, men konstant kvalm, så det frister ikke med noe som helst av mat.. Håper jeg kommer meg på jobb noen timer i morgen..:)

Uff kvalme er helt grusomt! Jeg har vært konstant kvalm siden uke 6 (i uke 10+2 nå). Og dette er ikke bare morgenkvalme, men hele dagen kvalme [:'(] Men igår hadde jeg aller første dagen på en hel måned at jeg har vært mindre kvalm! [:D] Idag har jeg vært moderat kvalm og jeg har et håp og sterkt ønske om at perioden med tørre kjeks på morningen er forbi!
Husk en ting: spis tørre kjeks FØR du reiser deg fra sengen ellers har de ingen effekt, sitt gjerne litt på sengekanten etter du har trykket i deg et par kjeks og for å la tyngdekraften hjelpe deg litt og :) Spis også lite og ofte utover hele dagen, sitron har også hjulpet mye på kvalmen min (har sugd mye på sitrondrops) Dette har fungert bra for meg. Masse lykke til og håper kvalmen gir seg etterhvert [:)]

har ikke vært mye plaget jeg heller, men i dag kastet jeg opp for første gang etter at jeg ble gravid. har stor respekt for de som har vært plaget lenge ja... Håper dette ikke varer lenge

jeg har all respekt for de som har kvalme i svangerskapet. hadde aldri trodd det var sånn her.

Jeg er kvalm 24 timer i døgnet. våkner på natta og må bare sitte på badet i timer. har hentet dyna inn dit.

er spykvalm konstant. er slitsomt å hele tiden konsentrere seg for å svelge og å spise og å prate. må gjøre alt på riktig tid, hvis ikke kommer det opp igjen.

Dette er noe av det verste jeg har vært med på og har en helt annen holdning til dette nå enn før. nå er det all sympati og all respekt, før har jeg ikke helt skjønt hva det har innebært.

håper det git seg snart.

Jeg fikk også sent kvalme. i uke 6 elle rnoe. eller..... vet ikke om det er sent da, men fikk det da ihvertfall

denne gangen ble jeg kvalm i uke 3.... helt håpløst... men har ett håp om at det skal gå over da... Sist ble jeg kvalm en gang etter uke 12.... og da ga det seg når veslejenta ble født... Men så lenge man blir kvalm før første trimester er over, så ser de at det er stor sannsynlighet for at det går over også:)

Back
Topp