(Avsluttet)Sen gåing

Ja vi har fysioterapeut i bilde. Ei som ikke klarer se noe galt. Jeg skjønner det bare ikke
Da er det på tide og spør etter en ny fysioterapeut. Ditt barn dine rettigheter at be om en ny som kan vurdere ditt barn.
Husk på en ting at det er vi som forelder som må snakke og kreve det våre barn har rett på.
 
Jeg blir fruststrert bare av å lese om dette…
Har dere mulighet til å bytte fysioterapaut?
Kan man ikke ta blodprøver f.eks i 3 puljer hver 2 uke? Noe må man jo gjøre for å hjelpe dere, føles som det er en haug med meninger fra folk som forventer at noen andre skal finne løsning uten at noen tar tak i det helt konkret? :(

Hvordan er ståa med skrittene? Jeg tenker litt på balansenerve/svimmelhet - har det blitt utredet? Ser det var snakk om ØNH-undersøkelse «men siden xyzlege mente hun hørte godt ble det avlyst»? Her tenker jeg man bare må nullstille og undersøke selv der hvor det virker som det er banalt.

Lykke til videre, hold oss gjerne oppdatert!! :)
Det kan da ikke være nødvendig med så mye blod at dere må dele prøven i tre? Husker når vi gikk igjennom omtrent samme utredning med nr 1 tok vi blodprøver når han var ca 1 år (og han var liten for alderen) og de tok 12 (!) blodprøver glass med blod og han trengte ikke noe blodoverføring.
Hei! Vil bare oppdatere at vi velger å ikke gjennomføre gentesten med så mye blodprøver. Hun skal heller få lov å ta noen få enkle hos sin fastlege. Det har vært så mye på henne I det siste at så mye blodprøver der du må dele i 3 ikke er aktuelt. Vi kommer til å avlyse øre nese hals da det ikke er noe galt med balansen eller hørselen hennes. Nei jeg vet ikke hva barnelegen har tenkt, hun har hvertfall skrevet ut så mye at blodprøvene må deles i tre. Fastlegen min sa: jeg har vært lege i 30 år. Og har aldri sett så mye prøver. Aldri."

Lillemor har bare de siste dagene, i går og i dag blant annet, stått kjempe mye alene lenge. Og hun har gått mye alene nå, og med oss som holder henne i fingrene. Så det blir tror jeg! Har ikke noe imot å genteste henne men når det blir så mye, så er det ikke aktuelt. Det påvirker mor og far psykisk og vi får ikke sove om nettene. Dessuten har hun ikke noen synlig diagnose, og det er ikke alt en gentest kan avsløre. Og det den kan avsløre, ønsker vi ikke å vite. (Unntak gangen selvfølgelig) vi vil leve I nuet og ikke være redd for fremtiden. Og går hun ikke innen 3 årsalderen, DA kan vi prøve gentest evt. Gi jenta tid. Hun er bare 2 år
 
Da er det på tide og spør etter en ny fysioterapeut. Ditt barn dine rettigheter at be om en ny som kan vurdere ditt barn.
Husk på en ting at det er vi som forelder som må snakke og kreve det våre barn har rett på.
Hun trener mye med henne, og det har kommet seg..Men jeg har vurdert å bytte ja
 
Hei! Vil bare oppdatere at vi velger å ikke gjennomføre gentesten med så mye blodprøver. Hun skal heller få lov å ta noen få enkle hos sin fastlege. Det har vært så mye på henne I det siste at så mye blodprøver der du må dele i 3 ikke er aktuelt. Vi kommer til å avlyse øre nese hals da det ikke er noe galt med balansen eller hørselen hennes. Nei jeg vet ikke hva barnelegen har tenkt, hun har hvertfall skrevet ut så mye at blodprøvene må deles i tre. Fastlegen min sa: jeg har vært lege i 30 år. Og har aldri sett så mye prøver. Aldri."

Lillemor har bare de siste dagene, i går og i dag blant annet, stått kjempe mye alene lenge. Og hun har gått mye alene nå, og med oss som holder henne i fingrene. Så det blir tror jeg! Har ikke noe imot å genteste henne men når det blir så mye, så er det ikke aktuelt. Det påvirker mor og far psykisk og vi får ikke sove om nettene. Dessuten har hun ikke noen synlig diagnose, og det er ikke alt en gentest kan avsløre. Og det den kan avsløre, ønsker vi ikke å vite. (Unntak gangen selvfølgelig) vi vil leve I nuet og ikke være redd for fremtiden. Og går hun ikke innen 3 årsalderen, DA kan vi prøve gentest evt. Gi jenta tid. Hun er bare 2 år
Bare et tips: kan være en fordel å ta blodprøver på så små på sykehuset (selv om det er snakk om enkle prøver) for de som tar blodprøver på fastlege kontorer sjeldent er vandt til å ta prøver av små barn. Resultatet kan fort bli at de bommer x antall ganger før de treffer eller at de ikke treffer og dere blir bedt om å dra på sykehuset. Skjønner veldig godt at dere blir påvirket! Det er en nesten umenneskelig prosess å gå igjennom.
 
Bare et tips: kan være en fordel å ta blodprøver på så små på sykehuset (selv om det er snakk om enkle prøver) for de som tar blodprøver på fastlege kontorer sjeldent er vandt til å ta prøver av små barn. Resultatet kan fort bli at de bommer x antall ganger før de treffer eller at de ikke treffer og dere blir bedt om å dra på sykehuset. Skjønner veldig godt at dere blir påvirket! Det
Bare et tips: kan være en fordel å ta blodprøver på så små på sykehuset (selv om det er snakk om enkle prøver) for de som tar blodprøver på fastlege kontorer sjeldent er vandt til å ta prøver av små barn. Resultatet kan fort bli at de bommer x antall ganger før de treffer eller at de ikke treffer og dere blir bedt om å dra på sykehuset. Skjønner veldig godt at dere blir påvirket! Det er en nesten umenneskelig prosess å gå igjennom.
Det er sykehuset det er snakk om å ta prøver:facepalm:Men det trenger ikke å tenke på mer, det blir ikke noe av. Det er umenneskelig nemlig å gå gjennom alt det der. Hun skal få noen enkle få. Thats it.

Og andre gode nyheter: hun går!!! I starten var jeg ikke urolig for gangen, men så kom helsevesenet i bilde å plantet historier i hodet mitt. Men nå som vi har bestemt å ikke ta gentesten er vi mye roligere og klarer ta jenta som hun er.
 
Back
Topp