Semperdråper mot kolikk- erfaringer?

Gunnrid

Betatt av forumet
desperate som vi er har vi nå begynt med Semper-dråper til lillemor som sliter mye med luft. Leste et sted at dersom mor fikk antibiotika i svangerskapet kan dette påvirke tarmfloraen til babyen i magen også, og siden jenta vår ble født 6 uker prematurt pga tidlig vannavgang ble jeg satt på heftig antibiotika 5 dager før fødsel. Den fucka med tarmfloraen min, så at det påvirket hennes også er jo ikke umulig. Kjenner at jeg trenger noen skikkelige solskinnshistorier for nå er kroppen så sliten av bare 3 timer daglig søvn at jeg snart går opp i liminga... (hum fpr melkefri mme, har prøvd minifom, har vært hos osteopat som ikke fant noe, har prøvd sukkervann som bare funker i 5 min... så dette er siste forsøk...) Hun er 8 uker idag (men bare to uker om man tenker korrigert alder mtp prematuritet)

Vet nevøen min virket som han ble «raskere» bedre etter han fikk dette. han ble nok også veldig påvirket etter en antibiotikakur men da rett etter fødsel siden søsteren min fikk barselfeber og ammet med kreftig antibiotikakur. Men altså det tok litt tid likevell. Skjedde ikke over natta. Men hun tror det hjalp likevell til at han ble litt raskere bedre.

Vet nevøen min virket som han ble «raskere» bedre etter han fikk dette. han ble nok også veldig påvirket etter en antibiotikakur men da rett etter fødsel siden søsteren min fikk barselfeber og ammet med kreftig antibiotikakur. Men altså det tok litt tid likevell. Skjedde ikke over natta. Men hun tror det hjalp likevell til at han ble litt raskere bedre.
Takk, man kan bare håpe!

Hvordan reagerte nevøen din på antibiotikaen forresten? Fikk han luft i magen?

Sjekk tungebåndet hennes, kanskje hun har stramt bakre tungebånd. Vi hadde det nemlig på samme måte, og etter klipp av bakre tungebånd gikk alt over på dagen.

(Vi prøvde også semper og alt mulig annet)

Sjekk tungebåndet hennes, kanskje hun har stramt bakre tungebånd. Vi hadde det nemlig på samme måte, og etter klipp av bakre tungebånd gikk alt over på dagen.

(Vi prøvde også semper og alt mulig annet)
Hun spiser godt (mme), har godt sugetak og problemene oppstod ikke før hun var 3 uker gammel- kan det være stramt tungebånd likevel?

Back
Topp