Semper dråper

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen som har gitt semper dråper til babyen (mot vondt i magen)?
Jeg var på apoteket i dag og det ble at jeg kjøpte de med meg. Leste pakningsvedlegget og det står det at det må rådføres med lege før bruk til barn under 1 år.
Har dere gjort det?
Ble babyen noe bedre av dråpene? :)

Jeg har begynt å gi lillegutt semperdråper idag, uten å rådføre meg med lege.. Jeg tenkte at det var ok å gi siden jordmor anbefalte oss å prøve det. Burde kanskje snakket med legen først..? Har forøvrig ikke klart å registrere noen tydelig effekt ennå.

Jeg har begynt å gi lillegutt semperdråper idag, uten å rådføre meg med lege.. Jeg tenkte at det var ok å gi siden jordmor anbefalte oss å prøve det. Burde kanskje snakket med legen først..? Har forøvrig ikke klart å registrere noen tydelig effekt ennå.

Det har jeg gjort også :/

Noen som har gitt semper dråper til babyen (mot vondt i magen)?
Jeg var på apoteket i dag og det ble at jeg kjøpte de med meg. Leste pakningsvedlegget og det står det at det må rådføres med lege før bruk til barn under 1 år.
Har dere gjort det?
Ble babyen noe bedre av dråpene? :)

Her har vi også begynt å gutt semper dråper uten å rådføre oss med lege... Har bare holdt på et par dager så usikker på effekt enda...

Det står lege eller sundhets pers, det er vel type helsesøster. Helsesøster som anbefalte å gi her. Hun sa det er ikke noe farlig å ta.

Er jo bare melkesyrebakterier, er det ikke? Jeg tror ofte man skriver sånn for å være på den sikre siden, men nå vet ikke jeg da...

Ja mye generelt sett er sånn cover my ass greier hi hi, men man tar liksom ikke lett på "medisiner" eller hva man gir beibien sin liksom heller ;-)

Ja mye generelt sett er sånn cover my ass greier hi hi, men man tar liksom ikke lett på "medisiner" eller hva man gir beibien sin liksom heller ;-)

Nei er noe med det... Jeg vurderte selv om jeg måtte ta kontakt med lege før jeg gav de :)

Det står på Hipp morsmelkserstatning at man skal ha godkjenning fra helsepersonell (eller noe i den duren) før man gir det, men det selges reseptfritt i matbutikker så det er vel også en slik cover my ass-greie... Så jeg vil tro at disse dråpene er ufarlig å gi.

Hva er forskjell på Semper dråper og miniform dråper??

Til dere som har testet semper eller miniform, ga det noe effekt?

Til dere som har testet semper eller miniform, ga det noe effekt?

Jeg tror det har gitt litt effekt... Nå starta vi med minifom og etter noen dager forsøkte vi uten og lille var mer urolig. Etter hvert forsøkte vi også med semperdråper og gav begge deler, men merka ingen forskjell da... Har nå også hatt to timer hos kiropraktor og skal ha en time til neste uke og det er vel det som har hjulpet mest :)

Vi gir minifom et par ganger per dag før amming (på ettermiddagen), fordi det er da han jobber mest med luft i magen, og jeg tror det har hatt en positiv effekt :) han promper iallefall mye mer :p

I dag testa jeg å drikke en kopp kaffe igjen, og selvfølgelig ville mini ha pupp relativt kort tid etter - og det endte med luftsmerter, masse gråting og promping en liten stund etter amming, så er tydelig at han reagerer på koffeinen! Ingen kaffe her på en stund til :p

Back
Topp