Selvstendignæringsdrivende

Inga Toppen

Første møte med forumet
Samboeren min er selvstendignæringsdrivende og jeg er student. Han måtte faktisk betale en forsikring som koster 10000 i halvåret for å kunne få utbetalt fødselspenger ettersom jeg er student. For en vanlig arbeidstaker er dette gratis! Denne forsikringen måtte også tegnes og betales 10 mndr før forventet nedkomst, så her må man planlegge. Han betalte forsikringen, men jeg ble gravid litt før en planlagt... Vår egen feil!! Jaja... vi har heldigvis råd til det, fordi han har klart å legge seg opp litt penger. Det koster å ha folk i arbeid (arbeidsgiveravgift, sykepenger, mer skatt), og nå en egen forsikring til trygdeetaten. Hvor skal dette ende?? Føler vel egentlig at vi på en måte blir straffet pga at han har folk i arbeid. Trenger faktisk ikke å være stinn av penger, selv om man er selvstendignæringsdrivende!!! Klager jeg litt vel mye nå??? Måtte bare få det ut, for dette er noe som har irritert meg! [;)] Ellers så gleder vi oss kjempe masse til at barnet kommer!![:D]

Uff ja..er ganske urettferdig det systemet der!
Mannen min også driver eget firma,og der er det ikke så god råd enda...
Så blir nok ikke no sånn type forsikring på oss enda![8|]
Jeg går jo bare hjemme da...med de to første barna,så blir nok å gå hjemme en stund til,siden nr 3 er på vei!
Så en får jo bare ta det som det kommer.[;)]

Det er ikke morro når det blir sånn! Mannen min måtte selge "ekstra" bilen vi hadde i firmaet pga for store utgifter med arbeidsgiveravgift og skatt!!! Prøver å komme oss opp økonomisk nå, men det er ikke lett! Vi har to små barn, og nesten ikke mat på bordet pga utgiftene...[:(]

Back
Topp