Selvstendig næringsdrivende og svangerskapspenger

Mammamodus :)

Glad i forumet
Juligull2021
Hei! Det står så mye forskjellig på nettet.. har noen av dere personlig erfaring med hvordan dette funker?
 
Svangerskapspenger – altså når jobben din er til fare for fosteret, eller mener du foreldrepenger?
 
Kjære vene - skreiv feil! Mente foreldrepenger.. :sorry:

Haha, fort gjort :Heartred Jeg har dessverre ikke personlig erfaring om det, men den kalkulatoren til nav er jo ganske oversiktlig. De tar gj.snitt av de tre siste inntektsårene, eller noe sånt.
 
Jeg er selvstendig næringsdrivende og fikk barn i mai 2019. Som det blir sagt over her, er det ganske rett fram, pengene blir beregnet fra inntekt de tre siste år. Bare spør om du lurer på noe! Jeg er ikke her inne så ofte, men svarer når jeg ser det :happy:
 
Jeg er selvstendig næringsdrivende og fikk barn i mai 2019. Som det blir sagt over her, er det ganske rett fram, pengene blir beregnet fra inntekt de tre siste år. Bare spør om du lurer på noe! Jeg er ikke her inne så ofte, men svarer når jeg ser det :happy:

Hmm.. det som forvirrer meg litt er hvis jeg ikke har jobbet de siste tre årene.. jeg var hjemmeværende med barn, og så det siste året har jeg tatt turnusen min og ble ferdig denne uka. Og nå begynner jeg på full jobb som selvstendig næringsdrivende.. så hva skjer da liksom :joyful:
 
Hmm.. det som forvirrer meg litt er hvis jeg ikke har jobbet de siste tre årene.. jeg var hjemmeværende med barn, og så det siste året har jeg tatt turnusen min og ble ferdig denne uka. Og nå begynner jeg på full jobb som selvstendig næringsdrivende.. så hva skjer da liksom :joyful:
Da er ikke siste tre år representativ og de kan legge til grunn en kortere mer representativ periode. Bare husk å informere de om denne endringen.
 
Back
Topp