Selvregulerende eller amme etter klokka...

Le10

Glad i forumet
Marsmellows-15
Denne gangen har jeg fått beskjed om at det beste er å la baby'n regulere måltidene selv, og det vil si at hun krever mat mellom hver time og annenhver time hele døgnet! Hun er bare 1 og halv uke gammel, men jeg begynner å bli sliten og trøtt, rekker ikke helt å sovne før noen skal ha mat igjen! I tillegg er hun veldig sove oppå baby! Mye kos, men...
Med store bror (2år) fikk jeg beskjed om at det skulle gå 3-4timer mellom måltidene, som i perioder endte med mye skriking, men dog mere søvn om natten når han sov de timene mellom maten!

Hva Gjør dere? :)

Selvregulerende.
Du får bare sove når du kan ;)
Har ennå ikke tatt igjen søvnen etter 26 timer i fødsel, er sliten, men gidder virkelig ikke tvinge baby til å skrike etter mat og gå etter klokka.
Bedre med baby som aldri skriker...

Bestemmer selv her.. Alt fra halvtime til 2,5 t på dagtid og mellom 4-7 t på natta. Ikje hjerte til å nekte han mat når han ønsker!

Selvregulerende.
Du får bare sove når du kan ;)
Har ennå ikke tatt igjen søvnen etter 26 timer i fødsel, er sliten, men gidder virkelig ikke tvinge baby til å skrike etter mat og gå etter klokka.
Bedre med baby som aldri skriker...
Sover når jeg kan mens eldstemann er i barnehagen, så blir noen 20 minutters dubber illa dagen ;)

Bestemmer selv her.. Alt fra halvtime til 2,5 t på dagtid og mellom 4-7 t på natta. Ikje hjerte til å nekte han mat når han ønsker!
4-7 timer hørtes deilig ut :)
Gleder meg til vi kommer dit! Storebror sove hele natten fra han var 4 uker, så håper det nå også ;)

Bestemmer selv her og, men ikke mer enn tre timer i begynnelsen

Helt selvregulerende. Det er viktig for samspillet deres at han kan stole på at når han ber om mat så blir han hørt og behovet hans dekket så han ikke må gå sulten. Og det er viktig for melkeproduksjonen din. (Hver 3-4 t er alt for skjeldent for de absolutt aller fleste nyfødte)
Jeg hadde også en sånn ligge oppå-baby. Da begynte jeg amme han sånn at han bare kunne ligge der mens jeg halvsov.

Selvregulert selvfølgelig. :) Det er helt normalt at så små babyer spiser hele tiden. Du klarer ikke sove selv mens du ligger og ammer om natten da?

Vært selvregulerende her siden fødsel. Er nå 4,5 mnd.

Vil stort sett bare ha ett bryst om gangen så omtrent ammet hver 1,5-2,5 timer heile døgnet....

Skal være ærlig å si jeg syntes det i perioder har vært slitsomt, særlig nattestid.... Blitt bedre på natta nå siste ukene men går litt opp og ned på dagtid....

Prøvd siste dagene om jeg kan drøye det litt men går ikke så lenge.... Vil helst ha mett og fornøyd baby i stedet for urolig og gråtende :P

Selvregulert selvfølgelig. :) Det er helt normalt at så små babyer spiser hele tiden. Du klarer ikke sove selv mens du ligger og ammer om natten da?
Jeg klarer ikke å amme liggende, blir så utrolig sår av det :/ fikk hjelp på sykehuset til det, men har nok nippler som ikke er laget for det :p

Jeg ble sår når mini skulle bestemme selv, fikk beskjed av jordmor at jeg kunne "holde ho unna" 2 timer etter måltid en dag eller 2. Etter det ble alt mye bedre for meg, ho er betraktelig roligere og spiser hver 2-3 time på dagen og har kun 1 måltid på natta;)

Sjølvregulerande. Fekk beskjed om at det ikkje burde gå meir enn 3-4 timar mellom kvart måltid til å byrje med.

Jeg klarer ikke å amme liggende, blir så utrolig sår av det :/ fikk hjelp på sykehuset til det, men har nok nippler som ikke er laget for det :p
Hvis du ble sår av det, så fikk ikke babyen godt nok tak. Gi det en uke eller to til, og så prøver du på nytt. Babyen vokser, og dere får begge mer øvelse i amming, så slike ting kan heldigvis gå seg til. :)

Selvregulerende i starten. Tror jeg var sår i ca 6 uker, før det ble helt greit. Sovnet stadig med lillemor ved puppen, godt støttet av puter på alle kanter. Hold ut!

Selvregulere, absolutt! :) Hadde noen netter hvor det ble annenhver time, veldig slitsomt - men ikke uten grunn fra barnets side. Får sove litt på dagen. :)

Selvregulerende hver 3-4 time de første seks månedene. Nå får han kun på kvelden, men han er jo 11 måneder nå ;)

Hvis du ble sår av det, så fikk ikke babyen godt nok tak. Gi det en uke eller to til, og så prøver du på nytt. Babyen vokser, og dere får begge mer øvelse i amming, så slike ting kan heldigvis gå seg til. :)
Jeg var sånn med eldstemann også, derfor jeg spurte om hjelp på sykehuset ;-) Er så kort periode, så alt går :-)

Selvregulerende i starten. Tror jeg var sår i ca 6 uker, før det ble helt greit. Sovnet stadig med lillemor ved puppen, godt støttet av puter på alle kanter. Hold ut!
Her er nesten hele senga ei pute. Ha ha ;-)

Det kan fort endre seg, prøv igjen om en uke eller to, det er jo så tidlig enda. :-)

Her regulerte vesla spisingen selv, og hun hang på puppen i et halvt år, men selvsagt sov hun en del også. Jeg har fått ei trygg og god jente, og kommer til å gjøre det på samme måte når lillebror kommer også. :-)

Back
Topp