Selvmordshodepine?

sambo er til utredning for denne hodepinen. Han har so og sei konstant hovudverk, men med nokon voldsomme toppar. Finn ikkje ut kva som triggar dei store anfalla, så der tek eg og gjerne imot tips.  Men har merka meg at dei dagane han søv lenger enn vanleg,så får han gjerne veldige anfall.

Han er begynt på ein medisin som han tek kvar kveld. OGså har han nokon sterke piller han kan ta når han kjenner det bygger seg opp. Men er veldig vanskelig å berekne, for han må ta dei før det blir for ille eller so virkar dei ikkje. [&:] 

Hører noen her skriver om migrene, men Cluster og migrene er vel 2 forskjellige sykdommer. Litt dumt å blande dem da.

Har selv migrene men tror nok Cluster er mye verre selv om migrene er selvmordsgrunn nok til tider[8|][:(]

ORIGINAL: *Nothernstar*

Hører noen her skriver om migrene, men Cluster og migrene er vel 2 forskjellige sykdommer. Litt dumt å blande dem da.

Har selv migrene men tror nok Cluster er mye verre selv om migrene er selvmordsgrunn nok til tider[8|][:(]

Det kalles Clustermigrene også, i tillegg til Hortons Syndrom og Selvmordshodepine. Litt googling, så fant jeg ut det.. Smertene er nok mye mye værre ja, men det er fortsatt en migrenetilstand..

ORIGINAL: Natural Beauty

ORIGINAL: lille nuppa

ikke hørt om men dytter[:)]

ORIGINAL: Pijah

ORIGINAL: *Nothernstar*

Det kalles Clustermigrene også, i tillegg til Hortons Syndrom og Selvmordshodepine. Litt googling, så fant jeg ut det.. Smertene er nok mye mye værre ja, men det er fortsatt en migrenetilstand..

Ja, jeg tenkte på vanlig migrene jeg nå. Cluster er en sjelden sykdom og migrene er ganske vanlig. Bare det jeg mente at man måtte skille litt på dem[;)]

Ille vondt i hodet er det nå uansett og grusomt å leve med til tider.

er det ikke sånn at cluster rammer vel bare menn? mener jeg fikk høre det en gang. stefaren min har nå etter mange år begynt å bruke isoptin, en type medisin, og den har fungert ett par år nå. den brukes til vanlig for hjerteplager, selv brukt det, men på han hjelper det på cluster. han har også tabletter som koster rundt 300,- per, og en type "sprøyte"spray til nesa, som fungerer fort, men kan bare brukes maksimalt to ganger i døgnet.

Nei det rammer ikke bare menn,men menn er mer utsatt

ORIGINAL: Moffedilla

er det ikke sånn at cluster rammer vel bare menn? mener jeg fikk høre det en gang. stefaren min har nå etter mange år begynt å bruke isoptin, en type medisin, og den har fungert ett par år nå. den brukes til vanlig for hjerteplager, selv brukt det, men på han hjelper det på cluster. han har også tabletter som koster rundt 300,- per, og en type "sprøyte"spray til nesa, som fungerer fort, men kan bare brukes maksimalt to ganger i døgnet.

Nesesprayen er sikkert Imigran, det er en migrenemedisin.. Den funker for noen, ikke for alle. Gjør det lettere og kortere anfall for de fleste.
Rammer ikke bare menn, men menn er mest utsatt.
Isoptin og Atacan er medisiner som er forsket på og bevist at kan ha virkning, men ikke alltid. Atacan er en blodtrykksmedisin som kan virke forebyggende.

Back
Topp