Selvmord

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Mulig noen syntes dette er en ekkel tråd, men jeg tror kanskje det er litt tabu å prate om, så jeg er bare interessert i å se svarene.
Folk som ikke vil avsløre hva de har svart kan bare skrive "dytt", eller lyve og si noe annet, så klart. [:)]

Så spørsmålet er:
Har du noen gang hatt selvmordstanker?

Og jeg håper vi kan la dette være en tråd der ingen kritiserer folk som velger å ta selvmord, har prøvd eller har tenkt på det.
En av grunnene er jo at folk her som sliter kan ta det ille opp, en annen grunn er at det er nok mange her som kjenner noen som har tatt selvmord, så det er nok veldig sårt for dem også.

Nei.. Men har ofte tenkt at folk rundt meg ville hatt det bedre om jeg ikke var her.. Men aldri tenkt på selvmord som en løsning på det liksom..

Jeg selv har tenkt tanken mer enn en gang.
Vil si at jeg slet litt med det i perioder da jeg var 11-13/14 spesielt.
Jeg ble mye mobbet, hadde en ustabil familiesituasjon (manipulativ stefar, depremert mamma), dårlig økonomi (gikk faktisk sulten en del), og generelt hadde jeg det vanskelig med meg selv også.

Nå er det sjelden sånne tanker slår meg, for jeg har det bra, og spesielt barnet mitt gjør jo at terskelen blir så mye høyere å gå over, men en gang iblandt kjenner jeg jo litt på de følelsene enda.

Har slitt veldig og vært veeeldig deprimert, så, ja, tanken har nok vært der mer enn en gang..

Interessant at ingen enda har svart at de aldri har tenkt tanken.
Jeg tror nemlig det er mye vanligere enn man har inntrykk av, det er bare ikke "lov" å snakke om det, med mindre det er snakk om noen som alt har gjort det, eller noen som har prøvd.

nja.. prøvd flere ganger. men om jeg virkelig ville dø så hadd jeg klart det. var nok bare mer rop om hjelp.
etter mange hendelser med oppskåret armledd, fikk jeg plass på pyskratisk. frisk den dag i dag [:)]

Ja i 14 års alderen..ikke siden

ja....... får vel kanskje skrive litt meir da...

prøvde å ta 20 tbl med sterke paralgin forte på rappen.. ente berre opp med oppkast og elendighet i 1 uke..

ellers har eg prøvd masse forskjellig, men alltid er det noe som stopper meg.. heldigvis [:D]
og nå etter eg har blitt mamma kunne eg aldri tenkt med å ta livet av meg.. vil bli gammel med familien min [:D]

Jeg har aldri tenkt tanken på å ta selvmord, men det gjorde faren min. Og han lyktes..

Har slitt med depresjoner siden 13-14 årsalderen..Mobbet mye, og mye greier med barnevernet, det var mye greier som skjedde.. prøvde en gang da jeg bodde i det første fosterhjemmet da var jeg 16.. tok vel en pakke paracet, vel de funka ikke for meg.. ble ikke dårlig en gang..
grunnen var at følte at jeg var en byrde for henne.. hun var også ganske klar på at jeg var ett problembarn..
jeg havnet i ett annet fosterhjem da jeg var 17.. de var mye flinkere til å oppmuntre meg til å gå til psykolog.. ble litt bedre, men så gikk jeg på en smell når jeg var 19 igjen.. begynte på cipralex.. så slutta jeg med de og ble gravid[:D][:D]
men etter at jeg ble gravid og mamma, så ble ting bedre.. jeg følte at jeg virkelig kunne bidra med noe... mener ikke at å få barn var ett bra antidepressiva, men noe jeg ønsket så inderlig.. ville bare vente til jeg var litt mer moden.. [;)]

Nei, tror faktisk ikke jeg har tenkt tanken... Har jo vært deppa og slikt, men aldri så ille at jeg tenkte på selvmord.

Nei, har heldigvis aldri hatt den tanken!
Men synes veldig synd på de som faktisk har slike tanker, de er jo så mye mer verdt enn som så! Og de kan ikke ha det lett i livet sitt stakars. Hadde en bekjent som tok livet av seg for 6 år siden tror jeg det er nå, og det er helt forferdelig. Og ingen ante at han faktisk hadde det så fælt at han kunne gjøre noe slikt [:(]

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: toneany

Interessant at ingen enda har svart at de aldri har tenkt tanken.
Jeg tror nemlig det er mye vanligere enn man har inntrykk av, det er bare ikke "lov" å snakke om det, med mindre det er snakk om noen som alt har gjort det, eller noen som har prøvd.

jeg tror nok de aller, aller fleste har tenkt tanken en gang eller to, men det er stoooor forskjell på å tenke tanken og å være selvmordskandidat...

Joda, det er jo det, og graden av depresjon eller ønsket om å ikke leve mer trenger jo ikke å føre til at man planlegger noe, men tanken er jo der likevel.[8|]

Har aldri tenkt tanken, derimot vet jeg om i alle fall fire personer som valgte å avslutte livet sitt på den måten. Skremmende å se at så mange mødre sliter med selvmordstanker, jeg håper dere velger å søke profesjonell hjelp. Noen ganger klarer man ikke å tenke helt klart selv og  da kan det være veldig god hjelp i å få snakke med noen utenforstående

Har tenkt tanken noen ganger, men ikke veldig mye!

Vært langt nede i perioder i ungdomsårene.... Men har aldri prøvd å gjøre det!

Jeg har aldri tenkt tanken!!
Jeg er glad i livet mitt.. (selv når alt suger og livet er tungt)
Den som gir seg har tapt!!
Kjenner fler som har tatt den veien.. Bla. min stefar..

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

nja.. prøvd flere ganger. men om jeg virkelig ville dø så hadd jeg klart det. var nok bare mer rop om hjelp.
etter mange hendelser med oppskåret armledd, fikk jeg plass på pyskratisk. frisk den dag i dag [:)]

Kan signere denne.... bare at jeg aldri har vært lagt inn, kun fått timer hos psykolog.

Ja jeg har, men greide ikke fullføre det.
Den dag i dag takker jeg Gud for at jeg ikke fikk det til,
for om jeg hadde greid det, hadde jeg aldri fått møtt Mia.

Ja, har slitt/sliter med selvmordstanker men aldri prøvd.

Jeg har tenkt flere ganger at jeg ikke ville leve, men jeg ville ikke dø heller...

Om det ga noen mening..

Back
Topp