Selvbruningskrem

Ungmamma90

Glad i forumet
Kan man bruke de fuktighetskremene med selvbruning i når man er gravid?[:)]

Di sier faktisk at det er bedre å bruke selvbruningskrem enn å ta sol;) Det er bare di selbruningskremene som var før man ikke kan bruke;)

Du kan bruke det, men huden vår er mere følsom når man er gravid, så det er lurt og teste et lite område om du tåler det eller ikke først[:)]

fant dette da jeg googlet:

Selvbruningskrem under graviditet
Hei !
Jeg er 6 uker på vei og gravid for første gang. Lurer på om kremer som brun uten sol kan skade fosteret? Bruker dette hver dag

Kvinne, 35 år

Les svaret

www.dermatologi.noHei

Selvbruningskremer som ”brun uten sol” inneholder Dihydroxyacetone (DHA). Dette er en enkel 3-karbon sukker som fører til en reaksjon i huden som gjør den mørkere. DHA har vært i bruk i slike kremer siden 1960 tallet. Etter hvert som det ytre hudlaget vokser ut mister man også fargen. Således må man bruke kremen fast for å opprettholde fargen. Det er ikke noen kjente skadelige virkninger på fosteret jeg er kjent med som følge av dette produktet. Dokumentasjonen er ganske dårlig. Ved et søk i medisinske tidsskrifter finner jeg ingen forskning på graviditet og DHA. Allergiske reaksjoner er mulig. Den britiske medisinske forening anbefaler ikke at man ikke bruker selvbrunings kremer under graviditeten da det er økt risiko for allergiske reaksjoner i huden. I andre land anbefaler de ikke å bruke selvbruningskremen under de første 3 månedene. Personlig ville jeg ikke anbefalt kremen under graviditeten selv om det er utilstrekkelig dokumentasjon på at dette skulle være skadelig for fosteret.

http://dermnetnz.org/treatments/dihydroxyacetone.html

Vennlig hilsen Kjetil Guldbakke

ORIGINAL: Tengla

JA det kan du [:D] helsing hudpleieren [:)]  men kjøp kvalitet!! kjøp på en hudpleie salong !

Jeg fikk noe av moren min her om dagen som hun hadde kjøpt fra et parfymeri[:D]
Det er godt vi har en hudpleier her inne[:D][:D]

Har brukt selvbruning gjennom hele svangerskapet [;)] Har ikke hatt noen allergiske reaksjoner av noen form  [8D] 
Så smør dej inn å bli lekker og sommerbrun.

Men som Tengla sir så blir man fortere brun når man er gravid. Så bruk solfaktor å kos dej i sola [:D] Det skal i hvertfall ej!!

Back
Topp