Selvbruning

Ga92

Flørter med forumet
Ja, jeg føler meg ikke så veldig fresh som gravid. Huden er stygg, håret er fett og den gravidgløden det blir snakket om har glemt meg. Jeg lurer på om det er trygt å bruke selvbruningskrem under graviditet..? Det hadde vært digg å sett litt bra ut mens mannen var hjemme, men selvsagt ikke på bekostning av barna!

Ja, jeg føler meg ikke så veldig fresh som gravid. Huden er stygg, håret er fett og den gravidgløden det blir snakket om har glemt meg. Jeg lurer på om det er trygt å bruke selvbruningskrem under graviditet..? Det hadde vært digg å sett litt bra ut mens mannen var hjemme, men selvsagt ikke på bekostning av barna!

Jeg har blitt anbefalt 10-15 min solarium i uka fra legen på sykehuset[emoji5] Dette pga hudsykdom vell og merke. Men det var visst bedre med solarium (som ikke er påvist er farlig) en parabener og mange andre rare ting som er i selvbruning [emoji5] bare husk solkrem [emoji5]

Det er trygt å bruke selvbruning. Solarium er verre, og det er såvisst påvist å være farlig for huden.
Dessuten oppfører pigmentene seg annerledes i svangerskapet, så soling kan gi deg et helt annet resultat enn forventet, og varige pigmentflekker.

Hei, Bkno0027782

Jeg ser du er ny her, og vil bare få ønske deg velkommen til Babyverden og gratulerer så mye med graviditeten!
Gi meg gjerne en lyd hvis jeg kan hjelpe deg med noe.
Husk at vi har noen flotte termingrupper, som du kan melde deg inn i hvis du ønsker det:)
Håper du vil trives her. :)

PS. Du kan endre kallenavnet ditt ved å klikke på kallenavnet ditt oppe til høyre, deretter klikker du på kontaktdetaljer. Så får du opp en boks som heter "kallenavn", skriv ønsket kallenavn i den.

Ønsker deg en fin dag.

Jeg har blitt anbefalt 10-15 min solarium i uka fra legen på sykehuset[emoji5] Dette pga hudsykdom vell og merke. Men det var visst bedre med solarium (som ikke er påvist er farlig) en parabener og mange andre rare ting som er i selvbruning [emoji5] bare husk solkrem [emoji5]
Har lest meg godt opp om parkbenker tidligere og har komt frem til at mitt standpunkt er at jeg heller vil ha parkbenker enn hormonforstyrrende alternativer Men ja, sol kan nok ofte ha god effekt på diverse hudsykdommer. Gikk selv til UV-behandling hos hudlege som barn, så det kan nok hjelpe :-) Men solarium er uaktuelt pga økt fare for pigmentflekker og hudkreft. Vil heller være bleik og stygg enn rynkete og syk Skal nevnes at jeg tok alt for mye solarium i mine yngre dager, så jeg prøver å gjøre opp for meg ved å være veldig forsiktig nå...

Det er trygt å bruke selvbruning. Solarium er verre, og det er såvisst påvist å være farlig for huden.
Dessuten oppfører pigmentene seg annerledes i svangerskapet, så soling kan gi deg et helt annet resultat enn forventet, og varige pigmentflekker.
Okei :-) Ja, helt enig. Solarium er utelukket, da får jeg heller være bleik og stygg

Akuratt dette pratet jeg med dermatolog og lege om sist graviditet. Huden har masse porer som tar opp alt det som er i selvbruningskremene. Men noen er josklart tryggere en andre å bruke. Han ville så absolutt heller anbefale litt(!!) solarium framfor tanningkremer.

Back
Topp