Selskapsmat

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har snart bursdag og har lyst å invitere venninnene over på no lett mat :) Tenkte kanskje no som pastasalat, snitter (som jeg kan spise) eller no annet godt :)
Noen som har noen gode forslag evnt oppskrifter?
 
Jeg har snart bursdag og har lyst å invitere venninnene over på no lett mat :) Tenkte kanskje no som pastasalat, snitter (som jeg kan spise) eller no annet godt :)
Noen som har noen gode forslag evnt oppskrifter?

Hmm ja litt sånn fingermat?:). Hva med.. tannpirkere med div frukt, feks drue og ost namm:), focaccia, salat med jordbær:), hjemmelaga potetsalat.., kyllingvinger.. :)
 
Jeg elsker tapas, det er perfekt når man skal ha besøk. For noen liker det ene mens andre liker noe annet :)
 
Vi lagde snitter med akkurat de samme ingrediensene som cateringen bruker, til sambo sin bursdag, det var knallgodt (og kom på 1/3av prisen av å kjøpe)

Pai med feks biff og tomat, salat og brød til.

Av tapas så er kjøttboller fyllt med fetaost godt, bacondadler, saltstekt asparges (kan ta noen med spekeskinke rundt til de andre men er gode alene og), fyllt sopp, potatoe skins eller minipoteter, mini vårruller, løkringer
 
Hvis du skal gjøre det enkelt med f eks en pastasalat har jeg to veldig gode oppskrifter.
Pastasalat 1 må lages kvelden før.
1 grillet kylling plukket og renset
1 beger lett crème fraiche
1 pk lettmajones
1 pk maarud holiday dipmix
1 boka mais
1 rød paprika finhakket
Fusili pasta

Bland alt utenom pastaen.
Kok opp pasta etter anvisning på pakken. Avkjøl pastaen i isvann og bland inn ønsket mengde pasta.
Serveres med ruccola og foccacia.

Pastasalat 2
1 grillet kylling plukket og renset
1 glass grønn pesto ( eller lag den selv)
1 rødløk
1 pk cherrytomater
Ruccola
Bacon i små biter sprøstekt
2-3 ss olivenolje
Fusili pasta

Kok pasta etter anvisning på pakken
Bland alt pluss olivenoljen i en bolle
Tilsett ønsket mengde varm pasta
Serveres med godt brød, feks varmt hvitløkssmør med persille på grovt rugbrød

Pastasalaten må stå i kjøleskapet.

Enten det eller så er jo gulasj en klassisk rett som lager seg selv på komfyren. Google den så får du mange gode oppskrifter. Serveres med godt brød :)
 
Vi lagde snitter med akkurat de samme ingrediensene som cateringen bruker, til sambo sin bursdag, det var knallgodt (og kom på 1/3av prisen av å kjøpe)

Pai med feks biff og tomat, salat og brød til.

Av tapas så er kjøttboller fyllt med fetaost godt, bacondadler, saltstekt asparges (kan ta noen med spekeskinke rundt til de andre men er gode alene og), fyllt sopp, potatoe skins eller minipoteter, mini vårruller, løkringer

Bacondadler!! Megamums. Det er bare så godt :)
 
Hummus er jo godt til tapas. Og veldig sunt leste jeg for ikke så lenge sida. Det er visst enkelt å lage også, jeg er ingen racer på kjøkkenet selv, så har aldri prøvd, men har hørt flere si det ;-)
 
Back
Topp