Selskap og unnskyldning?

Hippolita

Flørter med forumet
Vi skal snart i et selskap der jeg som gravid ikke kan spise forretten. Vi er ikke klare for å dele nyheten enda.
Har noen forslag til gode unnskyldninger? [emoji6]

Hvor mange kommer? Hva slags mat er det? Kan deler av forretten spises, også kan kanskje mannen din diskret ta resten? [emoji848][emoji4]

Hvis det er carpaccio så ville jeg bare sagt at jeg ikke liker rått kjøtt. Mange som ikke er gravide som ikke spiser det, så den kommer du fint unna :)

Det er en salat med upasteurisert mykost i. Over 100 gjester. Hmm... Kan kanskje si jeg ikke liker osten og gi den til mannen, er vel ikke så farlig å spise det den har vært borti? Tar ingen sjanser [emoji12]

Det er en salat med upasteurisert mykost i. Over 100 gjester. Hmm... Kan kanskje si jeg ikke liker osten og gi den til mannen, er vel ikke så farlig å spise det den har vært borti? Tar ingen sjanser [emoji12]

Jeg ville bare diskret ha plukket ut mykosten/ lagt til side :) Hvis det er salat hvor mye av osten er klint utover, ville jeg ha droppa akkurat de bitene. Men ellers tror jeg ikke at det gjør noe om osten har vært litt borti, det blir jo evt veldig, veldig små mengder du får i deg.
Så kan du si at du ikke liker hvis noen kommenterer det. Om det er feks blåmuggost, så har jo den litt spesiell smak. ;)

Jeg tror jeg bare hadde spist rundt osten som andre her sier, og om mannen din vil ha litt ekstra er jo det fint for han ;)

Hadde spist sakte bare salaten og pirket vekk bitene, så lagt servietten pent over til slutt :P Jeg er kresen og liker ikke alt som blir servert og pirker ofte i maten og gjemmer det jeg ikke har spist :P

Jeg skal i et bryllup snart der jeg rett og slett ikke liker forretten ;) tenkte å ljuge på meg en antibiotikakur el når det gjelder alkoholen :)

Jeg var på fest og konsert sist helg (hadde blitt stor mistanke om jeg ikke hadde blitt med på noe som var planlagt lenge). Da hadde jeg alkoholfri vin i flaske med meg på forshet(sa jeg hadde kartong hjemme). På konserten allierte jeg meg med min eneste venninne som viste det, vi kjøpte alltid to cider. Jeg holdt den ene og latet som jeg drakk, ettersom min aldri ble tommere byttet vi når hun hadde drukket litt av sin osv. Tror ingen fikk mistanke om noe

Jeg skal i bryllup om to uker, men vet ingenting om menyen. Syns det er litt stress å ikke vite noe, men føler det er veldig mistenkelig hvis jeg spør dem? [emoji19]

Jeg stresser også.. vi skal få kamskjell i forett i et bryllup.. allerede sagt jeg skal ha godt stekt kjøtt selv om de egentlig vet at jeg liker den litt blodig [emoji28]

Jeg spurte matansvarlig og de ordnet med ost det var trygt for meg å spise, så jeg slapp å tenke på det. Så jeg kom til selskapet avslappet og glad for det[emoji4] Men når vi spiste, viste det seg at det ikke var ordnet likevel... Dum som jeg var spiste jeg den salaten med fersk bøffelmozzarrella (laget på pasteurisert melk)... Så bekymret og sint på meg selv etterpå... En gynekologvenn i selskapet mente det gikk bra. Og har lest at gravide jo kan spise fersk mozzarella laget på pasteurisert melk. Så prøver å ikke slå meg selv helt ned nå... [emoji17]

Jeg spurte matansvarlig og de ordnet med ost det var trygt for meg å spise, så jeg slapp å tenke på det. Så jeg kom til selskapet avslappet og glad for det[emoji4] Men når vi spiste, viste det seg at det ikke var ordnet likevel... Dum som jeg var spiste jeg den salaten med fersk bøffelmozzarrella (laget på pasteurisert melk)... Så bekymret og sint på meg selv etterpå... En gynekologvenn i selskapet mente det gikk bra. Og har lest at gravide jo kan spise fersk mozzarella laget på pasteurisert melk. Så prøver å ikke slå meg selv helt ned nå... [emoji17]

Fersk bøffelmozzarella er jo helt trygt :)

Fersk bøffelmozzarella er jo helt trygt :)
Så bra [emoji4] Takk for bekreftelsen! [emoji173] Er noe ekstra godt i å se det skrevet til meg. Nå skal jeg prøve å legge bekymringen for akkurat det bort.
Hatt bittelitt rosa på papiret i morges og litt murringer, prøver å ikke la bekymringene ta overhånd for gleden her [emoji5]

Så bra [emoji4] Takk for bekreftelsen! [emoji173] Er noe ekstra godt i å se det skrevet til meg. Nå skal jeg prøve å legge bekymringen for akkurat det bort.
Hatt bittelitt rosa på papiret i morges og litt murringer, prøver å ikke la bekymringene ta overhånd for gleden her [emoji5]

Det skal nok gå helt fint :) [emoji173]️
Har også hatt litt rosa, men så at hjertet slo tidligere denne uka!

Back
Topp