Selgers rettigheter ved salg på finn???

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Noen med peiling?

Har solgt en ting på finn, 3500kr.

kjøper er ikke fornøyd og mener varen er slitt og ikke funker som den skal. varen ble beskrevet som pent brukt men med noen bruksmerker i annonsen, kjøper fikk mange bilder av varen og den fungerte utmerket når den ble sendt herfra. Varen ble sendt mot at kjøper betalte porto, som ble 290kr

Jeg har sagt at jeg kan ta tilbake varen/heve kjøpet men ønsker da at kjøper dekker returporto, noe hun nekter.

Hva er rett her?

Jeg mener jo varen er som beskrevet men han har vel rett til å heve kjøpet? Eller tar jeg feil der?

Så lenge du har vært ærlig om Varnes standard, og tatt bilde av bruksmerker- er det kjøper selv som er ansvarlig om han klager på bruksmerkene etterpå om han fikk opplysninger om dette - før kjøpet.

Det han klaget på- var det opplyst om dette?

Så lenge du har vært ærlig om Varnes standard, og tatt bilde av bruksmerker- er det kjøper selv som er ansvarlig om han klager på bruksmerkene etterpå om han fikk opplysninger om dette - før kjøpet.

Det han klaget på- var det opplyst om dette?

Ikke opplyst spesifikt om det nei men tenker det er en del av slitasjen på varen, sånt som skjer liksom. Derfor jeg tilbyr å heve kjøpet.

Ikke opplyst spesifikt om det nei men tenker det er en del av slitasjen på varen, sånt som skjer liksom. Derfor jeg tilbyr å heve kjøpet.

Tenker at du må betale returporto da hun allerede har betalt porto en gang..
og alt dette vil koste henne 600 kr for ingenting.

Beste er å bare kaste eller gi bort alt. For i dag forventer folk at det de kjøper brukt på Finn eller Facebook er ubrukt, og like flott som ny. Jeg selger omtrent ikke noe lenger nettopp for jeg orker ikke dette du er gjennom nå.
Hadde jeg opplyst at varen er brukt, masse bilder så hadde jeg ikke gjort mer jeg. Så fikk de ta det videre derfra, sikkert kjipt gjort, men jeg har annet i livet å drive med.

Tenker at du må betale returporto da hun allerede har betalt porto en gang..
og alt dette vil koste henne 600 kr for ingenting.

Men dette er jo et problem sol ikke var der da jeg ga fra meg varen og det var jo hun som ville ha varen tilsendt[emoji85]

Beste er å bare kaste eller gi bort alt. For i dag forventer folk at det de kjøper brukt på Finn eller Facebook er ubrukt, og like flott som ny. Jeg selger omtrent ikke noe lenger nettopp for jeg orker ikke dette du er gjennom nå.
Hadde jeg opplyst at varen er brukt, masse bilder så hadde jeg ikke gjort mer jeg. Så fikk de ta det videre derfra, sikkert kjipt gjort, men jeg har annet i livet å drive med.

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, solgte en stoooor klespakke sist uke, så og si nye klær til 500kr (reima, pomp, newbie og hust) hu som henta den prita fordi det var en løs tråd i hetta på en genser[emoji85] blir helt matt av sånt. Tenker jo ihvertfall at når man ønsker noe tilsendt bør man selv stå for frakt ig evt returnom varen ikke er slik de trodde ellers får man jo komme å se på varen tenker jeg da.

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, solgte en stoooor klespakke sist uke, så og si nye klær til 500kr (reima, pomp, newbie og hust) hu som henta den prita fordi det var en løs tråd i hetta på en genser[emoji85] blir helt matt av sånt. Tenker jo ihvertfall at når man ønsker noe tilsendt bør man selv stå for frakt ig evt returnom varen ikke er slik de trodde ellers får man jo komme å se på varen tenker jeg da.

Eller lukter vaskemiddel av brukte klær liksom, man skal i dag opplyse om hvordan vaskemiddel du bruker på klær, har du dyr, har du hatt støv i huset osv.
Jeg orker ikke jeg, de får kjøpe nytt om de skal pirke og var ikke feilen der da jeg sendte den fra meg, så Sorry fiks det selv. For ja er man så nøye så får man komme å se på den selv. Brukt er brukt.
Kjøper jeg ett brukt hus også, så forventer jeg at det er slitasje i huset. Som riper i parketten, hakk i trappa osv.

Men dette er jo et problem sol ikke var der da jeg ga fra meg varen og det var jo hun som ville ha varen tilsendt[emoji85]
Antar du har noen som har sett at varen virker? I så fall har du ditt i orden.
Om du har sagt varen er slitt så er ikke slitasjemeeker grunn til å klage. Og om varen var forsvarlig pakket og ble ødelagt under frakt er det en sak mellom kjøper og posten.

Hvis den ble ødelagt i frakt så må kjøper kontakte posten. Er ikke din feil det.

Eller lukter vaskemiddel av brukte klær liksom, man skal i dag opplyse om hvordan vaskemiddel du bruker på klær, har du dyr, har du hatt støv i huset osv.
Jeg orker ikke jeg, de får kjøpe nytt om de skal pirke og var ikke feilen der da jeg sendte den fra meg, så Sorry fiks det selv. For ja er man så nøye så får man komme å se på den selv. Brukt er brukt.
Kjøper jeg ett brukt hus også, så forventer jeg at det er slitasje i huset. Som riper i parketten, hakk i trappa osv.
Hehe. Interessant. Kjøpte to dekker med klær til min datter med to forskjellige str. De luktet skikkelig vaskemiddel og jeg er allergisk. Sa ingenting men alt ble vasket før det ble brukt. Hva er poenget med å klage på sånt? Glad jeg sparer på alt. Her er det hunder innimellom og vi har kanin og marsvin. Kunne blitt mye tull ut av det. Marius genseren min er full av hår fra hunden til pappa som vi passer på i ny og ne, ulla til barna også siden de hadde det sist vi var i nærheten av denne hunden. Så glad jeg beholder alt. Selger ingenting og kun kjøper. Når noen skriver at det er godt brukt eller brukt så regner jeg med skader. Når jeg ser skader på bilder så regner jeg ikke med at varen er hel.

Antar du har noen som har sett at varen virker? I så fall har du ditt i orden.
Om du har sagt varen er slitt så er ikke slitasjemeeker grunn til å klage. Og om varen var forsvarlig pakket og ble ødelagt under frakt er det en sak mellom kjøper og posten.

Ja men det er jo mannen min[emoji23] har skrevet at den er pent brukt men med bruksmerker. Den ble pakket veldig godt noe kjøper også bekreftet i sms til meg.

Ja men det er jo mannen min[emoji23] har skrevet at den er pent brukt men med bruksmerker. Den ble pakket veldig godt noe kjøper også bekreftet i sms til meg.
Tenker kjøper har en svak sak her. Skjønner godt at det er kjipt for personen at varen blir ødelagt underveis (eller ved feil bruk hos mottager :rolleyes:), men det er ikke din feil.

Til i tar en risk når du kjøper våren usett og du tar en risk som selger til folk som ikke ser varen. Derfor har det blitt alminnelig at folk slutter å sende ting i posten. Sånn at de unngår slike problemmer .

Jeg tenker slik at jeg blir skuffa om jeg gjør et dårlig kjøp men det er risken min ved å kjøpe usett.

Når en kjøper ting brukt for en billig penge uten å ha sett varen IRL må en også ta høyde for det.

Noe helt annet om man går i butikken og kjøper helt nytt.

Hvis du har gitt riktig informasjon om produktet med bilder og tekst, så vet jo kjøper att det er jo ikke nytt.

Og kan være att det har blitt noe skrammer under levering med posten og da er det jo ikke din feil i det hele tatt. Så da må hun ta dette opp med posten

Men har hun bare skrevet att det var ødelagt eller har hun lagt ved bilder?

Det er jo forskjell på bruksmerker og slitasje som går utover bruken. Det første tenker jeg er at den ikke er like pen som ny, kanskje noen hakk eller riper. Hvis det er slitasje som gjør at funksjonen går ned ville jeg ikke kalt det bruksmerker. Og jeg skjønner ikke hva hun egentlig klager på her? Er den ødelagt eller så slitt at den ikke fungerer som den skal?

Det er jo forskjell på bruksmerker og slitasje som går utover bruken. Det første tenker jeg er at den ikke er like pen som ny, kanskje noen hakk eller riper. Hvis det er slitasje som gjør at funksjonen går ned ville jeg ikke kalt det bruksmerker. Og jeg skjønner ikke hva hun egentlig klager på her? Er den ødelagt eller så slitt at den ikke fungerer som den skal?

Ingenting var ødelagt når jeg sendte varen så jeg kjenner meg ikke igjen i at noe ikke funker. Ellers syns jeg det var lite bruksmerker. Han klager på at ham mener den er godt brukt og at funksjonene ikke funker optimalt, han mener jeg skal ta den tilbake og dekke frakt begge veier. Var jo ikke jeg sol bestemte at den skulle sendes så den biten mener jeg han bør stå for selv.

Jeg hadde bedt han om å komme tilbake med varen, så kunne dere sammen sett hva som er problemet. Jeg hadde i hvert fall ikke betalt porto og fått den tilsendt.

Back
Topp