"Selger" på døren

Om de ikke går når du sier nei takk og står å rister på hodet, snakker på sitt språk og har en nedlatende holdning? Hva kjenner du på da? Greit nok om man har normal høfflighet, da hadde jeg jo aldri reagert. Men her var det flere ting jeg reagerte på.

Den var ikke rettet direkte til deg, altså. Beklager om du tolket det sånn. Jeg bare ser andre som har en tendens til å glemme at de er voksne. :P

I ditt tilfelle hadde nok jeg stusset, ja. Jeg skjønner såklart at det blir ekkelt når dørselgere oppfører seg sånn. :/

Jeg ringte politiet en gang vi fikk to veldig mistenksomme damer på døra. De sa flere hadde ringt om de samme i samme område. De ble glad for tips og skulle ta ei ekstra runde i området i løpet av den kvelden/natta..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Ja, det er jo ikke til å stikke under stol at man blir mistenksom og gjerne litt redd..

Den var ikke rettet direkte til deg, altså. Beklager om du tolket det sånn. Jeg bare ser andre som har en tendens til å glemme at de er voksne. :p

I ditt tilfelle hadde nok jeg stusset, ja. Jeg skjønner såklart at det blir ekkelt når dørselgere oppfører seg sånn. :/
Tolket det som til meg ja:) Helt enig i at alle fortjener respekt og normal høfflighet, men det må da gå begge veier. Hadde jeg vært kjempe fattig i et annet land, da hadde jeg iallefall passet på å være høflig og gjerne lært meg noen setninger på deres språk.

Syns det er ubehagelig og veldig frekt å ringe på for sånt! Greit nok at disse spiller musikk på t-banen og går rundt med lapper rundtom i byen, men syns de har å respektere at man ikke vil bli forstyrret når man er hjemme.
Helt enig, man må da få være i fred i sitt eget hjem.

Veldig ubehagelig når man er alene slik sent på kvelden ja. Er selv veldig mørkeredd og kryper nesten under sofaen hvis det ringer på døra på kvelden når jeg er alene, uansett hvem det er :p
Hahah:p Jeg låste døren. Og redd etterpå kom en kamerat av samboeren. Tror du pulsen økte?;)

Der jeg bor er det mange slike som kommer på døra for ulike grunner. Sist var det til "kreftsaken" - men alt dette er svindling. Her har politiet oppfordet oss til å ringe dem om de dukker opp.
Off. Trist at de bruker så viktige saker for egen vinning.

Her har vi blitt oppfordret til å ringe politiet om de kommer pådøren
Vurderte det jeg og. Var jo noen som mente han hadde nok stjelt denne julepynten han skulle selge. Men det skal jeg ikke anklage han for. Men synes det var veldig ubehagelig å få en uhøflig mann på døren, som ikke kan norsk, sent på kvelden.

Helt enig! Det stod han studerte i norge. Hvordan kan man studere i norge når man verken kan engelsk eller norsk.
Hahahaha ja si det du... Uff synes de ødelegger for tiggerne som trenger hjelp ved å organisere tigging og gatesalg.

Takk for du forstår! Synes det var veldig ubehagelig ja. Greit nok om han hadde tatt et nei for et nei, gjerne smilt og sagt god kveld som en normal høfflighet. Ubehagelig når man føler han ble sur og uhøffelig.

Ja, klart jeg forstår. Det skjer jo så mye rart også for tiden, så man vet jo aldri hvem man kan stole på. Og når han i tillegg blir sur og uhøflig, så er det jo ikke noe rart du opplever det som ubehagelig.

Kanskje vi må få oss en hund vi og:p Låner en av og til:)
Mine bjeffer jo mest fordi de har lyst å hilse på vedkommende og slikke han/hun i trynet....men det vet jo ikke dem :D

Jeg fikk en på døra i går, han var høflig, kunne noen strofer norsk og solgte søte snømenner og nisser med lys i. Samboeren ville veldig gjerne kjøpe en, så her ble det en snømann med lys i, til 130kr :p

Back
Topp