Selger/kjøper du ting på finn?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg selger en del på finn. Men gu hjelpe meg så mange henvendelser man får fra folk med dumme spørsmål. Og så hører man som regel ikke noe fra de etterpå. Feks så kan det stå i en annonse "pent brukt" og jeg får flere mailer fra folk som spør "er den pent brukt?". Og andre ting de spør om som du kan se på bilder eller lese. Og spørsmål om uvesentlige ting. Jeg blir snart gal! Flere som opplever dette?

Har solgt litt på finn og har så langt veldig gode erfaringer. Bruker ikke finn mye da det meste av det jeg har gis bort til familie og venner, men har blant annet solgt videokamera og skal selge speilreflekskamera nå straks. Aldri kjøpt noe der selv.

Nei. Selger kun via facebook. Men får noen rare spørsmål der også.

Det eg syns er mest irriterende er når du vil kjøpe noe og er meget konkret om hva du vil ha, og folk tilbyr alt annet.
F.eks så skrev eg på facebookside at svigermor ville ha 2 katter. Eg presiserte klart og tydelig at ho ville ha 2 søsken fra samme kull, en av hvert kjønn.
De første 10-12 som svarte hadde enten 1 katt, eller 2 av samme kjønn. Da skjønner eg ikkje heilt poenget med å svare... :)

Selger ikke så mye på finn, men litt.
Husker jeg fikk et skambud på en vinterdress som lå ute,takket nei og fikk en vannvittig tirade igjen om både det ene og det å jeg kom ldri til å få solgt til den prisen+++ Jeg kunne bare ta kontakt med han gjen, når jeg endelig skjønte at jeg ikke fikk solgt...
Vel jeg fikk solgt den en time etterpå til den prisen jeg ville.

Jeg bruker Finn litt og har både sett og hørt mye rart :P Bruker mest de kjøp og salg sidene på facebook, men fins mye rart der også :P

Uff ja til tider kan det være veldig masete å selge ting på finn:o men kommer nok veldig an på hva det er. Lurt å skrive at de skal kun ta kontakt på mail eller sms. Da føles ikke masingen så intens:p

Selger ting på både finn og fb, har kun gode erfaringer :) Men har ofte opplevd at folk som vinner budrunder aldri dukker opp! Veldig irriterende..

Har solgt og kjøpt litt på finn, men ikke nok til å oppleve slikt, men sambo fikk mye rart når han skulle selge noen møbler :-P

Min sofa ble solgt 4 ganger før noen dukket opp! Irriterende..
Og ja, det er utrolig mye rart som er på finn :p

Jeg bruker både finn og facebookgrupper mye, der er utrolig mange tullinger der ute.
Har lært meg å overse idiotene. ;)

Selger ikke så mye på finn, men litt.
Husker jeg fikk et skambud på en vinterdress som lå ute,takket nei og fikk en vannvittig tirade igjen om både det ene og det å jeg kom ldri til å få solgt til den prisen+++ Jeg kunne bare ta kontakt med han gjen, når jeg endelig skjønte at jeg ikke fikk solgt...
Vel jeg fikk solgt den en time etterpå til den prisen jeg ville.
Håper du sa det til han ;)

Uff ja til tider kan det være veldig masete å selge ting på finn:o men kommer nok veldig an på hva det er. Lurt å skrive at de skal kun ta kontakt på mail eller sms. Da føles ikke masingen så intens:p
Ja det kommer an på hva som selges. Sambo har solgt en del verktøy og bildeler ol. Han kjøpte et eget kontantkort til en gammel mobil så han slapp å få alt maset på sin.

Kjenner meg igjen i mye av det som er skrevet over.
Vi gav bort sofaen mange ganger før noen kom og faktisk hentet den.

Jeg har også fått spørsmål om noe fortsatt er til salgs, eller om de kan komme å se, for så å svare ja innen kort tid, og aldri høre mer igjen. Hva er poenget med å spørre om du kan komme for å se, om du ikke har tenkt å komme å se når du får et ja?

Ja har solgt en del på finn og det kommer mye dumme spørsmål. Det verste er de som kommer med skambud. Eller så har jeg hatt mange som har spurt om flere bilder (selvom det ligger ute), tar flere bilder å så hører jeg ikke noe.. mange useriøse der. Har bedre erfaring med å selge ting på facebook. Da slipper du telefonselgere også :p

Ikke meningen å kuppe tråden, men hvordan gjør dere det med betaling når man sender det man selger i posten?

Back
Topp