Selge unna ting fra barna

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Hva gjør dere?
Barna vokser fra ting og tang, klær, utstyr, leker osv.
Selger du på Finn eller evt FB grupper for nærområde? leverer du på miljøstasjon? kaster? gir bort? byttesentral/marked? gir til skolekorps eller andre grupper til salgs på loppemarkeder?
Holder garasjesalg?

Jeg prøver å selge litt på Finn eller fb grupper, men det er ofte mye jobb for få kr!? så da synes jeg det er greit å gi bort til de som trenger.

Nå har vi Lego for mange tusen kroner som er typ ubrukt :p tror det ender i salg

Prøver på nr4 men har liksom ikke akkurat plass til å oppbevare alle leker og alt utstyr
 
Overfyller huset.....

Klær prøver jeg nå å gi en del til fretex/uff/denslags men leker har vi visst ca alt av enda. Ikke rart lekeloftet flyter over....
 
Overfyller huset.....

Klær prøver jeg nå å gi en del til fretex/uff/denslags men leker har vi visst ca alt av enda. Ikke rart lekeloftet flyter over....
Ja, nå bor vi i mye større hus enn når de store var små, da var det veldig ryddig og gitt bort, solgt bort osv. nå er det litt lettere å finne plass og legge vekk, men med den Technic Legoen tror jeg bare jeg må selge litt av det
 
Jeg har gitt bort mye. Solgt det jeg kan få noe for.
Det er så godt å kvitte seg meg ting, for så å fylle opp på nytt med det de trenger.
 
Gir gjerne leker til barna sin barnehage, de setter så stor pris på det :)
Ellers blir litt dyre ting solgt via kjøp/salg-grupper på Facebook.
Andre ting/klær/diverse blir gitt bort til venner og familie.
 
Det meste av klær selges videre. Babytøyet gav vi til et vennepar, som igjen gav det til et vennepar. Noen av de plaggene ser vi igjen på barn som er 5 år yngre enn vår nå :D
Ellers selges leker og utstyr etterhvert som han visker ut av det og det ikke brukes.
Bruker Facebook for klær og Finn for resten.
 
Gir gjerne leker til barna sin barnehage, de setter så stor pris på det :)
Ellers blir litt dyre ting solgt via kjøp/salg-grupper på Facebook.
Andre ting/klær/diverse blir gitt bort til venner og familie.
Noen bhg tar ikke imot brukt
 
Gir til venner, var først i venneflokken til å få barn, og nå som min yngste er to år begynner resten :)
Heldige dem :)
Min søster fikk en liten én nå i juli og dem arvet også en del fra hans side av familie og noe ville de ha fra nytt av og fikk i gave. Jeg har tror jeg kjøpt halve garderoben ;)
 
Vi har bare et barn enda så enn så lenge tar vi vare på alt i tilfelle vi plutselig skulle få bruk for det igjen :) Har fått mye hjemmestrikk fra familie, det blir tatt vare på så min yngre søster kan få når hun en dag får barn.
 
Noe selges, MYE gis bort til organisasjoner, bhg. osv. Duplo, Lego, en del treleker og noen kosedyr blir tatt vare på til evt. barnebarn. :)
 
Tar vare på en del, men selger ting som ikke vil bli brukt igjen og som ikke «betyr» noe. Per nå selger jeg ikke klær, men må gå igjennom og selge/gi bort etterhvert.

Selger oftest på Finn eller gir bort.
 
Vi gir bort klær til Fretex og babyklær er gitt bort til ei venninne som snart skal ha liten bebis:) leker gis enten bort eller leveres på dynga.
 
Gjør litt av hvert. Selger det som er verdt litt, men selger ikke ting for sånn 10 og 20 kr, de sender vi til trengende barn i utlandet :)
 
Sparer på noen få ting som barna kan få til sine barn (eks hjemme strikket tøy og tepper). Selger de dyre tingene på Finn og gir bort resten til kirkens bymisjon sitt «gi det videre» ( går rett til familier som trenger det og ikke i dyr brukt butikk).
 
Back
Topp