Selge morsmelk

saramor

Andre møte med forumet
Hei! Er det noen som har noen erfarng med å selge morsmelk? Hørte omm noen som fikk 500 kr for literen, men finner ikke noen info...
 
tenke du til sykehuse da eller?
 
Ja. kan jo prøve å ringe sykehuset å spørre. Lurte bare på om
noen har noe erfaring.
 
Det er jo kjempe bra for andre bebiser som trenger det![:)]
Er noen sykehus som gir deg "lønn" for det,og andre ikke...
Ring sykehuset hos deg og hør![:)]
 
Ja, jeg har erfaring med det. Jeg vet ikke hvor du er fra, men jeg er fra Trondheim og gir melk til St. Olavs. Jeg ville egentlig bare at all overskuddsmelka mi skulle komme til nytte, men det gjør jo ingenting at de betaler 130 kroner per liter, da. :) Du bare ringer sykehuset eller stikker innom. Her i Trondheim går man til samme som mottaket på fødeavdelinga. "Melkedamene" er der mandag og torsdag formiddag, og så må du svare på et spørreskjema om du har hatt visse sykdommer og sånn. Og så må du ta en blodprøve. Og hvis den er i orden, kan du bli morsmelkgiver. Da får du låne brystpumpe og plastkopper til å ha melka i. Så må man koke munnstykket til pumpa og flaska som melka samles i før hver pumping. Du må også vaske hendene og brystet (du får servietter til det). De tester melka for bakterier, og hvis den ikke er rein nok, må de pasteurisere den, og da får du halv pris. Melka fryser du ned etter hvert og merker med navn og dato, og så leverer du når du vil. Pengene betaler de ut når du slutter som morsmelkgiver. Jeg syns det er godt å tenke på at jeg kan hjelpe små knøtt som ligger på sykehuset og ikke kan få melk av mammaen sin. :)
 
Jeg hadde også sååå innmari lyst til i bli melegiver... har veldig mye melk, kan få ut 200ml på 15min. Sendte mail til sykehuset, men fikk ikke svar, ahh da gadde jeg ikke altså
 
Tror alle sykehus med nyfødtintensiv har tar imot morsmelk. Jeg kjempe takknemlig for at dere givere fins. Har selv ei lita prematur datter som fikk donor melk den første måneden. Dere redder liv[:)]
 
Jenta vår lå på nyfødtintensiv avdeling og fikk morsmelk fra morsmelksentralen i sonde, i påvente av at min melkeproduksjon skulle komme ordentlig i gang. Er veldig glad for at en slik ordning finnes, morsmelk er jo det beste nyfødte barn kan få, og de som er premature og/eller syke har ekstra behov for det.
 
Jeg har solgt til Ullevåll noen ganger, og de betaler 137 kr liter`n!
Man må være ekstremt nøye med hygienen når man skal selge den, koke og vaske både seg selv og utstyrer...
Jeg syns det ble veldig mye styr, men det er jo en kjempe fin ting å gjøre da[:)]
 
har god erfaring med og lever melk har gjort det to ganger nå og for 4 år siden. sist gang leverte jeg 80liter til ullevål sykehus
 
Back
Topp