Selge morsmelk?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Har ikke gjort det men vet at man får betalt for det[:D]
 
ORIGINAL: sept2011^

trodde ikke man solgte morsmelk? trodde man kunne donere til sykehuset, men ikke få betalt for det ??[8|]


Aner ikke, men var ei venninne av ei venninne ([:)]) som sa hun solgte det til sykehuset for enorme summer...?
 
Trooor litersprisen ligger på rundt 145,- ? [:-]
 
ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jeg har ikke gjort det. Men har hørt at det er ganske godt betalt. Lurer på om det var ei som sa 150 kroner literen til meg, men det høres jo ekstremt mye ut.


Edit: Nå har jeg sett litt på nettet og jeg fant dette:

"Du får 150 kroner per liter i kompensasjon. Det er egentlig ingen minstekrav til levering, men det er ønskelig at du leverer minst en liter i uka."

http://www.dinside.no/793195/tjen-penger-paa-kroppen-din

Det er en veldig gammel link da, så jeg har ikke peiling på om det stemmer lenger.


150,- i uka for å pumpe ut litt melk? Det er jo villt. Skatter man av slikt tro?
Her sitter jeg med melkspreng de luxe og drømmer om raske penger [:D]
 
ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jeg har ikke gjort det. Men har hørt at det er ganske godt betalt. Lurer på om det var ei som sa 150 kroner literen til meg, men det høres jo ekstremt mye ut.


Edit: Nå har jeg sett litt på nettet og jeg fant dette:

"Du får 150 kroner per liter i kompensasjon. Det er egentlig ingen minstekrav til levering, men det er ønskelig at du leverer minst en liter i uka."

http://www.dinside.no/793195/tjen-penger-paa-kroppen-din

Det er en veldig gammel link da, så jeg har ikke peiling på om det stemmer lenger.


150,- i uka for å pumpe ut litt melk? Det er jo villt. Skatter man av slikt tro?
Her sitter jeg med melkspreng de luxe og drømmer om raske penger [:D]

heheh, tror jeg ville hentet de pengene fra andre kilder enn mm, men for all del, er du ei mjølkeku så er det jo bare og kjøre på, du gleder jo mange barn :))
 
ORIGINAL: KrokkoMamma

ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jeg har ikke gjort det. Men har hørt at det er ganske godt betalt. Lurer på om det var ei som sa 150 kroner literen til meg, men det høres jo ekstremt mye ut.


Edit: Nå har jeg sett litt på nettet og jeg fant dette:

"Du får 150 kroner per liter i kompensasjon. Det er egentlig ingen minstekrav til levering, men det er ønskelig at du leverer minst en liter i uka."

http://www.dinside.no/793195/tjen-penger-paa-kroppen-din

Det er en veldig gammel link da, så jeg har ikke peiling på om det stemmer lenger.


150,- i uka for å pumpe ut litt melk? Det er jo villt. Skatter man av slikt tro?
Her sitter jeg med melkspreng de luxe og drømmer om raske penger [:D]

heheh, tror jeg ville hentet de pengene fra andre kilder enn mm, men for all del, er du ei mjølkeku så er det jo bare og kjøre på, du gleder jo mange barn :))


Føler meg som ei ku ja. Pumpa i 5 min nå, og da ble det 320 ml. i koppen... Og enda er det ikke tomt. Hvorfor ikke glede barna på sykehuset da? [;)] Og jeg må jo si at pengene er en fin bonus. Spørs om jeg må ringe sykehuset igjen [:D]
 
ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: KrokkoMamma

ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jeg har ikke gjort det. Men har hørt at det er ganske godt betalt. Lurer på om det var ei som sa 150 kroner literen til meg, men det høres jo ekstremt mye ut.


Edit: Nå har jeg sett litt på nettet og jeg fant dette:

"Du får 150 kroner per liter i kompensasjon. Det er egentlig ingen minstekrav til levering, men det er ønskelig at du leverer minst en liter i uka."

http://www.dinside.no/793195/tjen-penger-paa-kroppen-din

Det er en veldig gammel link da, så jeg har ikke peiling på om det stemmer lenger.


150,- i uka for å pumpe ut litt melk? Det er jo villt. Skatter man av slikt tro?
Her sitter jeg med melkspreng de luxe og drømmer om raske penger [:D]

heheh, tror jeg ville hentet de pengene fra andre kilder enn mm, men for all del, er du ei mjølkeku så er det jo bare og kjøre på, du gleder jo mange barn :))


Føler meg som ei ku ja. Pumpa i 5 min nå, og da ble det 320 ml. i koppen... Og enda er det ikke tomt. Hvorfor ikke glede barna på sykehuset da? [;)] Og jeg må jo si at pengene er en fin bonus. Spørs om jeg må ringe sykehuset igjen [:D]

wow, minner om meg selv det... tat aldri slutt....! oppdater oss igjen da på pris og div :)
 
Men det er ganske strenge krav for å få lov til å donere da[8D]
Næringsinnhold, du skal sterilisere brystene før hver pumping etc..
Ikke bare sprute i koppen og levere videre[8D]
 
WOW! jeg kunne vaert rik! hadde jo meieri jeg, mangla bare en tatoo  med T?NE i panna
 
ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: sept2011^

trodde ikke man solgte morsmelk? trodde man kunne donere til sykehuset, men ikke få betalt for det ??[8|]


Joda, det får man betalt for[:)]


Det kommer helt ann på hva sykehus man hører til.
På SUS får damene ikke betalt for melken de donerer.
 
Har også noe med hvor lenge man har ammet. Etter en viss tidsperiode kan man ikke donerer/selge morsmelken.
 
Til alle dere som svømmer over av mm.... VURDER å donèr!! Mi snuppa fikk donert mm på sykehuset som nyfødt, og jeg er sååååå takknemlig for at noen kvinner har vært så omtenksomme og donert bort melk! Såå... Hva lurer dere på!? RIng sykehuset! [:D]
 
Melkebanken har ganske strenge krav. Lille nurket mitt lå på nyfødt intensiv og fikk bankmelk som jeg var ganske skeptisk til. Barnepleieren forklarte meg at de stilte veldig strenge krav til de som donerte melk. Vedkommende som donerte kan verken røyke, drikke alkohol eller spise diverse matprodukter. De testet all melk på samme måte som de tester donorblod.

Er virkelig glad for at folk donerer morsmelk :) de første dagene knøttet mitt fikk morsmelk er gull verdt. Bare synd jeg ikke hadde nok melk selv.
 
7 år gammel tråd:hilarious: Hørtes også litt rart ut å selge til utlandet spør du meg og jeg tørr ikke klikke på de linkene:wtf:
 
Til alle dere som svømmer over av mm.... VURDER å donèr!! Mi snuppa fikk donert mm på sykehuset som nyfødt, og jeg er sååååå takknemlig for at noen kvinner har vært så omtenksomme og donert bort melk! Såå... Hva lurer dere på!? RIng sykehuset! [:D]

Signerer denne. Er evig takknemlig for den melka mine fikk på nyfødtintensiv
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp