Selge leilighet/hus uten megler??

verteline

Elsker forumet
Noen som har gjort d? Hvordan markedsførte dere? Visninger osv?:)

Aldri gjort det. Men mamma gjorde det før hu ble eiendomsmegler. Er ikke å anbefale. Men du må jo ha takst også er jo finn ett fint sted å begynne. Der får du jo ideer fra andre annonser før dere legger ut en. Men veldig viktig å passe på vinkelen på bildene så rommet ikke ser mindre ut enn det er. Og Vær nøye på visning og forklar ordentlig. Er vel de flausen jeg kommer på i farten som mamma har fortalt meg ang privat salg.

Tenk på hvordan dere skal ivareta huseier forsikring.

Vi kjøpte privat og brukte advokat sånn vi kunne sette pengene inn til ham mens vi ventet på tinglysingen skulle gå i orden. Tidligere eier ville ikke tinglyse uten penger og vi ville ikke betale før:/

Ja eierskifte forsikring er lurt å ha for begge parter.

Har fått takst å har fått boligsalgsrapport så alt er i orden der liksom. Men må jo ha en advokat til å ta oppgjøret å eierskifteforsikring.. Men er det vanskelig å få folk på visning osv.. Vil folk kjøpe av privat eller er d litt negativt å ikke ha megler?:/

Du får ikke markedsført på samme måte som når du har megler. Ja, du legger annonsen på finn, men når du bruker megler kommer det i boligaviser, på lokalt meglerkontor, i postkassen til de med samme postadresse osv. Hadde brukt megler om deg var oss! Lykke til :)

Har fått takst å har fått boligsalgsrapport så alt er i orden der liksom. Men må jo ha en advokat til å ta oppgjøret å eierskifteforsikring.. Men er det vanskelig å få folk på visning osv.. Vil folk kjøpe av privat eller er d litt negativt å ikke ha megler?:/
Vi kjøpte privat.

Mest amatørmessige prospektet jeg har vært borti, tilsendt på mail i Word-format så jeg kunne redigere selv om jeg ville... Ca dobbelt så mange bilder som fornuftig, og av totalt irrelevante ting. Det har jo meglere også til tider, bilder an blomster på kjøkkenet, men her var det nærfoto av en gammel varmtvannsbereder. Som det sto at var byttet ut ettet at bildet ble tatt. Mye dill.

Lite folk på visning, og inkludert noen naboer. Jeg mener vi trolig sparte 2-400.000 på at de solgte uten megler. Pga markedsføring.

Det hele gikk via en advokat, så det juridiske var ryddig og greit. En venn av familien som tok seg av det da de kjøpte hennes foreldres hus. Sikkert bedre egnet til den type salg.

Eierskifte forsikring er lurt å tegne utenom. Kan bli mye bråk av privat salg. Mamma jobber for ett sånt firma og de fikk ganske mange saker. Det het norwegian brokear (eller noe sånt). Kjenner ei som hadde det gjennom banken og det ble bare tull når hele badet var råttent.

Vi solgte privat da vi hadde hastverk med å få solgt fordi vi skulle flytte langt unna pga nye jobber. Hos oss var det naboer som spredde ordet. Vi hadde fått takst på forhånd.

Alt det juridiske tok vi gjennom advokat, så juridisk var alt på stell.
Hadde nok fått mer dersom vi hadde hatt budrunde o.l. Men for oss så var tidsaspektet viktig, samt at vi fikk nok til at vi gikk greit i pluss.

Jeg tenker at hvis man vil så er det i hvertfall lurt å ha god hjelp og vite hva man gjør. Vi valgte megler når vi solgte i fjor og er veldig glad vi gjorde det. Alt er i orden på alle hold og vi slapp å stresse med noe annet enn å style boligen før visning. Kommer nok til å velge megler når vi skal selge her en gang og.

Back
Topp