Selge klær og utstyr, eller ta vare på for arv?

PixiePP

Betatt av forumet
Nå som vi (kanskje) er ferdig med å få barn, vil jeg selge unna klær og utstyr etter som vi ikke trenger det mer. Vi har masse plass til lagring i huset, men jeg får noia av å ha masse ting vi ikke trenger liggende.
Vi har jo alt som er fint og nyttig til fremtidige tanteunger (jeg er først av søsknene mine til å få barn), er jeg kjip om jeg kvitter meg med alt? Kan jeg selge gaver (vognposer, utedresser)??
Jeg tror ikke søstra mi er så begeistret for å arve heller, liker nytt ;)
Hva gjør dere?

Vi he solgt eller gitt bort det aller meste. Vognposer, litt klær, newbornseat og litt småting har vi tatt vare på.
Klærne er mest for minner, newbornseat er fordi det hender vi har besøk av små, så greit å låne tripptrappen til guttungen og vognposene kan fint brukes på nytt.

Kan du ikke bare spørre om søstera di vil ha alt sammen? Si at ellers går det på finn.no? Så har hun valget liksom? Kan jo tenkes at det som er helt og pent er ønskelig? Så har du i hvert fall ikke tråkka noen på tærne?

Jeg har arvet det meste fra søstrene mine og er veldig glad for det... [emoji4] Sparte masse penger på det... [emoji4]

Jeg hadde spurt søsken om det var noe de kunne være interessert i dersom de skal ha barn først.

Jeg og :)

Har selv arvet veldig mye, både klær og utstyr og er evig takknemlig for det;-)

Kommer jo litt an på om det er lenge til søsknene dine skal ha barn. Det skjer mye på kort tid, vogner og utstyr utdateres og mange ønsker seg nyere ting. Noe holder seg jo godt ved lagring, andre ting ikke.

Jeg ville tatt vare på noe klær, leker og andre små ting som har affeksjonsverdi /arveverdi og solgt/gitt bort resten.

Nå som vi (kanskje) er ferdig med å få barn, vil jeg selge unna klær og utstyr etter som vi ikke trenger det mer. Vi har masse plass til lagring i huset, men jeg får noia av å ha masse ting vi ikke trenger liggende.
Vi har jo alt som er fint og nyttig til fremtidige tanteunger (jeg er først av søsknene mine til å få barn), er jeg kjip om jeg kvitter meg med alt? Kan jeg selge gaver (vognposer, utedresser)??
Jeg tror ikke søstra mi er så begeistret for å arve heller, liker nytt ;)
Hva gjør dere?
Du kan jo spørre? :) Mye vil jo holde seg fint, men ville nok solgt utedresser og klær. Men alltid kjekt å ha en vippestol osv. Og kanskje foreldrene dine vil ha noe til besøk av fremtidige barnebarn? Hvis ikke ville jeg bare solgt alt før det blir glemt på loftet og "gammelt og utdatert"

Kan du ikke bare spørre om søstera di vil ha alt sammen? Si at ellers går det på finn.no? Så har hun valget liksom? Kan jo tenkes at det som er helt og pent er ønskelig? Så har du i hvert fall ikke tråkka noen på tærne?
Signerer denne :)

Jeg hadde tatt vare på det fineste til arv og gitt vekk det som ikke er så nøye med :)

Jeg håper søsteren min tar vare på litt utstyr så jeg kan arve. Klart man kjøper eget også, men fint hvis man kan arve en del også :woot: Det er begrenset hvor mye man får ved salg, tror arveverdien er høyere for oss som mottar :Heartred Hun vet ikke at jeg er gravid enda, så er spent på hva jeg evt kan låne og arve :love7

Back
Topp