Selge brukte barneklær

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Aldri solgt barneklær før og selger generelt veldig lite brukt. Som regel gir jeg til Fretex eller til bekjente som vil ha brukte klær.

Når det kommer til barneklær så ser mange av dem nesten ikke brukte ut og jeg vil gjerne ha noe igjen for alt jeg har brukt på barneklær de siste årene.

Så for dere som selger, hvordan gjør jeg det?

Har dere best erfaring med Tise, Finn eller Facebook?

Jeg vil helst slippe å sende i posten, selv om det betyr at færre vil være interessert. Spesielt pakker med klær, det vil jeg ikke sende i posten.

For å gjøre det lettest mulig ønsker jeg å selge klær i pakker, dvs. 50/56, 62, 68, 84 osv.

I de større størrelsene kan jeg eventuelt dele opp pakkene og selge yttertøy for seg selv?

Uten å virke gnien/grådig, så vil jeg selvsagt ha igjen mest mulig for tøyet. Så hva lønner seg?

Skjønner at jeg ikke vil få igjen så mye for f.eks. kjedeklær som H&M, Cubus, Lindex osv. Lam evt. sette sammen billig pakke og dyr pakke? Der jeg samler billigmerker for de som er ute etter billig pakke og en annen pakke med merker som hust and claire, fixioni, Hummel osv?

De minste størrelsene gadd jeg ikke dele opp, der solgte jeg heller større pakker med både vanlige klær og yttertøy osv. Men fra 74 og opp så delte jeg opp litt, bodyer for seg, bukser og strømpebukser for seg etc. Jeg har bare solgt på den lokale kjøp og salg siden på facebook, da jeg heller ikke gadd å sende. Har tilbydd meg å frakte det innenfor en viss avstand. Har alltid solgt ullklær for seg selv, og tatt litt mer betalt for det. Men tror ikke det er så mange som blir rike på bruktpakker, folk flest gir ikke allverden for det :)

Bruker Finn & Facebook til å kjøpe og selge ting/klær. Jeg legger som oftest ut klespakker og ikke enkelt klær. Det er også fordi folk vil ha det og for ordensskyld for min del. Men jeg tar ikke bilder bare av en bunke med brettet klær, jeg tar bilde slik at alle plaggene blir synlig på bilder - da er det mye lettere å få solgt det :happy:
Ytterklær og sko pleier jeg å selge for seg og ikke sammen med vanlig klær. Men ser også flere gjør det og fullt mulig å få solgt det sånn også.

Det er jo fint å lage egne billigpakker og dyre pakker, da blir det mer oversiktlig på hva folk er ute etter :) Men jeg har ikke alltid giddet det, så da ligger det bare blandet og man kan evt. skrive det i beskrivelse hva slags merker det er.

Kjedeklær i pakker etter str og merkeklær i sett/antrekk er lettest å selge synes jeg.
Yttertøy for seg.

Med helt hjem er det veldig enkelt å sende, kan sende store pakker og sende fra postkassa.

Selger absolutt mest på Facebook, men tror billige klespakker kan være greit å selge på Finn.

Hvis du tar bilde og selger ett og ett plagg tjener du nok mest, men også mye jobb å legge ut annonse. Tise, Facebook og finn er alle gode plattformer å selge på. Mitt inntrykk er at folk er utrolig gniene på klespakker, da vil de ha lavest mulig stk pris per plagg, mens om du selger merkeklær som stk får du mer igjen enn å ha den i en klespakke. hvis du velger å sende så anbefaler jeg å legge inn ferdig pris på norgespakke og stor pakke helt hjem i annonsen, så slipper du å lete frakt hver enkelt gang. Så kan kunden velge selv.

Har brukt Finn.no og Facebook. Solgt alt av babyklær og barneklær i alle størrelser og det er snakk om klær til mange tusen. Får igjen rundt 250 kr per klespakke. Surt, men sånn er det.

Solgt masse på Finn. Det er ikke lett å selge brukt barnetøy til en god pris. Jeg legger sjeldent ut klespakke til mer enn 300 kr og da et det snakk om store klespakker hvor jeg tar bilde av hvert enkelt plagg så kjøper vet innholdet. Yttertøy selger jeg for seg selv. Jeg orker ikke å selge plaggene enkeltvis. Ville sterkt vurdert å åpne for å sende hvis du ønsker en god pris for da kan du nå mange fler. Med helt hjem er det veldig lett å sende.

Last edited:
Jeg har kjøpt litt brukt men styrer unna store bunke pakker jeg ikke får inntrykk av hva som egentlig selges vil heller kjøpe der et og et bilde er tatt. Å handle når jeg ser en bærepose og jeg ikke kjenner stilen til selger eller kjenner til hvor mye klærene er slitt gjør jeg ikke.

ellers betyr prisen mye. Skal jeg kjøpe brukt vil jeg gjøre et kupp hvis ikke koster det ikke så mye med klær rundt forbi jeg orker å styre med brukte klær

Bruker Tise, men jeg liker bedre å sende med helt hjem enn å avtale henting osv

Bruker Facebook og finn. Sender alt mulig med enten helt hjem eller posten sine satser. Kjøper betaler på forhånd.
Hvis du skal selge merkeklær finnes det egne grupper på Facebook for det. Newbie, kivat, lillelam, nøstebarn +++

Uansett hvilken metode du går får signerer jeg det som er nevnt over av flere om å ta bilder av hvert enkelt plagg. Ta deg gjerne tid til å stryke kjapt over, mange som legger ut annonser med klær har så rynkete plagg at de ser ut som om kvaliteten er dårligere enn den er. Dess finere og nyere plaggene ser ut jo større sjangse er det for at kjøper betaler prisen du ønsker :)

Har du sesongklær kan det lønne seg å vente til sesong før du selger. De færreste vil betale særlig for en vinterdress i juni, men legger du den ut i november når værmeldinger sier det skal snø om 3 dager er de fleste mer rundhåndet med hva de vil betale. Og husk at mange kjeder har gode salg! Ikke legg ut dyrere enn butikkene selv selger for!

Tusen takk for tips alle sammen!

Ser for meg at jeg selger små pakker med samme størrelse. Pakker med klær fra H&M og andre «billigkjeder» og heller selge merker som enkeltplagg/sett :)

De minste størrelsene regner jeg ikke med at jeg får så mye igjen for uansett, nesten bare glad jeg får noe som helst.

Men har en del dresser, ull osv. som jeg ønsker å få litt igjen for. Stort sett har jeg handlet på 40-70 % selv, så regner ikke med å få igjen halvparten av full pris. Vil bare ikke «gi bort» klær som ser helt nye ut og som jeg har brukt mange tusen kroner på.

Har tatt veldig godt vare på det vi har, så får gjøre meg litt flid ved å stryke, ta bilde og legge ut bilder av alle plagg.

Tusen takk for tips alle sammen!

Ser for meg at jeg selger små pakker med samme størrelse. Pakker med klær fra H&M og andre «billigkjeder» og heller selge merker som enkeltplagg/sett :)

De minste størrelsene regner jeg ikke med at jeg får så mye igjen for uansett, nesten bare glad jeg får noe som helst.

Men har en del dresser, ull osv. som jeg ønsker å få litt igjen for. Stort sett har jeg handlet på 40-70 % selv, så regner ikke med å få igjen halvparten av full pris. Vil bare ikke «gi bort» klær som ser helt nye ut og som jeg har brukt mange tusen kroner på.

Har tatt veldig godt vare på det vi har, så får gjøre meg litt flid ved å stryke, ta bilde og legge ut bilder av alle plagg.

Lykke til :D godt å få det ut av huset og samtidig få noen kroner for det. Må bare nevne at det er ikke vanlig å selge brukte "vanlige" klær for halv pris. Men hvis du feks har lillelamdress som ikke er mye brukt/pent brukt kan du prøve deg på halv pris, uavhengig om du kjøpte den på salg.
Jeg selger en bærepose med pent brukte klær til typ 200-250 kr. Har prøvd å legge ut for mer men får ikke solgt det da.

Nå selger jeg stort sett kun yttertøy da, synes det Blir for mye styr med innertøyet så det gir jeg stort sett bort selv om det er dyre plagg. Innimellom selger jeg litt innertøy også til omtrent 1/3 av prisen , selger på fb og tise

Back
Topp