Selge bolig uten megler?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Ville dere gjort det?

Saken er at det det nå er noen som er interesserte i å kjøpe fritidsboligen vår. Det ble gitt beskjed om hva andre fritidsboliger i området har blitt solgt for og hva de står med som prisantydning til salgs nå. Og sa at vi nok skulle komme til en enighet.

De sa også at vi behøvde jo ikke involvere megler.

Så? Bør vi det? Altså vi skal jo selvsagt få ny takst før vi evt.selger, så da har vi jo en sum å gå ut fra. Men noe sier meg at vi trenger litt råd underveis. Samtidig så tenker jeg at det megleren står for er hovedsaklig annonsering og visning. Nå trenger vi jo kanskje ingen av delene! Eller gjør megler noe annet enn dette? (vi må vel skaffe alle papirer og info om boligen selv uansett?)

dere kan få en advokat til å sette opp alt av kontrakter og div dokumenter. De tar mye mindre, men likevel er dere sikre på at ting blir gjort riktig :)

Enig med de over. Skaff advokaet e.l. til å ta seg av papitarbeidet, så går det nok helt fint

Vil du selge fritidsboligen og har en kjøper, vurder om du får mer på det åpne markedet. Mulig det kommer noen inn på budkrig og driver opp prisen. Ville jeg gjort.
Men om du vil selge til en du vet om, kontakt en advokat! Finnes flere der ute som bare leverer oppgjør og kontrakt, det er det verdt. Sikkerheten utenom det står du like trygt med eller uten megler.

Jeg solgte selv, brukte imegler, trengte alt: finn annonse, prospekter, bilder, takst, informasjon fra offentlige etater, imegler ordnet alt. Fikk solgt over takst, megleren jeg hadde på besøk som ville ha 75000 for jobben sa jeg aldri måtte selge selv, kommer ikke til å få solgt. (Boligen taksert til 2.1mill) Var ganske fornøyd da jeg motbeviste han :)
se http://www.imegler.no ;

Takk for svar!:)

Nå viser det seg at vi ikke får solgt til de som var interesserte likevel:( Skikkelig skuffelse, men... Siden vi ikke har kjøpere nå kommer vi nok til å bruke megler regner jeg med. Føler det blir enklere sånn. Vi har et håp om å få solgt ganske raskt nå (kryss fingrene), så tenker vi får bare kjøre på...

imegler.no virket forresten som et godt alternativ! Men må man ikke holde visning selv da? Stusser litt på det jeg altså:/

Vi solgte hus på facebook med hjelp av advokat til det juridiske, så alt er mulig :))

Back
Topp