selge bolig, hvilken megler?

sissel84

Flørter med forumet
da skal jeg vurdere om jeg skal selge eller leige ut min leilighet i 1 år.. ikke bare  bare det skal jeg si dere..

hvordan i alle dager skal jeg vite hvilken megler jeg skal bruke? er jo så mangen å  velge mellom..

har noen av dere noen erfaringer av meglere -- positive og negative..

har til nå sent ut verdivurderings ønske hos flere av de store her i nærheten, så får jeg se om jeg blir noe klokere på det..  hadde vært greit å bare fått solgt å slippet å tenke noe mer på det..

vi har brukt eiendomsmegler1 til både kjøp og salg og hva stor fornøyd. Tok runden rundt til flere vi å valgte dem med vi likte best.

lykkebo skrev:
vi har brukt eiendomsmegler1 til både kjøp og salg og hva stor fornøyd. Tok runden rundt til flere vi å valgte dem med vi likte best.

Var ikke innom flere da jeg har familie som jobber i em1..

Det er ikke så lenge vi gikk gjennom det å velge megler. Vi sendte mail til flere meglerkontorer i området, noen fikk vi svar & tilbud fra, noen ringte, noen ville absolutt komme på besøk. Vi sendte noen mailer med diverse, hvor en ble utelukket for makan til glatt, arrogant type, haha. Og så kom ei på besøk, og da var det kjemien, det at hun hadde et godt tilbud,prisen, at hun er dyktig og diverse som gjorde at vi valgte henne. Da ble det Krogsveen :-) Nå er det visning til torsdag, så foreløpig er vi superfornøyd med henne også :-D

Vi brukte EM1 ettersom samboeren min jobbet som megler når vi solgte, vi måtte bruke en annen avdeling men de var veldig flinke :) Utenom det tror jeg Postbanken har ganske flinke meglere, eller nå blir det kanskje DNB nor ;)

har nå sent melding pr mail/nettsiden deres på 6 av meglerene jeg kommer på er i nærheten av sandnes, så får vi se hva de sier.. regner med at alle har "gode" grunner til å velge de.. men blir vell gjerne med kjemien som du nevner.. :)
får se..
til nå er det
notar
sandnes eiendom
verdi eiendom
eiendomsmegler 1
privatmegleren sandnes
aktiv eiendomsmegling

jeg har kontaktet, fant noen andre og men innternettsidene deres var så dårligge , så jeg ville ikke ta kontakt med de..
da fikk jeg i skrivende stund kontakt av en megler :) ting går fort :) heh..møte på torsdag

sissel84 skrev:
da skal jeg vurdere om jeg skal selge eller leige ut min leilighet i 1 år.. ikke bare  bare det skal jeg si dere..

hvordan i alle dager skal jeg vite hvilken megler jeg skal bruke? er jo så mangen å  velge mellom..

har noen av dere noen erfaringer av meglere -- positive og negative..

har til nå sent ut verdivurderings ønske hos flere av de store her i nærheten, så får jeg se om jeg blir noe klokere på det..  hadde vært greit å bare fått solgt å slippet å tenke noe mer på det..

Vi solgte av Eiendomsmegler 1 og kjøpte av Krogsveen. meget fornøyd med megleren både ved salg og kjøp!

Når vi valgte megler inviterte vi tre meglere hjem for prisvurdering og et tilbud før vi bestemte oss før Eiendomsmegler1. Det var ikke så stor forskjell i pris på dem, men det var stor forskjell på personer. Vi valgte den megleren vi likte best av dem!

Når vi etterpå var på visninger så vi stor forksjell på meglerne, også innenfor samme meglerbyrå. En veldig lur ting å gjøre hvis en har tid, er å gå på visninger og få se hvordan meglerne er "in action" og gjerne skrive opp deg som interessent på en eller annen leilighet. Da får du se hvilke som er gode og hvilke du skal styre unna. Var på flere visninger der meglerne ikke var veldig flinke på vare seg visning eller oppfølging av interessenter - og en slik vil du jo ikke betale mange titusen for å få...

bra tips med  å sjekke ut megleren med å gå på visning, det skal jeg prøve å få til når jeg har bestemt meg litt nærmere på hvem som evt skal selge for meg.

har invitert 3 stk hjem til meg nå.. heh blir en travel uke, må rydde å gjøre det pent før jeg får besøk..

har ikke fått sjekket ut postbanken eller dnb enda.. ikke sent noe til de heller, men burde kanskje gjøre det.. ser for meg jeg kommer til å ha besøk av ALLE ..heh.. jeje.. gøy me besøk ;) går jo her hjemme å surrer uansett.. :)

tusen takk for litt tilbakemeldinger.. føler det blir tilbud og magefølelse det kommer til å stå på til slutt.. hadde ikke så veldig lyst å ta sånn gigant firma egentlig.. føler de som er mindre gir bedre tilbud, pga de må konkurere mer..

Skjønner at du bor på Jæren, og da vil jeg anbefale em1. De når ut til en stort marked gjennom em1-avisa og annonser i avisene. Spiller ikke så veldig stor rolle nå når de fleste ser på finn.no, men likevel har jeg inntrykk av at det kommer en del folk på visning med em1. Har brukt em1 til å selge bolig to ganger, og Terra én gang. Fornøyd med Terra også, men det var en leilighet i Stavanger sentrum, som sikkert hadde blitt solgt uansett på den tiden.

Vi brukte dnb når vi solgte leiligheta våres i sandnes. Kjempefornøyd med megleren våres. Han kjøpte faktisk hus rett over gata for oss en liten sund etter, så e bit godt kjent med han, og æi forstår at han ofte selg veldig godt over takst. SÅ kan på et varmeste anbefale han:)

ser det er flerne som skryter av sb1- men har hørt de har så lave takster-- men er trygge og gode.. men får se, ser de ringte meg på tlf, men rakk ikke å ta den, satser på de ringer på ny igjen i morgen..

dnb, det er det samme som posten som jeg sier? eller er det ennda en megler ?
går litt i surr.. var ikke klar over at det var så mangen, selv om jeg har hørt om alle før ..blir bare så mye når jeg prøver å få oversikt..

Back
Topp