Selexid

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Går på selexid, skal ta 3 om dagen. Men tåler ikke den. Blir mer kvalm og oppkast. Endelig roa seg formen noe da slita med oppkast / kvalme i 8 uker og nå tilbake til dårlig form pga selexid.

Det jeg lurer på om noen vet om jeg kun tar en om dagen, og tar alle bare bruker flere dager blir det noe effekt.?
Legen sa burde ta den eller må kanskje åå sykehuset og få den intravenøs og det orker ikke jeg. Allerede vart innlagt 2 ganger og går på intravenøs.

Viktig å ta den 3 ganger om dagen for å holde jevn konsentrasjon i blodet. Hvis ikke kan du ta knekken på de svake bakteriene, men de sterke overlever, og da blir det veldig vanskelig å bli kvitt infeksjonen!

God bedring og lykke til :)

Du bør ta 3 om dagen ja, med minst 6 t. mellomrom. Men det høres jo ut som du er veldig plaget, så kanskje du kan høre om du kan prøve en annen antibiotika? Det er Selexid som er førstevalget, men jeg fikk Keflex da Selexid ikke funket. Lykke til<3

Det hørtes jo ikke noe greit ut :( Du må nok ta den tre ganger om dagen for at den skal virke! Men hvis du kaster opp mye bør du jo si fra, da kan det jo hende du ikke får i deg det du skal uansett :-s

Som hun over her sier ja! Du burde si ifra til legen sånn at du kanskje kan få en annen type i tilfellet du bare kaster selexiden opp og ikke får noe i deg!

Jeg måtte tilbake å få ny medisin forrige svangerskap. Da spydde jeg of ble dårlig. Gå til legen å få en annen sort. Er ikke anbefalt åta mindre dose enn skrevet.

Mange reagerer på kvalme ved antibiotikabehandling. Selexids vanlige bivirkning er bla kvalme. Snakk med legen din å spør om å få bytte.

Back
Topp