Sele på baby i seng?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Baby på 8 mnd pleier å sove på siden med ansiktet inn mot sprinkelbeskytteren eller bamsen sin.
De siste dagene har han mistet kontrollen litt og ruller for langt. Havner på magen og klarer ikke å sovne. Skjønner ikke at han kan rulle tilbake, og vi må opp gang på gang og snu ham tilbake og bruker lang tid på å få ham til å sovne igjen. Om morgenen våkner han grytidlig og er kjempetrøtt, men klarer ikke å sovne.

Jeg tok på ham sovepose, og det ble litt bedre første halvdel om natten, men fra kl 4 og utover er det veldig vanskelig å holde ham i søvn.

Er det mulig/forsvarlig å ha på ham sele i sprinkelsengen, for å hindre ham i å rulle over?
Jeg tenker litt på brann og slikt... Styre med seler for å få ham løs og komme oss ut. Og det kan ikke være så han ikke kommer seg over på siden, han sover ikke noe godt på ryggen om natten.

Erfaringer?

Tror nok det er forsvarlig. Det jo fort å trykke av noen seler regner jeg meg. Har desverre ikke erfaring selv.

Er det mulig å rulle ett pledd eller teppe og legge midt i senga som "stopper" før det går til mageleie

Det finnes sånne soveposer med seler på...tror merket er babydan:) Tenker de kanskje er mer beregnet på seng eventuelt :)

Synes ikke en sele er en god idé. Må føles kjipt for barnet å føle seg bundet fast når det ikke vet at det egentlig er til eget beste.
Prøvd å samsove sånn at du ikke trenger å stå opp for å hjelpe til med å snu? :)

Jeg hadde vært bekymret for kvelningsfare med seler om natten..

Hadde akkurat samme situasjon her med sønnen min på 8 mnd. Kjøpte en pose som har en sele sydd fast i selve posen, som du fester rundt madrassen. Nå får han ikke snudd seg rundt på magen samtidig som han ikke er bundet fast (det er posen som sitter fast, ikke babyen). Funker helt topp her! Posen er såpass romslig at han kan ligge litt over på siden hvis han vil :)

Det finnes sånne soveposer med seler på...tror merket er babydan:) Tenker de kanskje er mer beregnet på seng eventuelt :)
Hadde akkurat samme situasjon her med sønnen min på 8 mnd. Kjøpte en pose som har en sele sydd fast i selve posen, som du fester rundt madrassen. Nå får han ikke snudd seg rundt på magen samtidig som han ikke er bundet fast (det er posen som sitter fast, ikke babyen). Funker helt topp her! Posen er såpass romslig at han kan ligge litt over på siden hvis han vil :)
Det var lurt, takk for tips!

De fraråder i utgangspunktet seler , men funker ingenting annet... så hva skal man gjøre ? Har du vurdert baby nest ?

vår gutt drev å reiste seg veldig mye .... fikk beskjed fra hs att de ikke anbefaler seler , derimot kunne vi prøve sånn sove pose med hull til armene og det hjalp for oss

Nevøen min brukte seler. Funket fint. Men ikke fest bare under madrassen, fest under hele sengen eller i kantene på sprinkelsenga så det sitter godt fast!

Finnes poser med seler, de er nok enkle å få løs :) mange er fornøyde med seler hvis barna sover urolig, verd å prøve =)

Som liten måtte jeg sove med seler. Klarte ikke sove Hvis jeg fikk bevege meg for mye. Selene var i posen i ryggen, og jeg var aldri i kontakt med dem.

Back
Topp