sele i bilen

godiva

Flørter med forumet
har dere begynt å bruke sånn gravid-bilsele? jeg tenkte å finne fram min i dag, siden livmoren begynner å komme opp nå...

Har ikke, men tror jeg må dra og kjøpe. Er fryktelig ubehagelig å kjøre bil om dagen.

Har ikke tatt i bruk min. Syns ikke den utgjør noen særlig forskjell, og trygg trafikk mener jo det ikke er nødvendig, så da dropper jeg det..

nei og jeg kommer ikke til å skaffe meg sånn heller, prøvde det en gang, noe større tull har jeg ikke vært borti. Om man bruker sikkerhetsbeltet korrekt i utgangspunktet gjør det akkurat samme, om ikke bedre, jobb.
Hoftebeltet skal strammes til langt ned på hoften når man fester beltet, det er når man bare drar på seg beltet uten å etterstramme over hoften at det blir farlig, men da er det jo farlig uansett om man er gravid eller ikke. Det er en del der ute som har fått en titt på sine egne innvoller etter kollisjon med feil bruk av beltet, så STRAM TIL over hoften!! det skal IKKE ligge over magen!

Nei bruker ikke det.. Brukte det ikke sist heller..

Var litt usikker før jeg leste dette, har jo en liggende. Men har også hørt dette med at trygg trafikk sier at det ikke er mye nytte i det... det er vel smak og behag kanskje...

Kjører mest buss jeg :D

Trygg trafikk sier også at det ikke er skadelig. Jrg brukte den sist fordi det var ubehagelig dlik beltet lå. Ikke hatt behov for det til nå. Men henter det frem om jeg føler det er mer komfortabelt!

Men det er jo ikke farlig å bruke heller.... Bedre å være på den sikre siden. Jeg har brukt det i begge svangerskap og har tatt det i bruk nå også :-)) Ser ikke vitsen i å drite i det fordi om trygg trafikk sier vi ikke trenger.... De har sagt mye som de har tatt feil på, og trukket tilbake det de har sagt. Er en grunn for at besafe har laget de, og at de er solgt i så mange år! :-)

Jeg har brukt det i 4 uker. Bare for at det er mer behagelig.

I en eventuell kollisjon så klarer ikke to trykknapper å holde bilbeltet fra å sprette ut av BeSafe-beltet, og godt er nå det, men det er jo behagelig å bruke etterhvert som magen kommer så det er mulig at jeg henter det fram når jeg blir stor og uhåndterlig :P Som nevnt over i tråden så MÅ man uansett huske å stramme beltet over hoftene, for hvis man krasjer så hjelper et gravidbelte i seg selv nada.

Jaja det er nå så, jeg bruker det for det er absolutt mest behagelig og tar ihvertfall ingen skader av å bruke det :)

Brukte ikke sist heller. Passer på at selen ligger ordentlig når jeg setter meg i bilen.

..Merker jeg er gravid for første gang altså... visste ikke at dette FANTES en gang jeg..
Hvor får man kjøpt dette? Hender jeg må dra i selen og løsne litt innimellom når jeg kjører og det blir for stramt..så dette hørtes jo veldig så smart ut.. :)

..Merker jeg er gravid for første gang altså... visste ikke at dette FANTES en gang jeg..
Hvor får man kjøpt dette? Hender jeg må dra i selen og løsne litt innimellom når jeg kjører og det blir for stramt..så dette hørtes jo veldig så smart ut.. :)

Back
Topp