Seksukerskontroll - festing av blikket?

Missymi

Forelsket i forumet
Vi var på seksukerskontroll med junior denne uken - det meste var bra, men han var ikke interessert i å kikke på helsesøster i det hele tatt - og ville heller ikke følge ranglen hennes med blikket. Han snudde seg vekk, og flakket med blikket. Vi synes jo han ser en del på oss her hjemme, og følger oss med blikket hvis han er i godlune - men har fortsatt behov for mye "pauser" - og er heller ikke alltid interessert i å se på oss heller. Han begynte å smile ved fire uker - og smiler stort sett hver dag, men det er ikke så veldig mye av det heller.. Kanskje en gang eller to til dagen.. , men synes det er vanskelig å vurdere om han er normal i utviklingen eller ikke.. Jeg kjenner jo kun ham som er så liten. hehe. Jeg er jo litt smålig bekymret - men prøver å ikke overdrive heller.. Hvordan har dere med barn på samme alder det? Noen andre som strever litt med blikket?
 
Alle utvikler seg forskjellig. Med nr 2 så følte jeg alltid noe var galt med henne etter kontroll på helsestasjonen. Det er ingen ting gale med henne.
Noen ganger trenger de bare noen ekstra dager. Nå føler jo dere at baby gjør det hjemme så da kan du senke skuldrene. Ingen selvfølge at de gjør alt foran helsesøster
 
Yngste her nekta plent å se på helsesykepleier på 6 ukerskontrollen. Men hs så på øyekontakten pappaen fikk da han holdt babyen, så hun sa ikke noe på det. Eldste var helt annerledes og ga henne mye mer øyekontakt. Yngste brukte tid før han ville holde øyekontakt med farmora også. Ikke noe galt med han. Nå smiler og ler han til alle (4 mnd gammel) og øyekontakt lenge med den som snakker med han. Noen trenger bare hyppigere pause eller litt mer tid.

Og selv om jeg hadde erfaring var jeg overbevist om at noe var galt. :bag:
 
HS vi møtte på 6 ukerskontrollen (ikke vår egen) så ikke på det i det hele tatt
 
De blir lett sliten disse små. Holde blikkontakt er som en helkveld med venninnegjengen. Så om småen har kontakt med dere hjemme så er det godt nok :happy:

Du vil fort merke om det ikke er noe kontakt.
 
Så rart.. :-O Kanskje hs så at det var god kontakt uten å prøve?
Aner ikke
Føltes som alt egentlig dreide seg om å gjøre det som var absolutt strengt nødvendig, og unngå smitte for enhver pris. Men foretrekker min egen hs..
 
Det ble verken undersøkt eller kommentert da vi var på 6 ukerskontroll.
 
Dette gjorde min på 1 ukes kontrollen, så noen er tidlig og noen er sen i utvikling :) kjenner barn som begynte å gå ved 8 - 9 mnd og en som ventet til han var 16 mnd, begge deler er like normalt <3
 
Dette gjorde min på 1 ukes kontrollen, så noen er tidlig og noen er sen i utvikling :) kjenner barn som begynte å gå ved 8 - 9 mnd og en som ventet til han var 16 mnd, begge deler er like normalt <3
Ja d skal ikke stå på forskjellen iallefall! Mine to eldste barn har utviklet seg så forskjellig i tempo motorisk at man skulle tro de ikke hadde samme foreldre :hilarious: Men helt klart, veldig vanlig :)
 
Back
Topp