Seksmånederskontroll

Sonja Borge

Gift med forumet
I dag var vi på seksmånederskontroll med lege. Lillegutt strever med pusten. Han har vel egentlig bare hatt tre uker i løpet av de tre siste månedene der det ikke har vært noe surkling eller piping, så i dag ble vi henvist til astmautredning. Kommer til å gå til samme lege som storesøster har. Kjennes godt ut at noe endelig skjer der.

Ellers hadde han bikket 9 kilo og 69 cm.

Har dere også vært på seksmånederskontroll?

Det er ikke noe gøy, men bra at dere ble henvist et sted så det blir orden på det :)

Vi var i starten av mnd, da var lillegull ca. 6,8 kg og 64 cm lang hvis jeg ikke husker helt feil.. ellers var heldigvis bra :)

Så bra dere får henvisning, slik at dere kan få undersøkt hva det er som forårsaker surklinga. Jeg tror vi har time til seksukers neste uke, men bør kanskje sjekke det ut snart... 

Så bra at dere blir henvist til noen som forhåpentligvis kan hjelpe :)

Var på en litt forsinket 5 månders på fredag, da var knøttet nøyaktig 5,5 måneder ;)
Han veide 8070 g og var 68 cm god og rund liten kar ja :)

var på 6.mndr. kontroll for 1 uke siden. da var ida 7860 g og 69 cm store lille jenta mi. ellers var alt helt fint me henne.

håper de finner ut om det er noe, så han kan få behandling å bli bra. lykke til.

vi har ikke 6 mnd før han er over 7 mnd, men hadde 5 mnd-kontroll litt før han var 6 mnd. da var han 7070 gram og 64 cm lang. 

Så bra at gutten din blir utredet!

Min var 67cm og 7580g på 6mndkontrollen. Endelig har minien min blitt en liten tjukkas ;)

Så bra han blir sjekket opp!

Vi var på seksmånederskontroll på torsdag. Småen har blitt 66,5 cm lang og 6660g. Må ha hørt feil på hodestørrelsen for legen sa hodet var litt lite og jeg syns han sa 45 cm og for tre uker siden var han 41,8 cm og syns kanskje 3 cm vekst på tre uker var litt i overkant... Har sendt e-post til helsesøster for å høre hva målet eeeegentlig var og om det var veldig lite, han legen var så kjip å prate med så jeg ble liksom så satt ut og glemte helt å spørre...

Back
Topp