Seks ukers kontroll etter fødsel

Sjekk av underlivet ;)
 
Det er ikke standard lenger med gu. Men hvis man har sydd mye, har plager, føler at alt ikke er som det skal el, så blir det gjennomført en gu. Det sa ihvertfall min lege sist gang. Hvis man skal ta celleprøve, gjør de det ikke før etter 8 uker. Det er rett å slett en legetime for å følge opp mor :)
 
Æsj.. jeg vil ikke ha masse greier oppi der, 6 uker etter fødsel...
 
Har ikke hørt noe om dette, og barna mine er 8 uker på lørdag. Skal jeg ringe legen og bestille?
 
Har ikke hørt noe om dette, og barna mine er 8 uker på lørdag. Skal jeg ringe legen og bestille?
Jeg fikk beskjed på sykehuset om å kontakte min fastlege når det nærmet seg seks uker etter fødsel :) Bare kontakt legen din, så får du sikkert en time ganske kjapt!
 
Jeg fikk beskjed på sykehuset om å kontakte min fastlege når det nærmet seg seks uker etter fødsel :) Bare kontakt legen din, så får du sikkert en time ganske kjapt!
Oki doki! :) Will do!
 
Har ikke hørt noe om dette, og barna mine er 8 uker på lørdag. Skal jeg ringe legen og bestille?
Jeg har fått samme beskjed som H27. Men hadde alt bestilt på siste timen på ul hos gyn :p kjekt med alt som er gjort.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja - 6 ukers kontrollen er frivillig og ikke noe av et fast opplegg i forbindelse med graviditeten. Så timen må man bestille selv, men den er gratis.
 
Kan en vanlig lege fortelle på 6ukers kontrollen at kroppen er klar for trening?
 
Kan en vanlig lege fortelle på 6ukers kontrollen at kroppen er klar for trening?
Vet ikke, ville jo tro det. Men min erfaring er at alt kommer ann på den bestemte legen :p jeg stoler ikke et dugg på at min vet hva han snakker om når det har noe som helst med graviditet å gjøre :p (skal bytte altså).
Åhh jeg gleder meg til å gå på sats når jeg har fått en all clear!!!!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg spurte legen min om trening på 6 ukers kontrollen med førstemann. Han sa jeg bare kunne trene, men var nok lurt å begynne forsiktig. Det er vel uansett litt individuelt når det passer å begynne å trene etter fødsel. Vil tro det kanskje er mer plager etter f.eks keisersnitt?

Ellers nevnte han om vi hadde tenkt på prevensjon og jeg sa jeg hadde kontroll på det ;-)
Ingen gu.
 
For min del var det bare en samtale om prevensjon og spørsmål om hvordan alt føltes. Ingen gu. Ingen tydelige svar ifht trening heller, fikk beskjed om å prøve meg frem. (Største problemet med trening igjen for min del var urinlekkasje og smerter i symfysebenet. Så husk KNIPEØVELSER, jenter!) Jeg stoler heller ikke helt på fastlegen jeg hadde, så jeg har nettopp bytta. Blir spennende og se om det blir det samme nå, som andregangsfødende og med ny lege!
 
Ang trening så ville jeg fått en gu-sjekk. Er alt tilbake til normalen (som det skal være etter ca 6 uker) så kan du trene. En ting er å gå turer osv, men vektløfting ville jeg ha visst alt livmor var tilbake til normalen først. Og så tar man det etter formen, både når det gjelder bekkenløsning, muskelmasse, kondis og alt...
 
Det er ok å gå til GU selvom jeg ikke fødte vaginalt for 6 ukers kontrollen sant? Jeg regner jo med det iom at min egentlig er fødselslege og har utført utallige keisersnitt. Men jeg ble plutselig så redd for at jeg måtte til fastlegen istedenfor!! (Note to self: Få rævva i gir og bytt fastlege så man faktisk har et sted å gå om man trenger lege!!)
 
Det er ok å gå til GU selvom jeg ikke fødte vaginalt for 6 ukers kontrollen sant? Jeg regner jo med det iom at min egentlig er fødselslege og har utført utallige keisersnitt. Men jeg ble plutselig så redd for at jeg måtte til fastlegen istedenfor!! (Note to self: Få rævva i gir og bytt fastlege så man faktisk har et sted å gå om man trenger lege!!)
Jeg hadde ks og var ikke på 6 ukers kontroll for jeg ble innkalt til etterkontroll etter 10 uker på sykehuset. Der ble arret utvendig sjekket og arret inni livmor sjekket med innvendig ul. Skulle ta celleprøve men hadde en liten blødning så det ble ikke noe av.
 
Det er ok å gå til GU selvom jeg ikke fødte vaginalt for 6 ukers kontrollen sant? Jeg regner jo med det iom at min egentlig er fødselslege og har utført utallige keisersnitt. Men jeg ble plutselig så redd for at jeg måtte til fastlegen istedenfor!! (Note to self: Få rævva i gir og bytt fastlege så man faktisk har et sted å gå om man trenger lege!!)

Har du ikke fått innkalling til gu på sykehuset? Man får det automatisk når man har tatt ks. Jeg fikk ark med time og sånt når jeg dro fra sykehuset.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Back
Topp