Sein bhg regning.

Gitte__

Forumet er livet
Vi fikk regninga i går! Skal betales innen 1 mai. Men vi har vel krav på 14 dager frist?

Ja, de aller fleste regninger skal ha minst 2 uker frist.

*minner meg på at jeg ikke har fått regning enda fra barnehagen*

Sofie. skrev:
Ja, de aller fleste regninger skal ha minst 2 uker frist.

*minner meg på at jeg ikke har fått regning enda fra barnehagen*

Ja, da blir den ikke betalt før lønna kommer ;)

Man skal vel ha 14 dagers frist egentlig, men regningen betales jo til samme tid hver mnd. (iallefall i vår bhg.), så jeg håper ikke den kom som ett sjokk?

en har egentlig 14 dager,men vet at mange kun går etter den datoen regningen har blitt sendt ut og dermed så kan en få purregyr pga sein innbetaling

Her så får vi ikke barnehage regningen i posten, det blir levert ut på våren/høsten og ved jul/nyttår

Har barnet gått lenge i barnehagen?

For hvis det ikke er første gangen dere skal betale, så kommer det jo ikke akkurat som noen overraskelse at regningen skal betales den 1...

*lykkeligst* skrev:
Man skal vel ha 14 dagers frist egentlig, men regningen betales jo til samme tid hver mnd. (iallefall i vår bhg.), så jeg håper ikke den kom som ett sjokk?

Nei, noe sjokk var det ikke... Men kan ikke betale uten å ha regninga ;)

Thejohan skrev:
Har barnet gått lenge i barnehagen?

For hvis det ikke er første gangen dere skal betale, så kommer det jo ikke akkurat som noen overraskelse at regningen skal betales den 1...

Ingen sjokk nei. Dei har gått der lenge. Men bare irritert over at vi får den så seint.. Er ikke første gangen for å si det slik ;)

Er kanskje veldig glad i å ha kontrollen :P

Gitte__ skrev:
*lykkeligst* skrev:

Nei, det skjønner jeg, men det går jo an å legge av penger. Skjønner det er irriterende da. Hvor vanskelig kan det være å sende ut regningene i rett tid egentlig?

*lykkeligst* skrev:
Gitte__ skrev:
*lykkeligst* skrev:

Nei, det skjønner jeg, men det går jo an å legge av penger. Skjønner det er irriterende da. Hvor vanskelig kan det være å sende ut regningene i rett tid egentlig?

Vi hadde penger, men så måtte jeg til tannlegen i går ;) Og vi fikk regninga i går ;)

Vet ikke hvordan reglene for hvor lang frist man har er, men på en regning man får hver Mnd, og som man har får skriftlig informasjon om at skal betales inne. 1 i hver mnd så kan de nok være strengere enn ved en sporadisk regning. Du bør nok også se på når regningen er skrevet ut.

Ehh man vet jo at den kommer selvom den er for sen?
Her skjedde det og engang at regningen ikke kom som den skulle, men jeg satt da alikevel av de pengene så jeg kunne betale den når den kom...

Vi får regninga i posten, så satse på at det ikke blir rot med posten.
Har nemlig opplevd at e fikk purring en gang uten at e hadde mottatt regninga først.

Da e forklarte det t mottakeren så slapp e å betale purregebyret.

Irriterer meg over det samme.. Kommer aldri til samme tid, og jeg må alltid si ifra om at den ikke er kommet. Skulle ønske det var samme kid på den i det minste, slik at jeg kunne sette på automatisk trekk..

Skal du på festen i morgen forresten?

Bare Kari skrev:
Irriterer meg over det samme.. Kommer aldri til samme tid, og jeg må alltid si ifra om at den ikke er kommet. Skulle ønske det var samme kid på den i det minste, slik at jeg kunne sette på automatisk trekk..

Kan ikke annet enn å signere ;)

Nei, vi dropper det. Hjemme med spysjuk Aurora. Så vil blir hjemme... Er vel ikke så mange som vil passe sjukt barn heller ;)

Skal dåkke på festen?

**Emmeline** skrev:
Her skjedde det og engang at regningen ikke kom som den skulle, men jeg satt da alikevel av de pengene så jeg kunne betale den når den kom...

Ja, vi vet om den. Og får vi den når vi skal kan vi planlegge litt mer ;) Nå var det en tannlegetime som ødela;)

Gitte__ skrev:
**Emmeline** skrev:

Ja, vi vet om den. Og får vi den når vi skal kan vi planlegge litt mer ;) Nå var det en tannlegetime som ødela;)

Det synes jeg var et rart utsagn. Du VET at regningen kommer og du VET at den skal betales den 1. i mnd.. Hvorfor har det da noe å si når regningen kommer? Dere må jo planlegge ut fra at den skal betales den 1. i mnd uansett og derved sette av penger for dette - og kommer den litt senere enn vanlig har dere jo da pengene klare.... Det er jo ikke tannlegetimen som har ødelagt nå - det er åpenbart en manglende buffer som vil være et problem for en hvilken som helst regning som kommer sent i mnd... Kan dere ikke få ordnet autogiro på denne regningen så slipper dere å tenke på den??

Pearl skrev:
Gitte__ skrev:
**Emmeline** skrev:

Det synes jeg var et rart utsagn. Du VET at regningen kommer og du VET at den skal betales den 1. i mnd.. Hvorfor har det da noe å si når regningen kommer? Dere må jo planlegge ut fra at den skal betales den 1. i mnd uansett og derved sette av penger for dette - og kommer den litt senere enn vanlig har dere jo da pengene klare.... Det er jo ikke tannlegetimen som har ødelagt nå - det er åpenbart en manglende buffer som vil være et problem for en hvilken som helst regning som kommer sent i mnd... Kan dere ikke få ordnet autogiro på denne regningen så slipper dere å tenke på den??

Vi har aldri noen problemer med å betale regninger. Og en buffer har vi. Men den blir brukt når det er krise. IKKE når bhg leverer ut regninger for seint! Jeg liker å ha kontrollen på regningene, vil vite når dei kommer og legge dei inn med en gang. Ikke å plutselig få regninga nesten 2 uker for seint ;) Det er forskjellig kid hver gang... Så regninga må vi ha for å få den betalt.

Back
Topp