Sebra seng

Ikke erfaring med den sengen, men den var jo helt hemningsløst dyr! Det er mye billigere å kjøpe en sprinkelseng på ikea, og deretter en vanlig vokseseng eller bare en helt vanlig seng når ungen er for stor for sprinkelsengen :s Jeg hadde aldri betalt så vilt mye for en seng.

Vi har en helg vanlig sprinkelseng fra ikea, som vi vel ga rundt 1100 kr for ny, og den kunne brukes som bedside crib med siden tatt av (og lett å regulere høyden akkurat som man ville med å bare skru et par nye hull), og så kan den brukes lenge som vanlig sprinkelseng, og så kan man ta av siden igjen med bunnen i bunn-posisjon og bruke når de er så store at de klatrer over gitteret.

Nå har vi kjøpt en vokseseng fra ikea (nypris 1500, vi kjøpte den på finn til 500), og den kan justeres helt til full størrelse.

Altså MYE billigere, med samme funksjonene.

Ikke erfaring med den sengen, men den var jo helt hemningsløst dyr! Det er mye billigere å kjøpe en sprinkelseng på ikea, og deretter en vanlig vokseseng eller bare en helt vanlig seng når ungen er for stor for sprinkelsengen :s Jeg hadde aldri betalt så vilt mye for en seng.

Vi har en helg vanlig sprinkelseng fra ikea, som vi vel ga rundt 1100 kr for ny, og den kunne brukes som bedside crib med siden tatt av (og lett å regulere høyden akkurat som man ville med å bare skru et par nye hull), og så kan den brukes lenge som vanlig sprinkelseng, og så kan man ta av siden igjen med bunnen i bunn-posisjon og bruke når de er så store at de klatrer over gitteret.

Nå har vi kjøpt en vokseseng fra ikea (nypris 1500, vi kjøpte den på finn til 500), og den kan justeres helt til full størrelse.

Altså MYE billigere, med samme funksjonene.

hehe var aldri tanken å kjøpe ny! fant en billig brukt på finn.no, trenger bare en vask og et strøk maling..

men lurer på dette med madrass feks, man må vel kanskje ha ny madrass for hvert «voksetrinn» (og det skal jo helst være nytt hvertfall til nyfødte), det kan jo bli dyrt..

Hvis du vil spare penger tenker jeg det er en unødvendig høy pris for barneseng. Men om du synes den er fin og liker den, er der bare å kjøre på. Og når den selges brukt, blir det jo annerledes.
Jeg synes egentlig å bygge om en simpel sprinkelsenga fra IKEA til en bedside er det mest geniale. :D søk på ikea bedside hack om det er aktuelt.
Velg det du synes er finest, men sjekk at sebra sengen har standard mål for madrass i de ulike lengdene så du ikke må kjøpe dyr spesialmadrass. Når man er over på juniorsengatørrelsen er det fin at barnet kan klare å gå inn og ut av senga selv :)

Kjempefornøyd med vår seng! Senga vokser med barnet og kan brukes fram til ca 7 år. Man kjøper sebramadrass og der følger det med voksedel:-)

Back
Topp