Sea bands mot kvalme

HanneK

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg har kjøpt sea bands mot kvalme etter anbefaling av apoteket. Er det noen som har prøvd disse og har opplevd at de fungerer?
 
Ja jeg har brukt det og føler at de fungerer men de gjorde vondt å ha på så jeg måtte ta di av, av og til.

Men absolutt verdt et forsøk :happy:
 
Takk for svar, da skal jeg gi de et forsøk :happy:
Så bra. Jeg kjente på kvalmen i dag mårrest og kjenner at matlysten ikke er så god som den har vært i di andre svangerskapene. Jeg går ikke med sea band pga at di på jobb vet jeg brukte det sist jeg var gravid, så å bruke dem nå vil være å avsløre graviditeten og det venter vi med. Lykke til. Håper de fungerer for deg også :happy:
 
Funket ikke på meg. Men verdt et forsøk. Kanskje det funker...
 
Så bra. Jeg kjente på kvalmen i dag mårrest og kjenner at matlysten ikke er så god som den har vært i di andre svangerskapene. Jeg går ikke med sea band pga at di på jobb vet jeg brukte det sist jeg var gravid, så å bruke dem nå vil være å avsløre graviditeten og det venter vi med. Lykke til. Håper de fungerer for deg også :happy:
Jeg gikk med de når vi var sammen med et par venninner og de skjønte det med en gang :p så skjønner godt at du venter på jobb. Håper kvalmen holder seg på et levelig nivå for oss begge to!
 
Går med de. Om de hjelper er jeg litt usikker, for mulig jeg hadde vært værre uten.
Men har god erfaring med å bruke de ved bilkjøring! Så har de på ;)
 
Placebo er også en virkning! Du merker vel raskt hvis de slutter å virke...
Jeg gjør nok det. Det kan virke som jeg er ganske mye mindre kvalm enn sist og jeg lurer på om jeg tror at de fungerer bare fordi jeg er mindre kvalm enn sist. Men det kan jo fort endre seg. Det blir iallefall veldig spennede å begynne å jobbe igjen.
 
Funker for meg. Men etter hvert må jeg ta dem av fordi det blir litt vondt etter hvert. Så de kommer litt av og på i løpet av dagen!
 
Hvordan fungerte dette for deg? Jeg prøvde forrige gang og tror det i det minste ga meg placebo :) Bedre enn ingenting hvertfall!
 
Hvordan fungerte dette for deg? Jeg prøvde forrige gang og tror det i det minste ga meg placebo :) Bedre enn ingenting hvertfall!
Jeg synes de fungerte bra før kvalmen ble så intens som den er nå, de tok vekk toppene på en måte. Jeg tror det var mer enn placebo. Så jeg kommer helt klart til å bruke de mot bil- og båtsyke senere, men jeg har sluttet å bruke de i forbindelse med graviditeten. Det skal sies at jeg er så kvalm at jeg sliter med å spise i det hele tatt. Nå forsøker jeg kvalmestillende medisiner, men jeg kaster fortsatt opp.

Men du burde helt klart prøve de. Har du blitt kvalm enda?
 
Jeg synes de fungerte bra før kvalmen ble så intens som den er nå, de tok vekk toppene på en måte. Jeg tror det var mer enn placebo. Så jeg kommer helt klart til å bruke de mot bil- og båtsyke senere, men jeg har sluttet å bruke de i forbindelse med graviditeten. Det skal sies at jeg er så kvalm at jeg sliter med å spise i det hele tatt. Nå forsøker jeg kvalmestillende medisiner, men jeg kaster fortsatt opp.

Men du burde helt klart prøve de. Har du blitt kvalm enda?
Huff, stakkars deg! Gynekologen min sa forrige gang jeg mistet at det er mindre sjangse å miste hvis du er veldig kvalm! Du får trøste deg med det.

Ikke noe særlig. Får noen anfall med kvalme, men ikke spykvalme :)
 
Huff, stakkars deg! Gynekologen min sa forrige gang jeg mistet at det er mindre sjangse å miste hvis du er veldig kvalm! Du får trøste deg med det.

Ikke noe særlig. Får noen anfall med kvalme, men ikke spykvalme :)
Det er fint å høre, vurderer å ta en ultralyd neste uke bare for å se at det faktisk er en grunn til at jeg er kvalm :p Det var helt likt sist så burde jo vist hva jeg gikk til, men premien er heldigvis fantastisk!

Håper det holder seg sånn for deg!! Jeg er i uke 7+3 idag, hva med deg?
 
Det er fint å høre, vurderer å ta en ultralyd neste uke bare for å se at det faktisk er en grunn til at jeg er kvalm :p Det var helt likt sist så burde jo vist hva jeg gikk til, men premien er heldigvis fantastisk!

Håper det holder seg sånn for deg!! Jeg er i uke 7+3 idag, hva med deg?
Det er sikkert greit for deg å ta en TUL ja :) du er jo i perfekt tid til å gjøre det!

Jeg er bare 4+3, så mye kan skje enda :nailbiting: men har veldig god tro på denne spiren!
 
Det er sikkert greit for deg å ta en TUL ja :) du er jo i perfekt tid til å gjøre det!

Jeg er bare 4+3, så mye kan skje enda :nailbiting: men har veldig god tro på denne spiren!
Jeg har bestilt en i uke 12, men frister å ta en ila neste uke også :p

Krysser fingrene for dere! Det er heldigvis mye større sjanse for at det går bra enn at det ikke går bra :happy:
 
Back
Topp